Έντυπη Έκδοση

Κέρδη και ζημιές για τους δύο πρωταγωνιστές

Οι πρωταγωνιστές του ντιλ εμφανίζονται κερδισμένοι, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

Ε. Γκριμάλντι - Γ. Σ. Βαρδινογιάννης Ε. Γκριμάλντι - Γ. Σ. Βαρδινογιάννης * Ο Γ. Σ. Βαρδινογιάννης (Sea Star, ΑΝΕΚ): Το 2000 ανέλαβε μια υπερχρεωμένη ΑΝΕΚ και σε λιγότερο από μία δεκαετία κατάφερε να τη φέρει σε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, αφού ελέγχει πλέον τις δύο (ΑΝΕΚ, Hellenic Seaways) από τις τέσσερις ισχυρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ηταν αυτός που κράτησε τον έλεγχο της ΑΝΕΚ όταν ο Ναπολιτάνος Ε. Grimaldi επιδίωξε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό της. Για να το πετύχει δημιούργησε τη Sea Star Capital (εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Κύπρου, μέσω της οποίας εξαγόρασε το ποσοστό των Μινωικών Γραμμών.

Στη συνέχεια το προσέφερε στον Ε. Grimaldi παίρνοντας ως αντάλλαγμα το ποσοστό που κατείχε εκείνος στην ΑΝΕΚ. Ετσι, η ακτοπλοϊκή εταιρεία των Χανίων πέρασε και πάλι σε κρητικά χέρια.

Στην Hellenic Seaways εισήλθε πληρώνοντας αρκετά υψηλά τιμήματα για να εξαγοράσει αρχικά το 34,7% του Π. Λασκαρίδη και τώρα το 33,35% των Μινωικών Γραμμών, ύστερα από συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi (Μινωικές Γραμμές). Προσέφερε, μάλιστα, αυτά τα τιμήματα, παρά το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες συμφερόντων του (Sea Star Capital, ΑΝΕΚ) έχουν μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις. Ποντάρει, ωστόσο στο ότι ο όμιλος που δημιουργεί θα παραγάγει σημαντικές υπεραξίες, οι οποίες θα καταγραφούν και στην πορεία της μετοχής της εταιρείας στο Χ.Α.

* Ο Ε. Grimaldi (Grimaldi Group, Μινωικές Γραμμές): Θέλει να κάνει το colpo grosso στην Αδριατική. Ηδη, ελέγχει τις Μινωικές Γραμμές και φέρεται να εποφθαλμιά και τα μερίδια αγοράς που ελέγχει στην περιοχή ο Α. Βγενόπουλος (Attica Group) με πλοία Superfast και Blue Star Ferries. Εμπειρα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο ναπολιτάνος επιχειρηματίας χρησιμοποιεί ουσιαστικά τις Μινωικές Γραμμές προκειμένου να ελαχιστοποιήσει (για τον ίδιο και τον όμιλό του) το ποσό που θα απαιτηθεί για να κατακτήσει ηγετική θέση στην Αδριατική.

Ετσι, λένε, υποχρέωσε τις Μινωικές Γραμμές να αγοράσουν έναντι 150 εκατ. ευρώ ένα γιγαντιαίο πλοίο (Cruise Europa), το οποίο είχε παραγγείλει αρχικά ο ίδιος για λογαριασμό του ομίλου της Νάπολης. Διακινδυνεύοντας ενδεχόμενη εμπορική αποτυχία, αφού το συγκεκριμένο πλοίο θεωρείται δύσκολο να εξασφαλίσει υψηλά ποσοστά πληρότητος, λόγω του μεγάλου μεγέθους του. Πολύ περισσότερο αυτή την εποχή, που η κίνηση σττις γραμμές της Αδριατικής μειώνεται σταθερά λόγω της κρίσης.

Ταυτόχρονα, οι Μινωικές Γραμμές υποχρεώθηκαν να πουλήσουν ένα συμβατικό περιουσιακό τους στοιχείο στην Hellenic Seaways. Κι αυτό καθώς ο όμιλος Grimaldi αναζητούσε ρευστό προκειμένου να αποπληρωθεί το πρώτο από τα νέα πλοία, το οποίο θα παραληφθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Ετσι, υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι Μινωικές κινδυνεύουν να βρεθούν διπλά ζημιωμένες, καθώς θα «φορτωθούν» ένα πανάκριβο πλοίο (ο τρόπος πληρωμής του θα αποφασιστεί το επόμενο δίμηνο), ενώ δεν έχουν πλέον καμία παρουσία στο κεντρικό Αιγαίο. Εκεί όπου τώρα κυριαρχούν η Attica (Blue Star Ferries) και το σχήμα ΑΝΕΚ-Hellenic Seaways.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Σχετικά θέματα: Ακτοπλοϊα
Τι κρύβει η πώληση του 33,3% της HSW
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Εκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου
Βλέπουν γκρίζες ζώνες, θέλουν επώδυνα μέτρα
Κατ' ανάγκην αισιόδοξη η κυβέρνηση
Μέτρα στήριξης στην Ε.Ε.
Στην Ευρώπη κινούνται, στην Ελλάδα κοιμούνται
Πληρώνουμε ακριβά την απουσία μέτρων
Ελεύθερη πτώση
Ακτοπλοϊα
Τι κρύβει η πώληση του 33,3% της HSW
Κέρδη και ζημιές για τους δύο πρωταγωνιστές
Γραφειοκρατία
Στα 10,7 δισ. τα οφέλη αν υπήρχε σχέδιο
Εμειναν στις υποσχέσεις
Δανεισμός
Φιλί ζωής η μείωση του ευρωεπιτοκίου
Ποιες εισηγμένες ωφελούνται άμεσα
Διεθνή
Η άλλη όψη μιας συμφωνίας μαμούθ
Σε Ι.Χ. και τουρίστες αναζητά σωσίβιο ο Θαπατέρο
Στα αζήτητα οι γερανοί
Σκληρά παζάρια για να βοηθηθούν από το ΔΝΤ
Πακτωλός χρημάτων σε πηγάδι δίχως πάτο
Επενδύσεις
Η κατρακύλα στα επιτόκια καταθέσεων
Πόσο συμφέρουν τα ομόλογα
Τα εταιρικά
Αναζητώντας τις ευκαιρίες στο Χ.Α.
Επιχειρήσεις
Το όνομα αυτής Olympic Air
Μίνι πάρτι στη ναυτιλία
Μετανάστες στις ΗΠΑ
Στην πρίζα οι μικροί της ηλεκτραγοράς
Κρίση
Ευρώπη: Παραμένουν τα μεγάλα προβλήματα
Ταύροι και αρκούδες συνυπάρχουν στις ΗΠΑ
Κτηματαγορά
Τακτοποίηση ημιυπαίθριων για έσοδα 2 έως 4 δισ. ευρώ
Προεκλογικό ρουσφέτι βλέπουν οι πολίτες
Μουσική
Οι «πειρατές» του Ιντερνετ χτυπούν τις δισκογραφικές
Πολύπλευρη συνεργασία με τους καλλιτέχνες
Πώς μοιράζονται τα δικαιώματα
Προεκλογικές εξαγγελίες κοινοτικών επιδοτήσεων
Λιμνάζουν κοινοτικές επιδοτήσεις 9 δισ. ευρώ
Τηλεπικοινωνίες
Εναλλακτικά ντιλ ταράζουν τα νερά στις τηλεπικοινωνίες
Παίζει το ποσοστό του ΟΤΕ
Η μάχη επί της οθόνης
Μαχαίρι στις προσφορές
Τουρισμός
Φθηνά πακέτα μόνο για ξένους
Με τα μισά λεφτά
Χρυσοί χορηγοί με το ζόρι
Η μυστική διπλωματία για τις πτήσεις τσάρτερ
Τράπεζες
Stress test και στην Ευρώπη
Δάνεια με φειδώ ενόψει φθινοπώρου
Μονά ζυγά δικά τους
Συμφωνία για τις προνομιούχες μετοχές
Προβλέπονται συγχωνεύσεις
Μέσω συγχώνευσης η Marfin-Εγνατία εγκαταλείπει την Κύπρο
Τα μυστικά των δανείων σε φράγκο
Φορολογία
Αγαπάς την τσέπη σου, απόδειξη
Χρηματιστήρια
Υπό αμφισβήτηση το ράλι ανάκαμψης
Μικρό καλάθι κρατούν οι διεθνείς αναλυτές
Στημένα τεστ, πλαστό ράλι
Χρηματιστήριο
Ζητούμενο οι νέες αναρριχήσεις
Πωλητές οι ξένοι, αγοραστές οι Ελληνες
Απογείωση κερδοφορίας για την Finansbank
Άλλες ειδήσεις
Εκρηξη ακάλυπτων επιταγών
Αύξηση της ανεργίας
ΑΕΠ: Βουτιά 15ετίας
Βιβλία