Έντυπη Έκδοση

Μια αλλιώτικη περιφερειακή Υμηττού

Εναλλακτική λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αλίμου-Κατεχάκη, χωρίς να θίγεται ο ορεινός όγκος του Υμηττού, έχει υποβάλει στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ η Πρωτοβουλία Πολιτών, που μαζί με τους δημάρχους και τους φορείς της περιοχής, τη νομαρχία Αν. Αττικής, τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας και το Τεχνικό Επιμελητήριο λένε «όχι» στα σχέδια του Γ. Σουφλιά για τους νέους αυτοκινητόδρομους.

Οι μελέτες του υπουργείου προβλέπουν την κατασκευή φαραωνικών αυτοκινητόδρομων στον Υμηττό, συνολικού μήκους 43 χλμ., που σε ποσοστό 80% θα είναι σε σήραγγα.

Ωστόσο, θα χρειαστεί να κοπούν 3.800 δένδρα στο στρατόπεδο Σακέτα για τον ανισόπεδο κόμβο της Καισαριανής, ενώ την ίδια τύχη θα έχουν 130 υψηλόκορμα δένδρα στην πλατεία Κύπρου, στα όρια των δήμων Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Ελληνικού.

Για τους νέους σταθμούς διοδίων, στο τέρμα της λεωφόρου Σ. Βενιζέλου (Αγία Μαύρα) στην Ηλιούπολη, προβλέπονται εγκαταστάσεις δίπλα σε σπίτια. Θα χρειαστούν επιχωματώσεις στο βουνό σε επιφάνεια 4,5 στρεμμάτων και όρυγμα με τεχνητό πρανές ύψους 18 μέτρων.

Ολα αυτά για τις ανάγκες του επιφανειακού τμήματος μήκους 900 μέτρων του σχεδιαζόμενου αυτοκινητόδρομου, που στο σημείο αυτό θα διαθέτει έξι λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 31 μέτρων.

Η πρόταση της Πρωτοβουλίας αφήνει άθικτο τον Υμηττό και περιλαμβάνει ένα νέο αυτοκινητόδρομο με μήκος κατά 50% μικρότερο από τον προτεινόμενο, που μπορεί να λειτουργήσει χωρίς νέα διόδια. Μεταξύ άλλων προβλέπεται:

* Υπογειοποίηση της Κατεχάκη-Αλίμου, η οποία θα εξυπηρετεί όσους κινούνται προς την παραλιακή λεωφόρο και τη Βουλιαγμένης, τα μόνα σημεία όπου προτείνεται να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι. Ετσι, θα απαλλαγεί η περιοχή από τη διερχόμενη κυκλοφορία.

Να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη περιοχή το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ σχεδιάζει αυτοκινητόδρομο μήκους 9,8 χλμ., από τα οποία τα 6,6 χλμ. θα είναι σήραγγα. Η υπογειοποίηση του σημερινού δρόμου, που αντιτάσσει η Πρωτοβουλία, έχει μήκος μόλις 5,3 χλμ. και θα γίνει μέσα στα όρια της Ηλιούπολης.

* Μια συνεχής λεωφορειολωρίδα ή καλύτερα μια γραμμή τραμ θα καλύψει τη διαδρομή μέσω των λεωφόρων Ποσειδώνος-Αλίμου-Βουλιαγμένης-Ελ. Βενιζέλου (Ηλιούπολη)-Καρέα-Κατεχάκη. Σε κάθε δήμο να δημιουργηθεί σταθμός μετεπιβίβασης, όπου θα καταλήγουν τοπικές λεωφορειακές γραμμές.

* Η βελτίωση της σύνδεσης της Βουλιαγμένης με την Ποσειδώνος μπορεί να γίνει με την αναβάθμιση της λεωφόρου Αλίμου. Το ΥΠΕΧΩΔΕ προβλέπει ένα νέο αυτοκινητόδρομο που θα κινείται σχεδόν παράλληλα με την Αλίμου, μέσα σε χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και πολύ κοντά σε κατοικημένες περιοχές.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
ΥΠΕΧΩΔΕ
Δικαιοσύνη
Εργοδοτικοί φορείς
Περιβάλλον & οικολογία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα
Στην υποχρεωτική εκπαίδευση και το λύκειο!
Βαρέα μέταλλα σε αγροτικά προϊόντα
Καρότα με νικέλιο και χρώμιο
Εκδήλωση στο σταθμό του Συντάγματος
Το μετρό πάει Κυκλάδες
Εναλλακτική λύση από την Πρωτοβουλία πολιτών
Μια αλλιώτικη περιφερειακή Υμηττού
Επείγουσα έκκληση της Ευρωβουλής
Αλλάξτε όρια στις κεραίες
Με τη βούλα της Κομισιόν «κινητά» στα αεροπλάνα
Και θα πετάμε, και θα μιλάμε
Μνηστήρες για το χρυσάφι των σκουπιδιών
Μπλε κάδοι και πράσινα άλογα
Πανελλαδικές Εξετάσεις
Αλλαγές στη βαθμολόγηση
Φοιτητικές εκλογές
Αμαρτίες κυβέρνησης παιδεύουσιν ΔΑΠ
Άλλες ειδήσεις
Σωκράτους 65