Έντυπη Έκδοση

Σταρ και αντιστάρ

Αν και φέτος διαρκεί λιγότερο, το Φεστιβάλ Αθηνών θα έχει και τούτη τη φορά διάσημους καλεσμένους, ελπιδοφόρους νέους και «αιρετικές» παραστάσεις

Τα αστέρια

Οι μεγάλοι σταρ δεν λείπουν ούτε φέτος από το Φεστιβάλ Αθηνών. Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι το θέατρο έχει τους περισσότερους. Είναι τα λαμπερά ονόματα της διοργάνωσης. Εκείνοι για τους οποίους έχει ήδη αρχίσει η αναζήτηση εισιτηρίων:

* Τη δεκαετία του '60 προκάλεσε μεγάλη κουβέντα με την ακραία πειραματική του διάθεση σε έργα όπως τα «De natura sonoris» και «Κατά Λουκάν πάθη». Μερικά χρόνια μετά -στις δεκαετίες του '70 και του '80- το όνομα του Κριστόφ Πεντερέτσκι ξανασυζητήθηκε εξαιτίας της αμφιλεγόμενης μεταστροφής του σε παραδοσιακότερους ήχους και φόρμες.

Ο διασημότερος, ίσως, σύγχρονος συνθέτης της Πολωνίας εμφανίζεται στο αθηναϊκό κοινό επικεφαλής της ορχήστρας «Sinfonia Varsovia», της οποίας είναι και καλλιτεχνικός διευθυντής. Γνωστός στο ευρύτερο κοινό από τις μουσικές του για τις ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ και του Ντέιβιντ Λιντς, θα ερμηνεύσει και θα διευθύνει στις 10 Ιουνίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τρία δικά του έργα.

* Εκείνος είναι ένας μάγος-κλόουν που βγάζει από τις βαλίτσες του απίστευτες εικόνες και μαγικά τρικ. Κι εκείνη μια ακροβάτισσα που μέσα από τις ιδιοφυείς και εκκεντρικές μεταμφιέσεις της γεννά ένα φανταστικό βεστιάριο. Εκείνος είναι ο Ζαν-Μπατίστ Τιερέ κι εκείνη η Βικτόρια Τσάπλιν - κόρη του Τσάρλι Τσάπλιν. Οι δυο τους και το «Αόρατο τσίρκο» θα μας παρασύρουν σ' έναν ανεμοστρόβιλο σουρεαλιστικών μεταμορφώσεων.

Μια πρωτότυπη δουλειά που δοξάζει την πανάρχαια τέχνη των θαυματοποιών θα σταθμεύσει στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ) για πέντε βραδιές (από 24 έως 28 Ιουνίου).

«Αναζητάμε τη φιλοσοφική λίθο, αλλά δεν ξεχνάμε τη διασκέδαση», όπως λέει κι ο Τιερέ.

* Τη γέννηση και εδραίωση του ρομαντισμού στη μουσική της κεντρικής Ευρώπης των πρώτων δεκαετιών του 19ου αιώνα αναζητά ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ. Επικεφαλής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Σκάλας του Μιλάνου, ο διάσημος πιανίστας και αρχιμουσικός θα εμφανιστεί στις 29 Ιουνίου στο Ηρώδειο με έργα Μπετόβεν και Μπερλιόζ.

«LAST TOUCH FIRST» «LAST TOUCH FIRST» Ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ γεννήθηκε στο Μπουένος Αϊρες και διέπρεψε αρκετά χρόνια ως πιανίστας προτού αναδειχθεί και ως μαέστρος. Πριν από πολλά χρόνια μετακόμισε με την οικογένειά του στο Ισραήλ και έκτοτε μάχεται για την ειρήνη στην περιοχή. Μάλιστα, το 1999 ίδρυσε μαζί με τον παλαιστίνιο διανοητή Εντουαρντ Σαΐντ μια ορχήστρα για νέους άραβες και ισραηλινούς μουσικούς, με σκοπό να συμβάλει στη συμφιλίωση των αντιμαχόμενων πλευρών.

* Ο ένας ενσαρκώνει τη συγκίνηση. Ο άλλος είναι μετρ του αυτοσχεδιασμού. Δύο μεγάλες προσωπικότητες του χορού ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια παράσταση που κέρδισε κοινό και κριτικούς στο Φεστιβάλ Χορού της Ολλανδίας. Ο Μίκαελ Σουμάχερ (όχι ο οδηγός αγώνων) και ο Γίρζι Κίλιαν παρουσιάζουν το «Last Touch First» στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ) από 2 έως 4 Ιουλίου. Μια παράσταση με έξι ερμηνευτές που ισορροπεί ανάμεσα στο βωβό θέατρο και το χορό και «ζουμάρει» στην ανθρώπινη ύπαρξη.

* Εδώ και εβδομάδες στο ταμείο του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας υπάρχει έντονη κινητικότητα.

Στις 11 Ιουνίου κάνει πρεμιέρα στο Λονδίνο η «Φαίδρα» του Ρακίνα με πρωταγωνίστρια την πολυβραβευμένη Ελεν Μίρεν. Και ήδη για τις πρώτες εβδομάδες δεν υπάρχει εισιτήριο. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι με τον ίδιο τρόπο θα εξαφανιστούν και τα εισιτήρια για τις δύο παραστάσεις που το σπουδαίο θέατρο θα δώσει στην Επίδαυρο.

Στις 10 και 11 Ιουλίου θα δούμε τη βρετανή ηθοποιό να αποκαλύπτει τους κρυφούς της πόθους για τον θετό της γιο Ιππόλυτο. Σκηνοθετεί ο διευθυντής του θεάτρου Νίκολας Χάιτνερ, ενώ, η διαχρονική τραγωδία του Ρακίνα έχει αποδοθεί στα αγγλικά από τον εθνικό ποιητή της Αγγλίας Τεντ Χιουζ.

* «Ο πόλεμος των υιών του φωτός και των υιών του σκότους» έχει τίτλο το έργο που θα παρουσιάσει ένας ακόμα αστέρας του κινηματογράφου στην Επίδαυρο το διήμερο 24 και 25 Ιουλίου. Ο ισραηλινός σκηνοθέτης Αμος Γκιτάι συνέθεσε ένα θέαμα βασισμένο στην ιστορία του Ιουδαϊκού πολέμου που έχει γράψει ο Ιώσηπος Φλάβιος για την κατάκτηση της Ιουδαίας από τους Ρωμαίους και την καταστροφή της Ιερουσαλήμ το 70 μ.Χ.

Με πρωταγωνίστρια τη μεγάλη κυρία του θεάτρου και του κινηματογράφου Ζαν Μορό και καλλιτεχνική διευθύντρια του εγχειρήματος τη Χλόη Ομπολένσκι, ο Γκιτάι αναζητά στο αρχαίο κείμενο αντιστοιχίες με τη σύγχρονη εποχή, ενώ παράλληλα αντλεί κείμένα από τους Ρίλκε και Ουάιλντ.

* Φινάλε για την Επίδαυρο με μια παρέλαση αστέρων: Ο βραβευμένος με Οσκαρ Σαμ Μέντες σκηνοθετεί το «Χειμωνιάτικο Παραμύθι» του Σέξπιρ (21 και 22 Αυγούστου) με έναν μεικτό αγγλοαμερικανικό θίασο, στον οποίο συμμετέχουν ηθοποιοί του αγγλικού θεάτρου όπως ο Σάιμον Ράσελ Μπιλ, η Σινέντ Κιούζακ και η ανερχόμενη Ρεμπέκα Χολ (κόρη του Πίτερ Χολ και πρωταγωνίστρια του «Vicky, Christina, Barcelona»), αστέρες του αμερικανικού θεάτρου και κινηματογράφου, όπως ο Ρίτσαρντ Ιστον, ο Τζος Χάμιλτον και φυσικά ο Ιθαν Χοκ.

Εργο της τελευταίας συγγραφικής περιόδου του Σέξπιρ, το «Χειμωνιάτικο παραμύθι» ξεκινάει στις τρεις πρώτες πράξεις ως έντονο ψυχολογικό δράμα, αλλά καταλήγει μέσα από κωμικές καταστάσεις σ' ένα ευτυχισμένο τέλος.

Η πρώτη τους φορά

Στην Επίδαυρο: Ο Θωμάς Μοσχόπουλος παρουσιάζοντας την «Αλκηστη» (17-18 Ιουλίου), το ειρωνικό δράμα του Ευριπίδη, που είχε ανεβάσει παλαιότερα σε μια επεισοδιακή παράσταση ο παλιός του συνεργάτης στο «Αμόρε» και νυν διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Χουβαρδάς.

Η πολύ καλή ηθοποιός Λήδα Πρωτοψάλτη -άργησαν πολύ να την καλέσουν στο αρχαίο θέατρο- ερμηνεύει την Εκάβη στις «Τρωάδες» του Αισχύλου, παράσταση που σκηνοθετεί για το ΚΘΒΕ η Νικαίτη Κοντούρη (7-8 Αυγούστου).

* Στο Φεστιβάλ Αθηνών: Ο ταλαντούχος θεατρικός συγγραφέας Γιάννης Μαυριτσάκης με την «Κωλοδουλειά» του...

Το έργο που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία-σκηνογραφία-κοστούμια Αγγελου Μέντη και θα παίζεται από τις 22 μέχρι και τις 26 Ιουνίου στο Από Μηχανής Θέατρο, έχει θέμα την εξαντλητική παραίσθηση μιας γυναίκας που δουλεύει ως δεύτερη βοηθός κουζίνας στα υπόγεια σύγχρονου ταχυφαγείου.

Ενας ιστορικός θίασος της Θεσσαλονίκης, η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» έρχεται από τις 13 Ιουνίου στο «Σχολείον» με την ενδιαφέρουσα παράσταση «Οι έμποροι». Το έργο του Ζοέλ Πομερά, που έχει τιμηθεί με το τρίτο Μεγάλο Βραβείο Γαλλικής Δραματικής Λογοτεχνίας, παρυσιάζεται σε μετάφραση, σκηνοθεσία και ηχητικό σχεδιασμό Γιάννη Λεοντάρη.

Μουσικές του κόσμου

Από την Αργεντινή έως το αφρικανικό Μάλι κι από τα Βαλκάνια μέχρι το Πράσινο Ακρωτήρι. Πέντε είναι φέτος οι πολυεθνικές βραδιές:

* Τους ακούσαμε σε CD, τους είδαμε στον κινηματογράφο, ήρθε η στιγμή να απολαύσουμε τους υπέροχους παππούδες του τάνγκο και από κοντά. Στις 21 Ιουνίου η παράσταση «Cafe de los Maestros» έρχεται στο Ηρώδειο. Μελαγχολία, ερωτικοί ρυθμοί και γερές δόσεις από τη μουσική ιστορία της Αργεντινής. Στη σκηνή του ρωμαϊκού θεάτρου θα βρεθούν όλοι οι παλιοί θρύλοι της δεκαετίας του '30 και του '40 -συνθέτες, τραγουδιστές και μουσικοί. Εμπνευστής της συγκέντρωσης αυτής ο περίφημος αργεντινός μουσικός και βραβευμένος με δύο Οσκαρ (για τη «Βαβέλ» και το «Μυστικό του Brokeback Mountain») Γκουστάβο Σανταολάγια αλλά και ο Γκουστάβο Μότσι.

* Τις προηγούμενες χρονιές το πολυεθνικό μουσικό τους πείραμα πέτυχε. Γι' αυτό και φέτος το επαναλαβάνουν. Στο χώρο του «Σχολείου», λοιπόν, μουσικοί από διαφορετικές γωνιές της Γης θα παρουσιάσουν σε τέσσερις βραδιές τους «Ηχους του κόσμου»: στις 6 Ιουλίου ξεκινά η Λούρα από το Πράσινο Ακρωτήρι, που πολλοί θεωρούν διάδοχο της Σεζάρια Εβόρα και ακολουθεί την επομένη η συνάντηση του ντουέτου των Word of Mouth με επτά γυναικείες φωνές των Σανάδων. Στις 8 Ιουλίου θα εμφανιστεί ένας από τους καλύτερους κλαρινετίστες των Βαλκανίων, ο Βούλγαρος Ιβο Παπάσοφ με την τραγουδίστρια -και σύζυγό του- Μαρία Καραφίζιεβα. Ενώ, στη λήξη του τετραήμερου (9 Ιουλίου) περιμένουμε έναν από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της Δυτικής Αφρικής: τον δεξιοτέχνη της «κόρας» (παραδοσιακή αφρικανική άρπα) Τουμάνι Ντιαμπατέ από το Μάλι.

Πολιτική στη σκηνή

Δεν είναι μόνο η καθημερινότητα που «πυροδοτεί» την έμπνευση στους καλλιτέχνες. Φαίνεται πως και η αναδρομή στο παρελθόν έχει πολύ συχνά εξαιρετικό ενδιαφέρον. Πέντε παραστάσεις «ξεφυλλίζουν» τις σελίδες της ιστορίας και καταπιάνονται με γεγονότα που απασχόλησαν την παγκόσμια κοινότητα.

* Εχει τίτλο «Μεφίστο για πάντα», είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Κλάους Μαν «Μεφίστο», είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας για την εξουσία και το υπογράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεατρικού οργανισμού της Φλάνδρας «Toneelhuis».

Ο Γκι Κασίερς, οραματιστής σύνθετων θεατρικών εγχειρημάτων, είναι γνωστός για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο συνδυάζει στις δουλειές του τεχνολογικά και λογοτεχνικά στοιχεία. Σε αυτήν την παράσταση συνεργάστηκε με τον φλαμανδό συγγραφέα Τομ Λανουά και παρουσιάζουν την ιστορία ενός ηθοποιού και σκηνοθέτη του θεάτρου, που συνεργάστηκε με τους Ναζί (Αίθουσα Αντιγόνη, του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» από 11 έως 13 Ιουνίου).

* Με ένα ακόμη αυτοβιογραφικό σόλο, το «Loin...» επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών ο Ρασίντ Ουραμντάν.

Χορευτής, χορογράφος και «ειδικός» στο να ενσωματώνει μοναδικά τα νέα μέσα στις παραστάσεις του, παρουσιάζει στις 16 Ιουνίου στην Πειραιώς 260 (Χώρος Η) μια χορογραφία με την οποία ανιχνεύει την ταυτότητά του, το παρελθόν αλλά και την καταγωγή του: ακολουθεί τα βήματα του αλγερινού πατέρα του, που πήρε μέρος στον πόλεμο της Ινδοκίνας ως μέλος του γαλλικού εκστρατευτικού σώματος.

* Δύο μέρες μετά το «Loin...», ο ίδιος παρουσιάζει στον ίδιο χώρο (18 και 19 Ιουνίου) την τελευταία του δουλειά με τίτλο «Des temoins ordinaires» (Συνήθεις Μάρτυρες). Ο Ουραμντάν κατέγραψε σε βίντεο συνεντεύξεις με ανθρώπους που έπεσαν θύματα βασανιστηρίων. Μια χορογραφία που μεταφέρει στη σκηνή ένα εξαιρετικά επώδυνο υλικό. «Αυτό που με ενδιαφέρει δεν είναι τα ιστορικά γεγονότα καθ' αυτά, αλλά η στάση που κρατά ο καθένας απέναντι στο παρελθόν του και ο τρόπος που επιδρά η ιστορία στη δόμηση της ταυτότητάς μας», λέει ο αλγερινός δημιουργός.

* Στο εσωτερικό ενός θεάτρου, τα φώτα χαμηλώνουν και ο τρόμος πλημμυρίζει την αίθουσα. Τα Καλάσνικοφ επιβάλουν την τάξη, άνθρωποι κρατούνται όμηροι κι εκτελούνται. Η ομάδα που μάγεψε πριν από μερικά χρόνια τους θαμώνες του Ελληνικού Φεστιβάλ επιστρέφει με μια παράσταση- γροθιά στο στομάχι. «Μπορίς Γκοντουνόφ» έχει τίτλο η παραγωγή των Καταλανών «La Fura dels Baus», η οποία αναφέρεται στην τραγική κατάληψη του θεάτρου «Ντούμπροβκα» της Μόσχας το 2002 από τσετσένους αντάρτες. Η βία και τα αδιέξοδά της, οι νέες τεχνολογίες και η θεατρική πρωτοπορία σε πρώτο πλάνο, αλλά και μια παράσταση στην οποία κάποιοι από τους θεατές θα κληθούν να υποδυθούν τους ομήρους... (Πειραιώς 260, Χώρος Η / 24-28 Ιουνίου).

* Στο «Radio Muezzin» τέσσερις μουεζίνηδες από το Κάιρο μας παρουσιάζουν από τη σκηνή της Πειραιώς 260 (Χώρος Δ) την καθημερινότητά τους λίγο προτού οδηγηθούν σε συνταξιοδότηση. Στις 11 και 12 Ιουλίου οι «Rimini Protokoll» με έδρα το Βερολίνο παρουσιάζουν την παράσταση «Radio Muezzin» κι επιμένουν ότι είναι κρίμα να σβήσει μια παράδοση αιώνων.

Οι περισσότεροι μουεζίνηδες είναι κρατικοί υπάλληλοι, συνήθως κοιμούνται μέσα στα τζαμιά και αναλαμβάνουν και καθήκοντα επιστάτη. Το καθεστώς αυτό, ωστόσο, αναμένεται να αλλάξει σύντομα, αφού η κυβέρνηση της Αιγύπτου προσανατολίζεται στο να τους καταργήσει και να αναθέσει σε έναν μουεζίνη να καλεί τους πιστούς μέσω ραδιοφώνου. Περίπου 30.000 φωνές σύντομα θα οδηγηθούν στη σιωπή.

Και στο πόντιουμ...

Να έχουμε πολλές συναυλίες κλασικής ή όχι; Το φεστιβάλ έχει μια παράδοση που, όμως, φαίνεται ότι το κοινό αρνείται τελευταία.

Φέτος, λοιπόν, οι συναυλίες είναι λιγότερες, αλλά πάντως ανάμεσά τους ορισμένες εκλεκτές. Ηδη διαβάσατε για τον Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ, ιδού και οι ομότεχνοί του:

* Οι Μουσικοί του Λούβρου-Γκρενόμπλ, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Μαρκ Μινκοφσκί, παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα για τα 200 χρόνια από το θάνατο του Γιόζεφ Χάιντν (8 Ιουνίου, Ηρώδειο).

* Στις 17/6 στο ρωμαϊκό θέατρο θα παίξει η σπουδαία ορχήστρα Φιλαρμόνια υπό τη διεύθυνση του φιλανδού μαέστρου Εσα-Πέκα Σάλονεν, ενός από τους διαπρεπέστερους αρχιμουσικούς της γενιάς του -σολίστ στο πιάνο θα είναι ο Γιάννης Βακαρέλης.

* Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η περίπτωση της «Orchestra di Piazza Vittorio», η οποία συγκροτήθηκε από πλανόδιους μουσικούς -κυρίως μετανάστες- που σύχναζαν στην Πλατεία Βιτόριο, έξω από το ιστορικό θέατρο «Apollo», στη Ρώμη. Οταν, λοιπόν, έμαθαν ότι επρόκειτο να μετατραπεί σε αίθουσα ελαφράς ψυχαγωγίας αποφάσισαν, φτιάχνοντας αυτήν την ορχήστρα, να το σώσουν. Μουσικοί από 11 χώρες που μιλούν 8 διαφορετικές γλώσσες θα παρουσιάσουν στις 16 Ιουνίου στο Ηρώδειο τη διασκευή τους του «Μαγικού αυλού» του Μότσαρτ.

* Τον Ιούλιο (στις 2 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) περιμένουμε έναν ακόμα ανερχόμενο μαέστρο της κλασικής, ο οποίος θα διευθύνει την ορχήστρα Le Cercle de l'Harmonie. Μιλάμε για τον Γάλλο Ζερεμί Ρορέρ που οι συμπατριώτες του υμνούν διαρκώς.

* Τρεις μέρες μετά, επίσης στο Μέγαρο Μουσικής, η Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία της ΕΡΤ (υπό τον Λουκά Καρυτινό) παρουσιάζουν το «Ρέκβιεμ» του Τζουζέπε Βέρντι.

Ενώ, στις 15 Ιουλίου, στο Ηρώδειο θα εμφανιστεί η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε μουσική διεύθυνση Βύρωνα Φιδετζή.

Παράξενα σκηνικά

Το σκηνικό του Καστελούτσι είναι σίγουρα αυτό που κλέβει την «παράσταση» στο Φεστιβάλ, αφού ο καλλιτέχνης θεωρείται ανανεωτής της φόρμας από τις αρχές ακόμα της δεκαετίας του '80.

Απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Μπολόνια, κάνει ένα θέατρο νεοεξπρεσιονιστικό. Καταργεί τις κλασικές συμβάσεις, βάζοντας το θεατή σε καινούριες εμπειρίες.

Για τον Καστελούτσι ο χώρος καθορίζει το θεατρικό γεγονός. Ετσι ακριβώς είδε την τριλογία της «Θείας Κωμωδίας» του Δάντη που παρουσιάζει στο χώρο της Πειραιώς 260. Επί δυόμισι χρόνια είχε στο μυαλό του το έργο πρωτού αρχίσει να φτιάχνει μικρές μακέτες για το κάθε μέρος χωριστά. Επειτα ξεκίνησε πρόβες που κράτησαν ένα μήνα για την «Κόλαση», μία εβδομάδα για το «Καθαρτήριο» και μία μέρα για τον «Παράδεισο»!

Κατά τον σκηνοθέτη η πρόβα δεν αποτελεί στιγμή δημιουργίας, επαληθεύει απλώς αυτό που είχε από πριν στο μυαλό του... Θεωρεί σημαντική την ανάδειξη του χώρου και του χρόνου, παρά τη δουλειά με τους ηθοποιούς.

Επί σκηνής θα δούμε φλεγόμενα πιάνα, έξι παιδιά (ανάμεσά τους κι ένα βρέφος) κι εφτά σκυλιά, εκ των οποίων τα δύο κάποια στιγμή αποπειρώνται να κατασπαράξουν τον Καστελούτσι (παίζει κιόλας).

Στην «Κόλαση», εκτός από τους τριάντα ηθοποιούς παίρνουν μέρος και πενήντα ερασιτέχνες, εθελοντές της χώρας όπου παρουσιάζεται η παράσταση κάθε φορά.

Το τρίτο μέρος, ο «Παράδεισος», είναι εγκατάσταση διάρκειας τριών λεπτών στο γκαράζ της Πειραιώς, το οποίο θα επισκέπτονται οι θεατές κατά ομάδες. Σχηματισμένη από... φως, η εγκατάσταση δημιουργεί στο κοινό ποικίλες αντιδράσεις: από ευχάριστα συναισθήματα μέχρι αμηχανία και εκνευρισμό.

* Αλλά και το σκηνικό της παράστασης «Οι Αρουραίοι», που παρουσιάζει το βερολινέζικο Deutsches Theater, βασισμένη στο έργο του Μαξ Ράινχαρτ, έχει την ιδιαιτερότητά του: παραπέμπει στο υπόγειο ενός σπιτιού όπου διαδραματίζεται η υπόθεση (άνθρωποι κινούνται σαν ποντίκια).

Το εντυπωσιακό είναι ότι το άνοιγμα της σκηνής δεν ξεπερνά το 1,50 μέτρο, με αποτέλεσμα οι ηθοποιοί να μην μπορούν να σταθούν όρθιοι και να παίζουν σκυφτά...

Οι νέοι είναι ωραίοι

Η ομάδα blitz μοιράζεται με το κοινό ακόμα μια προκλητική θεατρική πρόταση. Η περφόρμανς «Κατερίνη», που θα παρουσιάσει στο «Bios» από τις 19 μέχρι και τις 28 Ιουνίου, αφορά μια «σκηνοθετημένη πραγματικότητα» σε εξωθεατρικούς χώρους.

Πρόκειται για πολύωρη πειραματική παράσταση που διαδραματίζεται σ' έναν δημόσιο χώρο υποδοχής των θεατών αλλά και σε επτά δωμάτια, τα οποία οι θεατές θα επισκέπτονται ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού! Στον κεντρικό χώρο ένα πάρτι με φαγητά και ποτά θα λειτουργεί ως αίθουσα αναμονής, ενώ ταυτόχρονα θα γίνονται αναγνώσεις κειμένων, ανακοινώσεις και δρώμενα. Οι συναντήσεις στα δωμάτια επιφυλάσσουν ιστορίες που θα δημιουργήσουν οι ίδιες οι στιγμές...

* Στο Γκαράζ της Πειραιώς 260, στις 3 και 4 Ιουλίου, η επίσης πειραματική ομάδα «Nova Melancholia» επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τη δραματική και σκηνική γραφή, χρησιμοποιώντας πολιτικά και θρησκευτικά ζητήματα της Ιστορίας. Μέσα από το υβριδικό κείμενο-κολάζ «Habemus Papam, Walter» και αποσπάσματα από τις «Θέσεις για τη Φιλοσοφία» του Βάλτερ Μπένγιαμιν, επτά περφόρμερ προκαλούν τη διανοητική και συγκινησιακή διέγερση του κοινού.

* Στην Αυλή του Σχολείου, από τις 19 μέχρι και τις 23 Ιουνίου, θα γνωρίσουμε τον ηθοποιό Μάξιμο Μουμούρη και ως σκηνοθέτη. Η πλεκτάνη γύρω από το φόνο του Τόμας Αρντεν το 1551, υπόθεση που συγκλόνισε την Αγγλία εκείνης της εποχής, είναι το θέμα της ελισαβετιανής τραγωδίας «Ο Αρντεν από το Φέβερσαμ», αγνώστου συγγραφέα, χρονολογούμενη γύρω στα 1592. Ο Μουμούρης και ο «θίασός» του εμπνέονται από τους περιπλανώμενους θιάσους του Μεσαίωνα, όταν αυτοί γυρνούσαν από χωριό σε χωριό μαγεύοντας το κοινό με ταχυδακτυλουργικά, ακροβατικά κόλπα και επιβλητικούς αφηγητές-κράχτες δημιουργώντας έτσι το λαϊκό θέατρο. Η υπόθεση μεταφέρεται στο 2009, όταν ένας παρουσιαστής-κομπέρ οργανώνει το καραβάνι και αντί για κάρο με άλογα εισβάλλει στη σκηνή-πλατεία του Σχολείου με το φορτηγάκι του θιάσου για να ξεκινήσει ένα σύγχρονο μεταμοντέρνο θέατρο δρόμου.

* Η 24χρονη Λενιώ Κακλέα (κόρη του σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα) είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Χορού και τα τελευταία τέσσερα χρόνια ζει και εργάζεται στη Γαλλία. Καλεσμένη τώρα του Φεστιβάλ, παρουσιάζει στις 14 και 15 Ιουλίου στο Σχολείον μια πρωτότυπη χορευτική παράσταση, επιθυμώντας να αμφισβητήσει τη λογική του κατασκευασμένου θεάματος. Στην παράσταση «Matter-of-act» (project για ένα φεστιβάλ και δέκα θεατές του) καταθέτει μια ανοιχτή φόρμα που διερευνά την ίδια τη σχέση του Φεστιβάλ Αθηνών με το κοινό του...

* Φιντανάκι στην πρώτη της θεατρική εμφάνιση και η Γεωργιάννα Νταλάρα (κόρη του Γιώργου Νταλάρα) η οποία, αφού στάθηκε στο πλάι τού Κώστα Γαβρά στην τελευταία του ταινία, τώρα συμμετέχει στο χορό των «Ορνίθων» του Αριστοφάνη, παράσταση των Επιδαυρίων, που σκηνοθετεί στο ΚΘΒΕ ο Σωτήρης Χατζάκης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Φεστιβάλ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Ηλεκτρονικό βιβλίο
Ανοιξε και κανένα e-book!
Εικαστικά
Το ραντεβού των γκαλερί
Μία γενιά, δέκα φωτογράφοι
Δεν μένουν στη σκιά
Εκθεση στη Νέα Υόρκη
Οι μουσίτσες ως μούσες
Θέατρο
Πρεμιέρα στο σαλόνι
Ιγκνάθιο Γκαρθία Φερνάντες
«Η Αΐντα είναι τα πάντα»
Κινηματογραφικό καλοκαίρι
Νέες ταινίες για τις θερινές βραδιές
Δυνατές υπογραφές
Αλλη ματιά
Πάρε και τα παιδιά μαζί
Υψηλής αδρεναλίνης
Με αγάπη από την Ευρώπη
Γυναίκες για φίλημα
Οι εξολοθρευτές
Ντένης Ηλιάδης
«Σήμερα μας σοκάρει το συναίσθημα»
Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων
Θησαυροί στα αζήτητα
Πολλά μνημεία, λίγοι επισκέπτες
Τω αγνώστω μουσείω
Φεστιβάλ Αθηνών
Σταρ και αντιστάρ