Έντυπη Έκδοση

Είδαμε τη Σιλβί Γκιλέμ στο Λονδίνο πριν έρθει στο Ηρώδειο

Θεά στο ρόλο νοικοκυράς

Στο «Bye» του Ματς Εκ, που μαζί με τον Φορσάιθ τής πρόσφεραν νέα έργα
Η Σιλβί Γκιλέμ με σοσόνια, άχαρη και κακοραμμένη φούστα, εμπριμέ πουκάμισο από τα καλάθια, ζακετάκι συντηρητικής νοικοκυράς και κοτσίδα παραιτημένης μεσήλικης; Ναι. Για τις ανάγκες της νέας χορογραφίας του Ματς Εκ «Bye». Ακόμα κι έτσι, αυτή η απίστευτη χορεύτρια, που στα 46 χρόνια της επιμένει να διαψεύδει τους νόμους της φύσης, φαίνεται στη σκηνή του Sadler's Wells κομψή και ντελικάτη σαν μπαλαρίνα.

Πλήρες θέμα...

  • Αρχαιολογία

    • Συνεχίστηκε τις δύο τελευταίες εβδομάδες η ανασκαφή στο ανάκτορο της Ικλαινας Το λογιστήριο του Μυκηναίου ηγεμόνα
      Σε 20 στρέμματα εκτείνεται η μυκηναϊκή Ικλαινα στη Μεσσηνία Περίεργα παιχνίδια παίζει η τύχη στους αρχαιολόγους. Τη μία νιώθουν πως έπεσαν σε χρυσωρυχείο -και δικαίως όταν κάποιος βρίσκει την αρχαιότερη πινακίδα Γραμμικής Β, όπως συνέβη πέρυσι στον καθηγητή Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο St. Louis του Μιζούρι (ΗΠΑ) Μιχάλη Κοσμόπουλο, που σκάβει χρόνια ένα μυκηναϊκό ανακτορικό συγκρότημα στην Ικλαινα Μεσσηνίας- και την άλλη σκάβεις αλλά το ποθητό εύρημα κρύβεται καλά στην αγκαλιά της γης. Στην περίπτωση της Ικλαινας κάθε ανασκαφέας θα ποθούσε να βρει όλο το αρχείο του ανακτόρου με τις υπόλοιπες αποθηκευμένες πινακίδες.
  • Εθνική Λυρική Σκηνή

    • Οι αρχές του Ρενάτο Τζανέλα, του νέου διευθυντή του Μπαλέτου της Λυρικής Ρίσκο, πρόκληση, ανατροπή
      Στα 33 του, στο απόγειο της χορευτικής του καριέρας, ο Ρενάτο Τζανέλα ξεκίνησε να χορογραφεί Ο Ρενάτο Τζανέλα, ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, δεν αισθάνεται την Ελλάδα ξένη χώρα. Δεν είναι η καταγωγή του από τη γειτονική Ιταλία (γεννήθηκε στη Βερόνα) που του προκαλεί οικειότητα, αλλά το γεγονός ότι τα τελευταία τρία καλοκαίρια ζει και εργάζεται στη Σύρο, στο Φεστιβάλ Αιγαίου, που διευθύνει ο Ελληνοαμερικανός μαέστρος Πίτερ Τιμπόρις. Οι δυο τους γνωρίστηκαν το 2007 στην Οπερα της Ρώμης για το μπαλέτο «Περ Γκιντ» και μια «πολύ ωραία συνεργασία γεννήθηκε», λέει.
    • Χορεύοντας με τον Μίκη
      Ο Ρενάτο Τζανέλα στο σπίτι του Μίκη Θεοδωράκη Ο Ρενάτο Τζανέλα χαρίζει φέτος στο Φεστιβάλ Αιγαίου στη Σύρο μια παγκόσμια πρεμιέρα: το μπαλέτο «Η επιλογή της Μήδειας», σε δική του χορογραφία, με τη μουσική της όπερας «Μήδεια» του Μίκη Θεοδωράκη (22, 23, 24 Ιουλίου).
  • Κινηματογράφος

    • Το βρετανικό σκάνδαλο του '80 με θύματα 130.000 παιδιά πραγματεύεται ταινία του Τζιμ Λόουτς Παιδιά στην εξορία
      Ο Χιούγκο Γουίβινγκ και η Εμιλι Γουάτσον πρωταγωνιστούν στην ταινία του Λόουτς τζούνιορ Ο κινηματογράφος πολύ συχνά «κλέβει» από την πραγματική ζωή. Εχουμε δει αμέτρητες αληθινές ιστορίες στη μεγάλη οθόνη. Ακόμη μία, για την ακρίβεια ένα βρετανικό σκάδαλο με θύματα 130.000 παιδιά, που συντάραξε την κοινή γνώμη όταν αποκαλύφθηκε τη δεκαετία του '80, σκηνοθέτησε ο Τζιμ Λόουτς, γιος του γνωστού Βρετανού σκηνοθέτη Κεν Λόουτς. Αν και ο Λόουτς, ο νεότερος, αποφεύγει να μιλάει για το διάσημο πατέρα του, θέλει-δεν θέλει δέχτηκε τις επιρροές του. Γιατί έπειτα από μια μεγάλη θητεία στην τηλεόραση, για την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία επέλεξε ένα βαθιά κοινωνικό θέμα. Μένει να δούμε αν και η δική του γραφή θα είναι το ίδιο τολμηρή, τόσο κινηματογραφικά όσο και πολιτικά.
  • Κομικ(ς)οδρόμιο

    • Πίσω στα σίξτις με τον Robert Crumb
      Μιας και μας λένε ότι τώρα με την κρίση θα γυρίσουμε 50 χρόνια πίσω, είπαμε κι εμείς να παρουσιάσουμε τη νέα κυκλοφορία του Robert Crumb.
    • Θεατρικός μονόλογος διήγημα του Παπαδιαμάντη, στην Πειραιώς 260 Μια λέξη, χίλιες εικόνες
      Με το «Ονειρο στο κύμα», το σπουδαίο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (σκηνοθεσία και ερμηνεία Θανάση Σαράντου), κλείνει η ενότητα των θεατρικών μονολόγων του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260).
  • Κριτική θεάτρου

    • Η ζωή είναι ένα ψέμα
      ΜΕΛΠΩ ΑΞΙΩΤΗ- Η μεταμόρφωση της Χρυσαλλίδας - ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (Τόμας Μπέρνχαρντ) από την Ομάδα MAG - Φεστιβάλ Αθηνών Εξαιρετικά ενσάρκωσε η Σοφία Σεϊρλή τη μοναχική, παραγνωρισμένη φυσιογνωμία των ελληνικών γραμμάτων Ο μονόλογος στην Πειραιώς ήταν πράγματι μια ευκαιρία να (επαν)ανακαλύψουμε αυτή τη μοναχική, παραγνωρισμένη φυσιογνωμία των ελληνικών γραμμάτων, που ξεκίνησε τη ζωή της ως μυκονιάτικο αρχοντοκόριτσο, βίωσε την οικογενειακή έλλειψη, κατοχή, εξορία, περιπλανήθηκε σε διάφορα «κατώτερα» επαγγέλματα, πέρασε από τον «ορθόδοξο» κομμουνισμό με μακριές απουσίες στο ανατολικό μπλοκ και 60χρονη πλέον έκλεισε πρόωρα τη ζωή της σε απόλυτη ένδεια, «ολόγυμνη σαν το σκουλήκι» - πλην στα πάτρια εδάφη.
    • Φαινόμενο Κολιάντα
      «Αμλετ» Θέατρο Κολιάντα - Φεστιβάλ Αθηνών Πειραιώς 260 Ο Αμλετ του Κολιάντα δεν είναι ένας όμορφος μελαγχολικός πρίγκιπας. Κάτι βάρβαρο, απολίτιστο, ζωογόνο πλαισιώνει την παράσταση. Ρωσικό πράγμα Αν διέκρινα καλώς, μάλλον αμηχανία έφερε στην κοινότητα του Φεστιβάλ η εμφάνιση του ρωσικού θεάτρου Κολιάντα με τον αποδομικό, έως διαλύσεως, «Αμλετ» του. Αισθανόμαστε ότι κάτι τρέχει με την παράσταση, ακούμε και διαβάζουμε για την ανορθόδοξη μέθοδο προσέγγισης του κλασικού έργου κι ωστόσο μπροστά στο ίδιο το άναρχο δημιούργημα αντιδρούμε θυμικά και καχύποπτα. Είναι άραγε, σκεπτόμαστε, δικαιολογημένος ο τόσος θόρυβος για το «φαινόμενο Κολιάντα»;.. Αντιδρούμε.
  • Κριτική μουσικής

    • ΣΤΕΡΕΟ-ΦΟΝΙΚΑ Από τα ερείπια της ροκ κληρονομιάς
      Οι Horrors αλλάζουν ξανά μουσική κατεύθυνση στον νέο τους δίσκο, το «Skying» «Πού είναι το σπιρτόζικο ποστ πανκ; Πού είναι το ψυχεδελικό κράουτ ροκ; Πού είναι ο νευρώδης γκαράζ ήχος;» αναρωτιέται κάποιος απογοητευμένος φαν στο σάιτ των Horrors -τα σχόλια κάτω από το τραγούδι-προπομπό του νέου τους δίσκου, το «Still Life». Λογικό, αφού αυτό το ονειρικό ποπ κομμάτι δεν έχει καμιά σχέση με τις προηγούμενες δουλειές τους.
    • Το χόρτο του θεού
      Κρυμμένος μέσα στους θάμνους του ιερού χόρτου, ο Πίτερ Τος τα έλεγε όλα από το εξώφυλλο εκείνου του θρυλικού δίσκου το 1976. Τώρα πια που έγινε σύνθημα στα χείλη πολλών το «Legalize it», είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πόσο τολμηρός και ριζοσπαστικός ήταν αυτός ο μουσικός από την Τζαμάικα, που αποφάσισε να βάλει δίπλα στα δικαιώματα των μαύρων και την απαίτηση για νομιμοποίηση της μαριχουάνας.
    • Νέες κυκλοφορίες
  • Οικονομική κρίση & φεστιβάλ

    • Η κρίση «χτύπησε» τα φεστιβάλ σε όλη τη χώρα Εκπτώσεις από 20-70%
      Και φέτος στην Πειραιώς 260, κόντρα στη συρρίκνωση, «χτυπά» η καρδιά του Φεστιβάλ Αθηνών . Συρρίκνωση. Περικοπές προϋπολογισμών - έως και 50%. Μείωση του αριθμού των εκδηλώσεων. Ακυρώσεις. Είναι το νέο σκληρό πλαίσιο που δίνει τον τόνο στις φεστιβαλικές διοργανώσεις όλης της επικράτειας, από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου μέχρι το Φεστιβάλ Καβάλας και Φιλίππων, για το 2011.
    • Επαρχία
      * Το 17ο Φεστιβάλ Καλαμάτας κρατάει και φέτος τον πήχη ψηλά. Οχι χωρίς κόστος. «Μας άγγιξε πολύ η κρίση», δηλώνει η καλλιτεχνική διευθύντριά του, Βίκυ Μαραγκοπούλου, που είδε τον προπέρσινο προϋπολογισμό των 900.000 ευρώ να κατρακυλά φέτος στις 700.000 (τα μισά τα δίνει ο δήμος και τα υπόλοιπα το ΥΠΠΟΤ). «Και μπορεί να πέσουν και παρακάτω!».
  • Οπερα

    • Η «Ορέστεια» του Ξενάκη στο Μονπελιέ
      Εικόνα από την περσινή επιτυχημένη παρουσίαση του έργου στην Αγία Ειρήνη Κωνσταντινούπολης Στο Διεθνές Φεστιβάλ του Μονπελιέ θα ταξιδέψει τη Δευτέρα το έργο του μεγάλου Ελληνα μουσικού και αρχιτέκτονα Ιάννη Ξενάκη, η περίφημη «Ορέστεια Ιάννη Ξενάκη-Ακολουθία Αισχύλου», μια μεγάλη συμπαραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας και Τουρκίας με τη συμμετοχή 200 και πλέον καλλιτεχνών.
  • Συνέντευξη: Ελένη Καραΐνδρου

    • Ελένη Καραΐνδρου: Στην Επίδαυρο την Παρασκευή η παράσταση του Αντώνη Αντύπα Η Ελένη συναντά τη «Μήδεια»
      Είσοδος με «ένα αργό, σαν διαλυμένο» ζεϊμπέκικο. «Εξόδιος χαιρετισμός» μ' ένα νέι που ακούγεται σαν να φυσάει άνεμος από τη στέπα. Ενδιάμεσα μουσικά μέρη με πολίτικο λαούτο, σαντούρι, κλαρινέτο, κρουστά. Και τέσσερα Χορικά που εισπνέουν λέξεις κι εκπνέουν μουσική: «Του Ερωτα μέγα κακό, σπαράζεις τους ανθρώπους».