Έντυπη Έκδοση

ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ 2016 ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙ ΛΙΜΑΝΙ Ο ΘΗΡΙΩΔΗΣ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ

Ο «Ιππόδαμος» πάει Κορυδαλλό

Η διάνοιξη της σήραγγας θα γίνει σε βάθος 27 μέτρων, ενώ η στάθμη της θάλασσας βρίσκεται μόλις 1,5 μέτρο κάτω από την επιφάνεια του δρόμου

Μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές θα ισχύσουν στο λιμάνι του Πειραιά από τις αρχές Αυγούστου, δηλαδή στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, λόγω έργων Μετρό, αλλά όπως διαβεβαιώνουν οι αρμόδιοι της κατασκευαστικής εταιρείας του έργου «Αττικό Μετρό Α.Ε.», με την ελάχιστη κυκλοφοριακή επιβάρυνση.

Ο Πειραιάς ετοιμάζεται πυρετωδώς να υποδεχθεί το Μετρό Ο Πειραιάς ετοιμάζεται πυρετωδώς να υποδεχθεί το Μετρό Προβλέπεται αποκλεισμός τμήματος από τον σταθμό ΗΣΑΠ προς το λιμάνι μήκους 150 έως 200 μέτρων και εκτροπή των δύο ρευμάτων της κυκλοφορίας μέσα από το λιμάνι, με παράλληλη μεταφορά των συγκοινωνιακών γραμμών και των στάσεων των λεωφορείων.

Ο Πειραιάς ετοιμάζεται πυρετωδώς να υποδεχθεί το Μετρό. Ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος», που έφτασε χθες στον σταθμό Αγίας Βαρβάρας, συνεχίζει από τις επόμενες ημέρες το υπόγειο ταξίδι του προς Κορυδαλλό. Το θηριώδες μηχάνημα υπόγειας εκσκαφής, αφού διανοίξει σήραγγα συνολικού μήκους άλλων 6 χιλιομέτρων περνώντας από τους υπό κατασκευή σταθμούς «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», θα φτάσει στον τελικό προορισμό του περίπου την άνοιξη του 2016.

Ακολουθούν ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και δοκιμές συρμών, ώστε το έργο επέκτασης προς τον Πειραιά να είναι έτοιμο με το κλειδί στο χέρι και να αρχίσει κανονικά δρομολόγια συνολικά σε τρία χρόνια, δηλαδή από το καλοκαίρι του 2017.

Τεχνικές δυσκολίες

Τις επόμενες ημέρες ξεκινούν επίσης οι εργασίες εκσκαφής για την κατασκευή του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο», όπου επίσης γίνεται αποκλεισμός της κυκλοφορίας από εγκατεστημένο εργοτάξιο του Μετρό. Το πιο δύσκολο έργο είναι πάντως ο σταθμός του Μετρό στο λιμάνι του Πειραιά. Ο «Ιππόδαμος», που έχει πάρει το όνομά του από τον σπουδαίο αρχιτέκτονα, μαθηματικό και φιλόσοφο της αρχαιότητας, περνώντας κάτω από τον οδικό άξονα της Ακτής Καλλιμασιώτη θα αναμετρηθεί με μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, αφού η διάνοιξη της σήραγγας θα γίνει σε βάθος 27 μέτρων, ενώ η στάθμη της θάλασσας βρίσκεται μόλις 1,5 μέτρο κάτω από την επιφάνεια του δρόμου.

Στο μεταξύ χθες ο μετροπόντικάς έφτασε στην Αγία Βαρβάρα και με αυτή την ευκαιρία ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας, παρουσία του δημάρχου Αγίας Βαρβάρας κ. Γιώργου Καπλάνη, πραγματοποίησε χθες τεχνική επίσκεψη στο έργο. Αθόρυβα και δίχως καμία όχληση στη λειτουργία της πόλης ο μετροπόντικας συνεχίζει την κατασκευή της σήραγγας προς τον Σταθμό «Κορυδαλλός», όπου αναμένεται να φθάσει πριν από το τέλος του 2014.

Σημειώνεται ότι στο έργο της επέκτασης προς Πειραιά θα κατασκευασθούν συνολικά 6,5 χλμ. σήραγγας με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με συμβατικές μεθόδους, μέσω υπόγειας εκσκαφής. Περισσότερα από 700 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων εργάζονται σήμερα στους υπό κατασκευή σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», όπου τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη, ενώ αναμένεται μέχρι το πέρας κατασκευής του έργου να απασχοληθούν περί τους 2.000 εργαζόμενοι.

Το έργο που κατασκευάζεται είναι μία σημαντική επένδυση ύψους 660.000.000 ευρώ, σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των ευρύτερων δήμων, που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. τονίζει ότι το σημαντικότερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο της Αθήνας προχωρά με γρήγορους ρυθμούς συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας.

Οι δήμοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα) θα αποκτήσουν σύγχρονους σταθμούς Μετρό, δίνοντας τη δυνατότητα της άνετης, αξιόπιστης και γρήγορης μετακίνησης στους κατοίκους των δυτικών προαστίων της πρωτεύουσας.

Κόμβος

Η επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά υπολογίζεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 130.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 45 λεπτά.

Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού στο Σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί) που ήδη κατασκευάζεται, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και για την εθνική οικονομία γενικότερα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αττικό Μετρό Α.Ε.
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Διαφθορά
Δύο δήμαρχοι Καλαμαριάς διώκονται για αναθέσεις
Εξοπλιστικά
«Δεν είχα ιδέα ποιους πλήρωνε ο Ευσταθίου»
ΤΑΙΠΕΔ
Τίποτα ΔΕΘ τους σταματά
ΕΟΠΥΥ
Γιατροί - ΕΟΠΥΥ στην πλάτη των ασφαλισμένων
Αττικό Μετρό Α.Ε.
Ο «Ιππόδαμος» πάει Κορυδαλλό
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Ενιαίο εισιτήριο 1,2 ευρώ για τα πάντα όλα από τον Σεπτέμβριο
WWF
«Η τρόικα να αναλάβει οικολογικές ευθύνες»
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Υποπτοι οι χωριανοί επειδή συνευρέθησαν στο... χωριό τους
Αρθρα/Σχολιασμοί
Οταν κυβερνιόμαστε με όρους παλαιοκομματικούς
Ανθρώπινα
«Ανυπομονούμε να «ακουμπήσουμε» τον Ηλιο»
Παιδικά παιχνίδια
Δημοτική μουσική
Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας/Διαθεσιμότητα
«Επικίνδυνες για το... γενικό συμφέρον»
Κύπρος
Απτόητη η Κύπρος κάνει γεωτρήσεις στην ΑΟΖ
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Αθώος ο Γκλέτσος για τις μπάρες
Άλλες ειδήσεις
Στον ανασχηματισμό της κοινωνίας κρίθηκαν όλοι ανίκανοι