Έντυπη Έκδοση

Ενιαίο εισιτήριο 1,2 ευρώ για τα πάντα όλα από τον Σεπτέμβριο

Επιτέλους, μια ευχάριστη είδηση για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών. Το ενιαίο εισιτήριο μειώνεται στο 1,2 ευρώ, από το 1,4 ευρώ, εάν και συρρικνώνεται η χρονική του ισχύς στα 70 λεπτά, έναντι 90, που είναι σήμερα, από τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Επίσης, μειώνεται η μηνιαία κάρτα, για όλα τα μέσα μεταφοράς, στα 30 ευρώ (15 ευρώ για τους φοιτητές και όσους δικαιούνται έκπτωση 50%), από 45 ευρώ. Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ, αφού και ο ΟΑΣΑ πρόκειται να αλλάξει όνομα και λογότυπο. Πλέον, θα ονομάζεται «Συγκοινωνίες Αθηνών».

Σωρευτικά, καταργούνται όλοι οι τύποι εισιτηρίων και μένει μονάχα το ενιαίο του 1,2 ευρώ. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά όχι μόνο το ενιαίο εισιτήριο, για όλα τα μέσα, του 1,4 ευρώ, αλλά και το εισιτήριο μονής διαδρομής για λεωφορεία/τρόλεϊ/τραμ του 1,2 ευρώ.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική καθιερώνεται μία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, για όλα τα μέσα, με μηνιαίο κόστος 30 ευρώ. Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις ήδη υπάρχουσες: Τη μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (τρέχουσα τιμή 45 ευρώ) και τη μηνιαία κάρτα για λεωφορεία/τρόλεϊ/τραμ (τρέχουσα τιμή 20 ευρώ). Επομένως, με ένα ευρώ την ημέρα οι πολίτες της Αθήνας θα μπορούν να μετακινούνται σε ολόκληρη την πόλη.

Ωστόσο, στο σημείο αυτό υπάρχει μια «αδικία»: Ο χρήστης μόνο λεωφορείων και τρόλεϊ, που πλήρωνε για τη μηνιαία κάρτα 20 ευρώ, θα αναγκαστεί να πληρώσει 30 ευρώ. Επιπλέον, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η συρρίκνωση της ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου στα 70 λεπτά λειτουργεί αποτρεπτικά στις μετεπιβιβάσεις, με δεδομένα τα προβλήματα στις ανταποκρίσεις των λεωφορείων (εκτιμάται ότι, κατά μέσο όρο, ο χρόνος αναμονής φτάνει τη μισή ώρα).

Οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική αναμένεται ότι θα έχουν εισπρακτικό κόστος, το οποίο υπολογίζεται στα 10 εκατ. ετησίως. Παρ' όλα ταύτα, θεωρείται ότι θα επέλθει αύξηση της κίνησης, άρα και εσόδων, ελέω της μείωσης του ενιαίου εισιτηρίου.

Γενικότερα, σε ένα χρόνο εκτιμάται ότι θα λειτουργεί το σύστημα τηλεματικής σε λεωφορεία - τρόλεϊ και σε δύο χρόνια το «Αυτόματο Κόμιστρο», σε όλα τα μέσα. Στο μεσοδιάστημα, θα τοποθετούνται σταδιακά τουρνικέ στα λεωφορεία.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία, προκύπτει ότι σε ετήσια βάση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας μετακινούν ετησίως 636 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ κάθε μέρα έχουν 1 εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες. Επιπλέον, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ΟΑΣΑ περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:

- Το τουριστικό εισιτήριο που παρέχει απεριόριστες διαδρομές για τρεις μέρες, συμπεριλαμβανομένης και μίας διαδρομής με επιστροφή από/προς το αεροδρόμιο, και κοστίζει 20 ευρώ, ενώ θα παρέχονται και φυλλάδια/χάρτες στα αγγλικά.

- Η νέα εξπρές λεωφορειακή γραμμή (Χ80) που συνδέει την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της πόλης και το μουσείο της Ακρόπολης ξεκίνησε τον περασμένο μήνα.

- Οι νέοι τρόποι αγοράς εισιτηρίων με την εισαγωγή του συστήματος θερμικής (e-voucher) μέσα στους επόμενους μήνες σε περίπου 5.000 σημεία πώλησης, καθώς και την αγορά εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile ticketing).

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Μεταφορών
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ)
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Διαφθορά
Δύο δήμαρχοι Καλαμαριάς διώκονται για αναθέσεις
Εξοπλιστικά
«Δεν είχα ιδέα ποιους πλήρωνε ο Ευσταθίου»
ΤΑΙΠΕΔ
Τίποτα ΔΕΘ τους σταματά
ΕΟΠΥΥ
Γιατροί - ΕΟΠΥΥ στην πλάτη των ασφαλισμένων
Αττικό Μετρό Α.Ε.
Ο «Ιππόδαμος» πάει Κορυδαλλό
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Ενιαίο εισιτήριο 1,2 ευρώ για τα πάντα όλα από τον Σεπτέμβριο
WWF
«Η τρόικα να αναλάβει οικολογικές ευθύνες»
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Υποπτοι οι χωριανοί επειδή συνευρέθησαν στο... χωριό τους
Αρθρα/Σχολιασμοί
Οταν κυβερνιόμαστε με όρους παλαιοκομματικούς
Ανθρώπινα
«Ανυπομονούμε να «ακουμπήσουμε» τον Ηλιο»
Παιδικά παιχνίδια
Δημοτική μουσική
Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας/Διαθεσιμότητα
«Επικίνδυνες για το... γενικό συμφέρον»
Κύπρος
Απτόητη η Κύπρος κάνει γεωτρήσεις στην ΑΟΖ
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Αθώος ο Γκλέτσος για τις μπάρες
Άλλες ειδήσεις
Στον ανασχηματισμό της κοινωνίας κρίθηκαν όλοι ανίκανοι