Έντυπη Έκδοση

Πρωινό γεύμα:

«Η απαραίτητη ενεργειακή φόρτιση»

Ενα από τα πιο δυσοίωνα εγχώρια δεδομένα στο χώρο της διατροφής αναφέρεται στο ποσοστό των παιδιών που δεν παίρνουν πρωινό πριν φύγουν για το σχολείο, γεγονός άμεσα συνυφασμένο με τις διατροφικές τους συνήθειες.

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής (ΕΙΔ), μέσα από 3.000 παιδιά προεφηβικής ηλικίας που επισκέφθηκε με επιστημονικούς συνεργάτες του στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Σκέφτομαι και τρώω», διαπίστωσε έντονη «αμέλεια» για την καλή συνήθεια του πρωινού.

Και αυτό, τη στιγμή που ολοένα και περισσότερες επιστημονικές μελέτες αναδεικνύουν τη σημασία του πρωινού γεύματος για την εξασφάλιση καλής φυσικής και πνευματικής απόδοσης. Οπως άλλωστε φαίνεται και από την ερμηνεία του ξένου όρου breakfast (break the fast = «διακόπτω τη νηστεία»), το πρωινό γεύμα έρχεται να φορτίσει τον οργανισμό με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μετά την πολύωρη νηστεία που συνεπάγεται ο ύπνος.

Το πρωινό πρέπει να καλύπτει σχεδόν το 25% των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών του οργανισμού μας. Αυτή ακριβώς η ενέργεια πρέπει να προέρχεται από μια ισορροπημένη σύνθεση του πρωινού: υδατάνθρακες από φρούτα και προϊόντα δημητριακών (π.χ. ψωμί ολικής, φρυγανιές σικάλεως, νιφάδες βρώμης πλούσιες σε διαλυτές φυτικές ίνες κ.λπ.), πρωτεΐνες από γαλακτοκομικά, αλλά και «καλά» λιπαρά από ξηρούς καρπούς, ταχίνι, ελιές.

Στη σύνθεση βέβαια του παιδικού πρωινού ιδιαίτερο ρόλο παίζουν οι γονείς, οι οποίοι πρέπει να διδάξουν από νωρίς τις σωστές διαιτητικές αρχές για το πρωινό, και βέβαια να τονίσουν στα παιδιά τους πόσο σημαντικό είναι να αφιερώνουν χρόνο στο πρωινό τους γεύμα και όχι με διάφορα προσχήματα να το παραλείπουν.

Σχετικά με το πρωινό των μαθητών, από μελέτες που έχουν γίνει σε σχολεία διαφαίνεται πως τα παιδιά που έχουν πάρει πρωινό σπίτι τους αποφεύγουν ή τουλάχιστον είναι πιο εγκρατή στον πειρασμό της σχολικής καντίνας, που δυστυχώς ακόμη και σήμερα δεν προσφέρει και τις υγιεινότερες εναλλακτικές σίτισης...

Μελέτη που έκανε το British Nutrition Foundation σχετικά με το πρωινό έδειξε ότι τα άτομα που δεν παρέλειπαν αυτό το σημαντικό γεύμα της ημέρας, διατρέφονταν σε μεγάλο ποσοστό υπό τις συνθήκες της υγιεινής διατροφής (4 τακτικά γεύματα, προσοχή στην κατανάλωση κορεσμένου λίπους, τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως). Αυτό το στοιχείο λοιπόν ενισχύει την άποψη ότι η συστηματική πρόσληψη πρωινού προδιαθέτει και βάζει τις ρίζες, θα λέγαμε, για γενικότερα καλύτερη διατροφή.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Υγεία
Με λέξεις-κλειδιά
Διατροφή και Διαιτολογία
Σχετικά θέματα: 16 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
«Ωρολογιακή βόμβα» η παιδική παχυσαρκία
Παιδειατροφή και παιδική παχυσαρκία
Οι ευεργετικές ιδιότητες των φυτικών ινών
Το κάλιο «αντίβαρο του αλατιού»
Νερό και υγεία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Υγεία της έντυπης έκδοσης
16 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
«Ωρολογιακή βόμβα» η παιδική παχυσαρκία
Παιδειατροφή και παιδική παχυσαρκία
Οι ευεργετικές ιδιότητες των φυτικών ινών
Το κάλιο «αντίβαρο του αλατιού»
Νερό και υγεία
«Η απαραίτητη ενεργειακή φόρτιση»
Άλλες ειδήσεις
Ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας του οφθαλμού