Έντυπη Έκδοση

ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΤΟ BLUEFIN

Στοχευμένη διαφήμιση μέσω Twitter

Η Bluefin Labs, startup του ΜΙΤ Media Lab, ανήκει πλέον στον κολοσσό των κοινωνικών δικτύων, το Twitter.

Η ιστοσελίδα της εταιρείας Bluefin Labs Η ιστοσελίδα της εταιρείας Bluefin Labs Η εταιρεία μελετά και αναλύει τη γενική «διάθεση» που επικρατεί καθημερινά στον κόσμο του Twitter. Τώρα θα βοηθήσει το σάιτ να στοχεύσει καλύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια τις διαφημίσεις που προωθεί -τα λεγόμενα «promoted tweets»- και ειδικά αυτά που σχετίζονται με την τηλεοπτική διαφήμιση.

Το Twitter ανακοίνωσε την απόκτηση της Bluefin αυτή την εβδομάδα. Ενώ υπάρχουν πολλές εταιρείες που αναλύουν tweets, η Bluefin είναι η μοναδική που μπορεί να καταγράψει τις αντιδράσεις των χρηστών σε συγκεκριμένες προβολές τηλεοπτικών σειρών και διαφημίσεων. Εχει τη δυνατότητα να εντοπίζει διαφορές στον τρόπο που ο κόσμος αντέδρασε σε ένα συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα, ανάλογα με την ώρα και την εκπομπή που αυτό προβλήθηκε.

Αξιολόγηση

Η Bluefin θα δώσει στο Twitter ακόμα ένα εργαλείο για την ανάλυση της -αξίας 72 δισ. δολαρίων- αμερικανικής τηλεοπτικής αγοράς. Τώρα θα μπορεί να ενημερώνει τους διαφημιστές, για παράδειγμα, πότε οι τηλεοπτικές διαφημίσεις έχουν απήχηση στο Twitter και να τους συμβουλεύει με ποιους τρόπους μπορούν να τονώσουν την απήχηση των διαφημίσεων αυτών στα social media. «Αυτή τη στιγμή κανείς δεν γνωρίζει πόσο πραγματικά αξίζει ένα "promoted tweet"», λέει ο Ντέιβιντ Μόργκαν, ιδρυτής της συμβουλευτικής Simulmedia. «Εάν είσαι η McDonalds, γνωρίζεις εδώ και 40 χρόνια τι αξίζουν τα τηλεοπτικά νούμερα για την εταιρεία σου, εάν όμως αγοράζεις ένα "promoted tweet", δεν έχεις ιστορικά στοιχεία να σου δείξουν την πραγματική τους αξία».

Αυτού του είδους η αξιολόγηση μπορεί να επεκταθεί και πέρα από την τηλεόραση, προσθέτει ο Μόργκαν. «Θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε είδηση ή γεγονός: θα μπορούσε να είναι ακόμα και ο καιρός -να μαθαίνουμε τι συμβαίνει στο Twitter, όταν χιονίζει ή όταν έχει πολλή υγρασία». Η διαφημιστική σχέση μεταξύ τηλεόρασης και Twitter είναι ήδη πολύ δυνατή. Για παράδειγμα, την περασμένη Κυριακή σχεδόν 21 εκατομμύρια «τιτιβίσματα» σχετικά με το Super Bowl στάλθηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα και σχεδόν το 30% από αυτά είχαν να κάνουν με τις διαφημίσεις που προβάλλονταν.

Η αρχιτεκτονική του δικτύου της εταιρείας Bluefin Labs Η αρχιτεκτονική του δικτύου της εταιρείας Bluefin Labs «Το Twitter θέλει να μπορεί να δείχνει με ακρίβεια πώς η διαφήμιση στο Twitter μπορεί να συμπληρώσει αυτήν της τηλεόρασης», προσθέτει ο Μόργκαν. «Χωρίς αμφιβολία, η Bluefin έχει αυτή τη στιγμή την καλύτερη τεχνογνωσία πάνω στο θέμα».

Η υπηρεσία χρησιμοποιεί συγκεκριμένα keywords, για να προσδιορίσει ηλικία, φύλο και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Επεξεργάζεται τα θετικά και αρνητικά σχόλια και καταγράφει, παράλληλα, σχετικά θέματα με τα οποία ασχολούνται οι χρήστες αυτοί στο Twitter. Η εταιρεία λοιπόν βρίσκει και κατηγοριοποιεί συγκεκριμένα μοτίβα στη συμπεριφορά και τα ενδιαφέροντα ομάδων χρηστών.

Η Bluefin ιδρύθηκε από τον Ντεμπ Ρόι, καθηγητή στο Media Lab του ΜΙΤ, και τον Μάικλ Φλέισμαν. «Τώρα που είμαστε κομμάτι του Twitter, σκοπεύουμε να συνεργαστούμε στενά με τη Nielsen, τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και τις διαφημιστικές εταιρείες και να διαμορφώσουμε μαζί το μέλλον της διαφήμισης στην τηλεόραση και τα κοινωνικά δίκτυα», έγραψαν οι ιδρυτές σε ένα πρόσφατο δελτίο Τύπου.

Η Bluefin είχε συγκεντρώσει 20,5 εκατ. δολάρια από διάφορους επενδυτές. Η τιμή της πώλησής της δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Ο Ζαν Φιλίπ Μαχό, νέος διευθύνων σύμβουλος της Bluefin Labs, λέει πως η τεχνολογία της εταιρείας είναι μοναδική στην αγορά. «Η Bluefin Labs είναι η μόνη εταιρεία που έχει την ικανότητα να καταμετρά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιδρούν σε τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ μέσω των social media», τονίζει.

Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της Bluefin είναι πώς οι καταναλωτές -ακόμα και μέλη των ίδιων δημογραφικών ομάδων- μερικές φορές αντιδρούν διαφορετικά στην ίδια διαφήμιση, ανάλογα με την εκπομπή στην οποία αυτή προβάλλεται.

Αντιδράσεις

Βλέποντας αυτές τις αντιδράσεις, οι διαφημιστές θα έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν το περιεχόμενο των διαφημίσεων και τον τρόπο που τις προωθούν, λέει ο Μάικ Προυλ, διευθυντής δικτυακής στρατηγικής στη διαφημιστική Hill Holiday της Βοστόνης.

«Το Twitter χρειάζεται και θέλει να συνεχίσει να αποδεικνύει την αξία του στους διαφημιστές και τις τηλεοπτικές εταιρείες. Ενισχύοντας τις δυνατότητες στη μέτρηση και αξιολόγηση των τάσεων στα κοινωνικά δίκτυα σίγουρα θα βοηθήσει την εταιρεία να αποκτήσει μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας», καταλήγει ο Προυλ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Social Media
Twitter
Σχετικά θέματα: Social Media
Προσηλυτισμός από το Facebook
Άλλα θέματα στην κατηγορία Επιστήμη & Τεχνολογία της έντυπης έκδοσης
Υγεία
Προς ένα αντιγριπικό εμβόλιο - πανάκεια...
Παιχνίδια
Θα βρέξει... κονσόλες το 2013
Ο πρωταθλητής δεν παραδίδεται αμαχητί
Μια εποχή τελειώνει, μια άλλη αρχίζει
SAMSUNG GALAXY S4
Επιστημονικές έρευνες
Το αόρατο «πέπλο» της αντισεισμικής προστασίας
Τα μυστήρια της Ερυθράς Θάλασσας
Ενέργεια
Οικολογική πνοή από το θαλασσινό αεράκι
Social Media
Στοχευμένη διαφήμιση μέσω Twitter
Προσηλυτισμός από το Facebook
Διάστημα
«Τα τραγούδια της Γης»
Άλλες ειδήσεις
Στέλνει στο... χρονοντούλαπο της ιστορίας τον ανταγωνισμό
Οχι ένας, αλλά δύο διάδοχοι για το (ακόμη νέο) iPhone 5