Έντυπη Έκδοση

Τα παλιά ΙΧ φεύγουν τα νέα τέλη έρχονται

Με δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις, που αναμένεται να εκδοθούν τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, θα τεθούν σε εφαρμογή τα κίνητρα απόσυρσης των «γερασμένων» Ι.Χ. και φορτηγών, καθώς και τα αυξημένα κατά 10% έως και 20% τέλη κυκλοφορίας για οχήματα που έχουν έχουν κυκλοφορήσει πριν από την 1/1/2000.

Χθες, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπέγραψε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, την οποία επέλεξε η κυβέρνηση αφού η σχετική τροπολογία δεν πρόλαβε να ψηφιστεί από τη Βουλή λόγω της προκήρυξης πρόωρων εκλογών. Για να έχει ισχύ νόμου, η πράξη θα δημοσιευθεί -πιθανότατα σήμερα- στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αλλά, όπως προβλέπει το Σύνταγμα, πρέπει να ψηφιστεί μέσα σε 40 ημέρες από τη συγκρότηση της νέας Βουλής. Προβλέπεται και τρίτη κοινή υπουργική απόφαση για τον «πράσινο» δακτύλιο, η οποία όμως δεν επείγει, αφού όπως έχει ανακοινωθεί από τον κ. Σουφλιά, το μέτρο θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Σεπτεμβρίου 2011.

Η απόσυρση περίπου 730.000 παλιών Ι.Χ. ώς τον Οκτώβριο του 2012 υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 2,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, κόστος που προβλέπεται να καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό από τα τέλη ταξινόμησης και τον ΦΠΑ από τις πωλήσεις νέων οχημάτων. Τα αναμενόμενα έσοδα από τα «τσιμπημένα» τέλη κυκλοφορίας θα φθάσουν τα 1,7 δισ. ευρώ.

Τα κίνητρα της απόσυρσης των Ι.Χ. θα κυμαίνονται από 500 έως και 2.200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Σε περίπτωση αγοράς νέου αυτοκινήτου ή και μεταχειρισμένου με μειωμένες εκπομπές καυσαερίων θα δίνονται άλλα 1.000 ευρώ. Τα κίνητρα είναι ελκυστικότερα για ελαφρά και βαριά φορτηγά, φθάνουν ώς τα 9.000 ευρώ για απόσυρση και τα 4.000 ευρώ για αγορά νέου οχήματος.

Τα λεγόμενα «περιβαλλοντικά» τέλη μειώνονται για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1/1/2005, ενώ αυξάνονται από 50 έως και 150 ευρώ για τα παλιότερα.

Δικαιολογητικά

Η σημαντικότερη κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών είναι αυτή που θα καθορίζει τα δικαιολογητικά που οφείλουν να προσκομίσουν οι ιδιοκτήτες για την απόσυρση των οχημάτων τους, η χρονική διάρκεια εφαρμογής των κινήτρων, ο τρόπος καταβολής των οικονομικών «μπόνους» της απόσυρσης αλλά και της ενδεχόμενης αγοράς νέου αυτοκινήτου.

Η αναμενόμενη απόφαση, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει τα εξής:

* Υποβάλλονται η άδεια κυκλοφορίας και αποδεικτικό καταβολής τελών κυκλοφορίας, ώστε να αποτραπεί το ενδεχόμενο να αποσυρθούν οχήματα χωρίς πινακίδες.

* Συγκεντρώνονται τα προς απόσυρση οχήματα στα 81 Κέντρα Διαχείρισης Αυτοκινήτων, που καλύπτουν ολόκληρη τη χώρα, καθώς και στις αποθήκες του ΟΔΔΥ. Μένει να διευκρινιστεί αν το αυτοκίνητο θα μεταφέρεται ώς το σημείο απόσυρσης, ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να επωφεληθούν και κατεστραμμένα αυτοκίνητα.

* Εκδίδεται βεβαίωση απόσυρσης, που εισπράττεται σε μετρητά από τις εφορίες.

Προβληματισμός υπάρχει για τον τρόπο είσπραξης των «μπόνους» σε περίπτωση αγοράς νέου οχήματος, καθώς υπάρχει κίνδυνος κάποιοι να στήσουν κομπίνες, π.χ. με το σύστημα των δόσεων. Υπάρχει σκέψη να καταβάλλεται με την εξόφληση του οχήματος. Το ίδιο ισχύει για περιπτώσεις αγοράς μεταχειρισμένων, καθώς από το 2011 τίθεται σε εφαρμογή αυστηρότερη κοινοτική Οδηγία, που θεωρεί καθαρά μόνον τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1/1/2005.

Η άλλη κοινή υπουργική απόφαση αφορά τον καθορισμό των νέων τελών κυκλοφορίας, που είδικά για το 2010 (πληρώνονται ώς το τέλος του χρόνου), θα καθοριστούν με βάση την ημερομηνία κυκλοφορίας του οχήματος. Και οι δύο υπουργικές αποφάσεις θα συνοδεύονται από ερμηνευτικές εγκυκλίους.

Ο «μπακάλικος» καθορισμός των τελών, αφού ένα νέο όχημα μπορεί να ρυπαίνει και ένα παλιό λόγω καλής συντήρησης να βρίσκεται μέσα στα επιτρεπτά όρια, είναι βασικός λόγος για τον οποίο το ΠΑΣΟΚ είχε προαναγγείλει ότι όταν αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας θα επανεξετάσει το πρόγραμμα, με το οποίο σε γενικές γραμμές δεν είναι αντίθετο.*

ΠΡΟΣΟΧΗ

Εξαιρέσεις για τον δακτύλιο

Δεν θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο όλα τα οχήματα (Ι.Χ. και ελαφρά φορτηγά) που κατατάσσονται στην κλάση Α', όπως είχε αρχικά εννοηθεί.

Με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου καθορίζεται ότι από την 1/9/2011 δεν θα υπάγονται στους περιορισμούς μόνον τα οχήματα της κλάσης Α' που θα εκπέμπουν έως 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Τα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1/1/2005, δηλαδή ανήκουν στην κλάση Α', αλλά δεν πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα ακολουθούν το σύστημα μονά-ζυγά.

Χωρίς περιορισμούς θα κυκλοφορούν τα δίκυκλα, τα λεωφορεία, καθώς και τα βαριά οχήματα έως 15 χρόνια κυκλοφορίας.

ΤΑ ΜΙΚΡΑ Ι.Χ. ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ

Παίρνει φωτιά η αγορά

Νέο σκηνικό διαμορφώνεται στην αγορά των αυτοκινήτων, λόγω του ευνοϊκού μέτρου της απόσυρσης των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων.

Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων προετοιμάζονται για τη νέα πρόκληση και εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα των εταιρειών που αντιπροσωπεύουν στη χώρα μας για να αυξήσουν το μερίδιό τους στην τοπική αγορά. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν νέα προγράμματα, τα οποία εκτός από την κρατική επιδότηση θα περιλαμβάνουν μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης (για όσα αυτοκίνητα έχουν ήδη εισαχθεί στη χώρα μας με το ευνοϊκό καθεστώς) καθώς και επιπλέον εκπτώσεις. Στόχος των εισαγωγέων είναι να κερδίσουν το χαμένο έδαφος στη μάχη των πωλήσεων και να περιορίσουν τις οικονομικές απώλειες. Περισσότερο κερδισμένες είναι οι εταιρείες που διαθέτουν μικρά αυτοκίνητα, καθώς και εκείνες με υβριδικά μοντέλα. Από το 2010 θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των εταιρειών που κατασκευάζουν υβριδικά μοντέλα. Δυναμικό «παρών» θα δώσουν οι Ρενό, Πεζό, Χιουντάι, VW, BMW, Μερσεντές, Πόρσε κ.ά.

Γιώργος Βασιλάκης

Πρόεδρος ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)

Τα μέτρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και δίνουν τη δυνατότητα σε μεγάλο αριθμό κατόχων παλαιών αυτοκινήτων να αποκτήσουν ένα ασφαλές και καθαρό όχημα. Επιτέλους, μετά από 17 χρόνια έχουμε μια ευκαιρία να απαλλαγούμε από τα επικίνδυνα οχήματα. Ωστόσο, έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του μέτρου στα βαριά οχήματα. Οι εισαγωγείς θα κάνουν μεγάλες προσπάθειες για να περιορίσουν τις τιμές πώλησης και να διευκολύνουν τους υποψήφιους αγοραστές. Η απόσυρση δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να διατηρήσουν το εργατικό δυναμικό τους και να περιορίσουν τις οικονομικές απώλειες.

Χρήστος Βόντας

Διευθυντής πωλήσεων της Τογιότα Ελλάς

Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, γιατί και στη χώρα μας επιβεβαιώνεται η προσήλωση της εταιρείας μας στον τομέα του περιβάλλοντος. Η Τογιότα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα αυτοκινήτων με οικολογική συμπεριφορά. Πέντε μοντέλα ευρείας παραγωγής (iQ, Αϊγκοου, Γιάρις, Αουρις και Πρίους) εκπέμπουν μικρές ποσότητες CO2 και θα κυκλοφορούν καθημερινά στον Πράσινο Δακτύλιο. Αξίζει να τονιστεί ότι η διαδικασία της απόσυρσης στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε, στο μεγαλύτερο ποσοστό της,την ημερα που έγινε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης η παγκόσμια πρεμιέρα του υβριδικού Αουρις. Η εταιρεία μας έχει προετοιμασθεί κατάλληλα για να εξυπηρετήσει τους αγοραστές.

Ανδρέας Θανόπουλος

Διευθυντής κλάδου Χόντα

Η εμμονή της Χόντα στην προστασία του περιβάλλοντος είναι ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στην ιστορία της αυτοκίνησης. Εχει ανακοινώσει αναρίθμητα προγράμματα ανάπτυξης και εξέλιξης των αυτοκινήτων, των κινητήρων και των συστημάτων καύσης. Σημειώστε, ότι η Χόντα κατασκεύασε το φθηνότερο υβριδικό αυτοκίνητο στον κόσμο, το Ινσάιτ. Στην Ελλάδα, η γκάμα μας απαρτίζεται από τέσσερα αυτοκίνητα, τα οποία επωφελούνται από τις νέες ρυθμίσεις και την ελεύθερη κίνηση στον Πράσινο Δακτύλιο. Προτείνουμε, το νέο Τζαζ με κινητήρα 1.200 και 1.400 κ.εκ.,το Σιβίκ 1.4, το υβριδικό Σιβίκ και το υβριδικό Ινσάιτ. Εξασφαλίσαμε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων και είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της κατηγορίας των υβριδικών αυτοκινήτων και στη χώρα μας.

Ανδρέας Σουλουτζιδάκης

Γενικός διευθυντής Chrysler Jeep Dodge Ελλάς

Αποκτά νέα δυναμική η αγορά των καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ξεκινά μια νέα εποχή, που θα συμβάλει στην ανανέωση του στόλου και την ευκολότερη απόκτηση ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Εμείς έχουμε ήδη ανακοινώσει ένα νέο πρόγραμμα απόσυρσης, το οποίο δίνει μπόνους 12.000 ευρώ στον πελάτη. Αυτό το πρόγραμμα σημειώνει μεγάλη επιτυχία και επιβεβαιώνει τη θέση μας στον τομέα του περιβάλλοντος. Πιστεύουμε ότι και σε αυτή την κρίσιμη φάση της αυτοκίνησης στην Ελλάδα η εταιρεία μας θα παίξει καθοριστικό ρόλο.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Περιβάλλον & οικολογία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Κλιματική αλλαγή
Το μέλλον μας έχει καύσωνες και καταιγίδες
Αερομεταφορές
Πτήσεις στο χάος
Κόβει 70 δρομολόγια η Olympic Air
Καταφύγιο προσωπικού η ΥΠΑ
Αναδάσωση καμένων εκτάσεων
Καταψήφισαν την αναδάσωση των καμένων οι ευρωβουλευτές της Ν.Δ.
Συνέντευξη Θανάσης Παντελόγλου
«Κοκτέιλ τοξικών στη ΛΑΡΚΟ»
Διαχείριση απορριμμάτων
«Μπουκώνει» ο ΧΥΤΑ Μαυρορράχης και η νομαρχία ...σφυρίζει
Εκπαίδευση
Χαμένοι στην αμάθεια του διαδικτύου
Ιστορία
«Μεγάλη Ιδέα» Μεγάλη Υποκρισία Μεγάλη Καταστροφή
Νέα γρίπη
Γρίπη: Ακόμα 48 με τον ιό
Ειδικό σχέδιο δράσης από το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Υπόθεση Siemens
Πυροτέχνημα Ζαγοριανού
Στο κενό η προσπάθεια αμφισβήτησης του πορίσματος
Απαγωγή Γιώργου Μυλωνά
Εδώλιο σε 11 για την απαγωγή Μυλωνά
Μετρό
17 νέα βαγόνια για τις επεκτάσεις του Μετρό
Απόσυρση αυτοκινήτων
Τα παλιά ΙΧ φεύγουν τα νέα τέλη έρχονται
Τύπος
Κατάσχεση στην «Εξπρές»
Άλλες ειδήσεις
Ξύλο στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Πρωτότυπη διαμαρτυρία
Ευχαριστήριο αντάμωμα για την προστασία από τους Γερμανούς