Έντυπη Έκδοση

Μετανάστες στις ΗΠΑ

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΤΗ ΑΓΟΡΑ

ΣΤΗ ΝΗΣΟ Ελις... σαν τους μετανάστες προηγούμενων δεκαετιών που ανέμεναν την πολυπόθητη έγκριση εισόδου στις ΗΠΑ, συνωστίζονται οι ελληνικές εταιρείες καλλυντικών.

Θέλουν να παίξουν το στοίχημα της εισόδου στην τεράστια αυτή αγορά. Η έλλειψη διοικητικών υποδομών και κεφαλαίων που απαιτούνται για μια αξιοπρεπή προσπάθεια διείσδυσης, όμως, εμποδίζουν εκείνες που το επιχειρούν αυτόνομα. Από την άλλη πλευρά οι στρατηγικές συνεργασίες με εδραιωμένους πολυεθνικούς ομίλους ατονούν λόγω της κρίσης που μαστίζει την εκεί αγορά.

*Ο όμιλος Σαράντη, αν και αναπτυσσόμενος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, προ τριετίας επιχείρησε το μεγάλο βήμα της «απόβασης» στις ΗΠΑ με συνεταίρο τον κραταιό πολυεθνικό όμιλο Estee Lauder, ως παραγωγός χαμηλού κόστους αρωμάτων ευρείας κυκλοφορίας, που θα προωθούσε εμπορικά ο αμερικανικός κολοσσός.

Μετά το αρχικό λανσάρισμα του ανδρικού αρώματος «Mustang» στις ΗΠΑ και στη Λατινική Αμερική η Estee Lauder επέκτεινε τη συνεργασία της με τη Σαράντης για την προώθηση του αρώματος C-THRU.

Η απόδοση ωστόσο αυτής της συνεργασίας υπήρξε περιορισμένη. Οι νέες παραγγελίες από την Αμερική ήταν μικρές, ενώ ήδη από το τέταρτο τρίμηνο του 2008 οι αμερικανοί συνεταίροι πάγωσαν παράπλευρα λανσαρίσματα και ανοίγματα νέων αγορών, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές τους στη διάσωση μεριδίων σε μια αγορά που επλήγη από το τσουνάμι της οικονομικής κρίσης.

Απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια

*Αν η Σαράντης ως παραγωγός φασόν αδυνατεί να εισέλθει εμπορικά στις ΗΠΑ, οι ελληνικές εταιρείες καλλυντικών με επώνυμο προϊόν όπως η Κορρές και η Apivita έχουν μεν πετύχει να αποκτήσουν παρουσία αλλά δυσκολεύονται να την ενισχύσουν.

Το μοντέλο ίδρυσης τοπικής θυγατρικής για τους Ελληνες κρίθηκε ασύμφορο, γιατί απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια για τη συντήρησή της. Από την άλλη πλευρά η ιδέα να αναθέσουν την προώθηση σε τοπικές εταιρείες δεν περπατά, καθώς οι τελευταίες δεν δείχνουν ιδιαίτερη ζέση να τα προωθήσουν σε μια αγορά όπου κυκλοφορούν εκατοντάδες παρόμοια προϊόντα. Οσο για τις σκέψεις να γίνει απευθείας λανσάρισμα και να επιχειρηθεί η προώθηση σε νέα κανάλια διανομής, το κόστος και μόνο τις καθιστά απαγορευτικές.

Παρ' όλα αυτά, οι προσπάθειες δεν εγκαταλείπονται καθώς στις ΗΠΑ αφ' ενός έχουν «χαθεί» χρήματα από προηγούμενες προσπάθειες και αφ' ετέρου η τάση υπέρ των φυσικών καλλυντικών είναι ισχυρή.

Υπενθυμίζεται ότι έως το 2005 η Κορρές δραστηριοποιούνταν αυτόνομα στις ΗΠΑ και στη Βρετανία, αγορές στις οποίες πραγματοποιούσε έως τότε το 50% των συνολικών εξαγωγών της. Το 2006, ωστόσο, αποφάσισε την πώληση της θυγατρικής της στις ΗΠΑ -εγγράφοντας μάλιστα και υψηλές απαιτήσεις από ήδη πουλημένα προϊόντα- στη Ribacom Holdings, εταιρεία στην οποία διατηρούν ακόμη μειοψηφικό ποσοστό της τάξης του 20% περίπου οι βασικοί μέτοχοι της Κορρές.

Η επιμονή απέδωσε ένα κατάστημα της φίρμας στη Νέα Υόρκη και διείσδυση των καλλυντικών Κορρές σε 180 καταστήματα του λιανικού δικτύου Sephora. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Κορρές, κατά το 2009 η εταιρεία θέλει να επικεντρωθεί σε λίγες αγορές του εξωτερικού, μία εκ των οποίων είναι η αμερικανική.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επιχειρήσεις
Σχετικά θέματα: Επιχειρήσεις
Το όνομα αυτής Olympic Air
Μίνι πάρτι στη ναυτιλία
Στην πρίζα οι μικροί της ηλεκτραγοράς
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Εκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου
Βλέπουν γκρίζες ζώνες, θέλουν επώδυνα μέτρα
Κατ' ανάγκην αισιόδοξη η κυβέρνηση
Μέτρα στήριξης στην Ε.Ε.
Στην Ευρώπη κινούνται, στην Ελλάδα κοιμούνται
Πληρώνουμε ακριβά την απουσία μέτρων
Ελεύθερη πτώση
Ακτοπλοϊα
Τι κρύβει η πώληση του 33,3% της HSW
Κέρδη και ζημιές για τους δύο πρωταγωνιστές
Γραφειοκρατία
Στα 10,7 δισ. τα οφέλη αν υπήρχε σχέδιο
Εμειναν στις υποσχέσεις
Δανεισμός
Φιλί ζωής η μείωση του ευρωεπιτοκίου
Ποιες εισηγμένες ωφελούνται άμεσα
Διεθνή
Η άλλη όψη μιας συμφωνίας μαμούθ
Σε Ι.Χ. και τουρίστες αναζητά σωσίβιο ο Θαπατέρο
Στα αζήτητα οι γερανοί
Σκληρά παζάρια για να βοηθηθούν από το ΔΝΤ
Πακτωλός χρημάτων σε πηγάδι δίχως πάτο
Επενδύσεις
Η κατρακύλα στα επιτόκια καταθέσεων
Πόσο συμφέρουν τα ομόλογα
Τα εταιρικά
Αναζητώντας τις ευκαιρίες στο Χ.Α.
Επιχειρήσεις
Το όνομα αυτής Olympic Air
Μίνι πάρτι στη ναυτιλία
Μετανάστες στις ΗΠΑ
Στην πρίζα οι μικροί της ηλεκτραγοράς
Κρίση
Ευρώπη: Παραμένουν τα μεγάλα προβλήματα
Ταύροι και αρκούδες συνυπάρχουν στις ΗΠΑ
Κτηματαγορά
Τακτοποίηση ημιυπαίθριων για έσοδα 2 έως 4 δισ. ευρώ
Προεκλογικό ρουσφέτι βλέπουν οι πολίτες
Μουσική
Οι «πειρατές» του Ιντερνετ χτυπούν τις δισκογραφικές
Πολύπλευρη συνεργασία με τους καλλιτέχνες
Πώς μοιράζονται τα δικαιώματα
Προεκλογικές εξαγγελίες κοινοτικών επιδοτήσεων
Λιμνάζουν κοινοτικές επιδοτήσεις 9 δισ. ευρώ
Τηλεπικοινωνίες
Εναλλακτικά ντιλ ταράζουν τα νερά στις τηλεπικοινωνίες
Παίζει το ποσοστό του ΟΤΕ
Η μάχη επί της οθόνης
Μαχαίρι στις προσφορές
Τουρισμός
Φθηνά πακέτα μόνο για ξένους
Με τα μισά λεφτά
Χρυσοί χορηγοί με το ζόρι
Η μυστική διπλωματία για τις πτήσεις τσάρτερ
Τράπεζες
Stress test και στην Ευρώπη
Δάνεια με φειδώ ενόψει φθινοπώρου
Μονά ζυγά δικά τους
Συμφωνία για τις προνομιούχες μετοχές
Προβλέπονται συγχωνεύσεις
Μέσω συγχώνευσης η Marfin-Εγνατία εγκαταλείπει την Κύπρο
Τα μυστικά των δανείων σε φράγκο
Φορολογία
Αγαπάς την τσέπη σου, απόδειξη
Χρηματιστήρια
Υπό αμφισβήτηση το ράλι ανάκαμψης
Μικρό καλάθι κρατούν οι διεθνείς αναλυτές
Στημένα τεστ, πλαστό ράλι
Χρηματιστήριο
Ζητούμενο οι νέες αναρριχήσεις
Πωλητές οι ξένοι, αγοραστές οι Ελληνες
Απογείωση κερδοφορίας για την Finansbank
Άλλες ειδήσεις
Εκρηξη ακάλυπτων επιταγών
Αύξηση της ανεργίας
ΑΕΠ: Βουτιά 15ετίας
Βιβλία