Έντυπη Έκδοση

Και θα πετάμε, και θα μιλάμε

«Ξεκίνησες, μάτια μου; Σε 15 λεπτά προσγειωνόμαστε». Εφεξής τα κινητά τηλέφωνα θα λειτουργούν ανεμπόδιστα και στις καμπίνες των αεροσκαφών. Μέχρι σήμερα, η χρήση τους απαγορευόταν επειδή μπορούσαν να προκαλέσουν παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα των αεροπλάνων.

Η τεχνολογία, όμως, έλυσε τα προβλήματα των παρεμβολών αλλά και της λήψης του σήματος κι έτσι, εδώ και λίγες ημέρες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε οριστικά το «πράσινο φως» για τη χρήση κινητών κατά τη διάρκεια της πτήσης. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, ήδη, 27 ευρωπαϊκά αεροσκάφη διαθέτουν την απαραίτητη τεχνολογική υποδομή που το επιτρέπει.

Πρόκειται για αεροσκάφη της ιρλανδικής Ryanair, που πραγματοποιούν πτήσεις μεταξύ Δουβλίνου, ευρωπαϊκών πόλεων και βόρειας Αφρικής, της πορτογαλικής ΤΑΡ (ευρωπαϊκές επίσης πτήσεις) και της βρετανικής ΒΜΙ, η οποία χρησιμοποιεί το μοναδικό της αεροσκάφος στη γραμμή Λονδίνο-Μόσχα. Δεν είναι απίθανο κάποιο εξοπλισμένο αεροπλάνο να προσγειωθεί και σε ελληνικά αεροδρόμια. Αλλωστε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι ο αριθμός των συγκεκριμένων αεροσκαφών θα διπλασιαστεί μέχρι το τέλος του 2009.

Χαμηλότερες οι χρεώσεις

Σύμφωνα, πάντως, με τις δηλώσεις των υπευθύνων των αεροπορικών εταιρειών που έχουν έδρα την Αθήνα, προς το παρόν καμία ελληνική εταιρεία δεν προτίθεται να εγκαταστήσει τον απαραίτητο εξοπλισμό στα δικά της αεροπλάνα. Εξαιτίας των μικρών αποστάσεων και της μορφολογίας της χώρας, κρίνεται ότι δεν συντρέχει λόγος για την υλοποίηση μιας τόσο δαπανηρής επένδυσης τώρα.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αντίθετα, ανακοινώνουν ότι μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όσους επιλέξουν τα κατάλληλα αεροσκάφη για τις μετακινήσεις τους.

- Η WIND προσφέρει στους συνδρομητές της τη δυνατότητα επικοινωνίας κατά την πτήση με κόστος αντίστοιχο εκείνου της περιαγωγής για τα δορυφορικά δίκτυα. Οπως αναφέρουν εκπρόσωποί της, οι εξερχόμενες κλήσεις χρεώνονται με 7 ευρώ και οι εισερχόμενες με 2 ευρώ το λεπτό.

- Η Cosmote, όπως και η θυγατρική της Cosmote Romania, προσφέρει την υπηρεσία αυτή με χρεώσεις ίσες με εκείνες της περιαγωγής.

- Η Vodafone Hellas δεν έχει υπογράψει σχετική συνεργασία, την ώρα που η ιταλική και η πορτογαλική Vodafone -όπως μας πληροφόρησε η ίδια η εταιρεία- έχουν προχωρήσει στην παροχή αυτών των υπηρεσιών.

Μέχρι σήμερα, λοιπόν, η μόνη δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας κατά την πτήση ήταν η πραγματοποίηση κλήσεων από τις ειδικές συσκευές που υπήρχαν στα καθίσματα ή στους διαδρόμους των αεροσκαφών. Τηλεφωνήματα, που, κατά κανόνα, χρεώνονταν με τσουχτερά τιμολόγια.

*Με το νέο σύστημα, μόλις η αεροπορική εταιρεία εγκαταστήσει τον ειδικό εξοπλισμό στο αεροσκάφος και υπογράψει σύμβαση με τον ανάλογο πάροχο κινητής τηλεφωνίας, οι επιβάτες θα μπορούν να πραγματοποιούν και λαμβάνουν κλήσεις, να αποστέλλουν γραπτά μηνύματα και να «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο μέσω του προσωπικού τους κινητού τηλεφώνου.

*Η χρήση τους, ωστόσο, δεν θα επιτρέπεται στην απογείωση και προσγείωση. Και όλα αυτά με χαμηλές σχετικά με το παρελθόν χρεώσεις.

*Οπως προκύπτει από τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η φωνητική τηλεφωνία κοστίζει από 1,60 ευρώ το λεπτό και από 0,43 ευρώ το γραπτό μήνυμα. Η κοστολόγηση εξαρτάται, πάντως, από τον επίγειο πάροχο κινητών τηλεφωνικών υπηρεσιών και των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί με την αεροπορική εταιρεία.

*Την κοινοτική τεχνογνωσία έχουν αποκτήσει ήδη και πολλές αεροπορικές εταιρείες εκτός Ευρώπης και πραγματοποιούν δοκιμές ή προσφέρουν, ήδη, αυτές τις υπηρεσίες σε 40 αεροσκάφη τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πρόκειται για τις: Quantas, Emirates, Malaysian Airlines, Royal Jordanian, Wataniya, Virgin Australia, ενώ κάθε μέρα που περνά όλο και περισσότερες εταιρείες προστίθενται στη λίστα.

Ζώνη ησυχίας στην καμπίνα

Μέσα στο 2009, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των εταιρειών, ανοικτά θα είναι τα κινητά τηλέφωνα και στις: British Airways (Μ. Βρετανία), Airblue (Πακιστάν), Kingfisher (Ινδία), Oman Air (Ομάν), Shenzhen Airline (Κίνα), ΤΑΜ (Βραζιλία), Saudi Arabian Airlines (Σ. Αραβία), V-Australia και Turkish Airlines (Τουρκία).

*Κάθε πρωτοβουλία, όμως, έχει και παράπλευρες απώλειες. Ετσι, τώρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβληματίζεται για το τι θα συμβαίνει στα συγκεκριμένα αεροπλάνα, όταν η χρήση κινητών θα είναι ελεύθερη. Και προσπαθεί να προλάβει το κακό. Μελετάται ακόμη και η λειτουργία «ζωνών ανάπαυσης» κατά τη διάρκεια των οποίων τα κινητά θα κλείνουν για να μη διαταράσσεται η ησυχία και η ηρεμία στην καμπίνα. Συζητείται, μάλιστα, και η θέσπιση κανόνων καλής συμπεριφοράς για τους εργασιομανείς και πολυάσχολους επιβάτες.

Και θα πέφτουν τα σχετικά πρόστιμα σε όσους δεν πειθαρχούν.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Τηλεπικοινωνίες & ευρυζωνικότητα
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων
Ευρωπαϊκή Ένωση
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα
Στην υποχρεωτική εκπαίδευση και το λύκειο!
Βαρέα μέταλλα σε αγροτικά προϊόντα
Καρότα με νικέλιο και χρώμιο
Εκδήλωση στο σταθμό του Συντάγματος
Το μετρό πάει Κυκλάδες
Εναλλακτική λύση από την Πρωτοβουλία πολιτών
Μια αλλιώτικη περιφερειακή Υμηττού
Επείγουσα έκκληση της Ευρωβουλής
Αλλάξτε όρια στις κεραίες
Με τη βούλα της Κομισιόν «κινητά» στα αεροπλάνα
Και θα πετάμε, και θα μιλάμε
Μνηστήρες για το χρυσάφι των σκουπιδιών
Μπλε κάδοι και πράσινα άλογα
Πανελλαδικές Εξετάσεις
Αλλαγές στη βαθμολόγηση
Φοιτητικές εκλογές
Αμαρτίες κυβέρνησης παιδεύουσιν ΔΑΠ
Άλλες ειδήσεις
Σωκράτους 65