Έντυπη Έκδοση

Σιδηροδρομική σήραγγα Γκοτάρ στις Αλπεις: ελβετικό ρεκόρ 57 χιλιομέτρων

Η διάνοιξη της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής σήραγγας του κόσμου ολοκληρώθηκε χθες στις Αλπεις, χαρίζοντας στην Ελβετία ένα ρεκόρ και δίνοντας νέα ώθηση στις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Οταν στην Ελλάδα «ξηλώνουν» τις ράγες των τρένων, η Ελβετία κάνει παγκόσμιο ρεκόρ «τρυπώντας» 57 χλμ. τον ορεινό όγκο Γκοτάρ, εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών (φωτ. Reuters) Οταν στην Ελλάδα «ξηλώνουν» τις ράγες των τρένων, η Ελβετία κάνει παγκόσμιο ρεκόρ «τρυπώντας» 57 χλμ. τον ορεινό όγκο Γκοτάρ, εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών (φωτ. Reuters) Με μήκος 57 χιλιομέτρων, η σήραγγα του Γκοτάρ -από το όνομα του ορεινού όγκου τον οποίο διαπερνά- θα συνδέει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά (μία ώρα λιγότερο από σήμερα) με επιβατικά τρένα που θα φτάνουν τα 250 χλμ. την ώρα και εμπορικές αμαξοστοιχίες που θα φτάνουν τα 169 χλμ. την ώρα. Χάρη στη δυνατότητα διέλευσης μέχρι και 300 τρένων σε καθημερινή βάση, το τούνελ θα δώσει ανάσα στην κυκλοφορία στις αλπικές οδικές αρτηρίες που συνδέουν τη βόρεια Ευρώπη με την Ιταλία και έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά μετά το 1980. Κατά τον Ελβετό υπουργό Μεταφορών, Μόριτς Λόιενμπεργκερ, «το Γκοτάρ θα μείνει για πάντα ένα εκπληκτικό και μεγαλειώδες μνημείο, με το οποίο θα συγκρίνονται όλες οι σήραγγες».

Για το εντυπωσιακό αυτό έργο χρειάστηκαν σχεδόν 15 χρόνια εργασιών, στη διάρκεια των οποίων έγινε εκσκαφή 24 εκατ. τόνων βράχου, κάπου 2.500 εργάτες δέκα διαφορετικών εθνοτήτων και 7,5 δισ. εκατ. ευρώ. Η διάτρηση των τελευταίων εκατοστών του τούνελ ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα σε μια επίσημη τελετή, παρουσία Ελβετών και ξένων αξιωματούχων, αλλά και υπό το βλέμμα των υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. που παρακολούθησαν τη διαδικασία από το Λουξεμβούργο μέσω ζωντανής σύνδεσης. Οι εργάτες που δούλευαν στις δύο απέναντι πλευρές της σήραγγας έσφιξαν χθες τα χέρια για πρώτη φορά κουβαλώντας μαζί τους τις φωτογραφίες των οκτώ συναδέλφων τους που έχασαν τη ζωή τους στη διάρκεια της κατασκευαστικής προσπάθειας. Το τούνελ του Γκοτάρ, που θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2017, θα εκθρονίσει την ιαπωνική σιδηροδρομική σήραγγα του Σεϊκάν, μήκους 53,8 χλμ., που συνδέει τα νησιά Χονσού και Χοκάιντο. Η κατασκευή του εγκρίθηκε από τον ίδιο τον ελβετικό λαό σε δημοφήφισμα του 1994. Βασικό ρόλο στην επιλογή τους έπαιξαν οι ανησυχίες για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του τεράστιου αριθμού οχημάτων στους δρόμους των Αλπεων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Διεθνή
Με λέξεις-κλειδιά
Ελβετία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Διεθνή της έντυπης έκδοσης
Ελβετία
Σιδηροδρομική σήραγγα Γκοτάρ στις Αλπεις: ελβετικό ρεκόρ 57 χιλιομέτρων
Γαλλία
Απεργίες μέχρι τελικής πτώσεως
"Παγκόσμιες Ημέρες"
Με «γιορτές» ξορκίζουν την πείνα
Κιργιζία
Πολύφερνος νύφη της ενέργειας
Κίνα
Τα δημοκρατικά ανοίγματα στη συνεδρίαση του Κ.Κ. Κίνας
Τουρκία
Τουργκούτ Οζάλ:στο προσκήνιο ξανά τα περί δολοφονίας του
Άλλες ειδήσεις
Μεσογειακή διατροφή - ασπίδα στον διαβήτη
Απολιθώματα του τρόμου