Έντυπη Έκδοση

Χαμένοι στην αμάθεια του διαδικτύου

Σε λίγες μέρες θα αποκτήσουν τον πρώτο τους υπολογιστή. Πόσο «διαβασμένοι» είναι, όμως, στα θέματα της πληροφορικής; Γνωρίζουν να «σερφάρουν» με ασφάλεια ή μήπως η γνώση άργησε μερικά.... χρόνια;

Μπορεί οι μαθητές Γυμνασίου να προμηθευτούν σε λίγες εβδομάδες ηλεκτρονικό υπολογιστή, σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων όμως, που συμμετείχαν σε διαδικτυακή έρευνα της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, επισημαίνουν ότι οι γνώσεις θα έπρεπε να προηγούνται των «pc».

Κι αυτό γιατί η διδασκαλία της πληροφορικής από το Δημοτικό θα εξασφάλιζε στους μαθητές ασφάλεια στη χρήση του Διαδικτύου και αποφυγή των κινδύνων που εγκυμονεί. Ενδεικτικές είναι μερικές από τις απαντήσεις που έδωσαν οι εκπαιδευτικοί:

- «Μεγάλο ποσοστό των παιδιών απέκτησαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο σχετικά πρόσφατα, άρα στερούνται εμπειρίας και οι γονείς σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν να τα καθοδηγήσουν λόγω έλλειψης γνώσεων γύρω από τη χρήση του υπολογιστή».

- «Το πρόγραμμα σπουδών για την πληροφορική πρέπει να μελετηθεί από την αρχή. Είμαστε πιο πίσω και από τριτοκοσμικές χώρες σε αυτόν τον τομέα. Δίνουν φορητούς υπολογιστές στο Γυμνάσιο χάριν εντυπωσιασμού, ενώ τα παιδιά δεν έχουν κάνει ποτέ πριν μάθημα!».

- «Στην Ελλάδα οι μαθητές δεν φορούν κράνος όταν οδηγούν μηχανάκια... άντε τώρα να τους μιλήσεις για κινδύνους στο Διαδίκτυο... ψιλά γράμματα!»

- «Νομίζω ότι έχουμε κάπως αργήσει να ασχοληθούμε με το Διαδίκτυο και όπως πάντα, χάνουμε τα όρια. Εκεί ακριβώς μπαίνει το θέμα της ενημέρωσης».

Το 70%

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 70% των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι η εκμάθηση θα πρέπει να ξεκινά από το Δημοτικό, το 19% στο Γυμνάσιο και το 11% στο Νηπιαγωγείο.

Σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί (το 99%) πιστεύουν ότι η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου πρέπει να διδάσκεται από το σχολείο, ενώ για τη μορφή του μαθήματος η πλειοψηφία θεωρεί ότι θα πρέπει να είναι ενσωματωμένο στο μάθημα της πληροφορικής.

Οσον αφορά τα πέντε πιο σημαντικά θέματα που θεωρούν ότι πρέπει να περιλαμβάνονται στην εκπαίδευση, αυτά είναι:

- Βασικές αρχές σωστής χρήσης του Διαδικτύου (72% των απαντήσεων).

- Προστασία προσωπικής ζωής (63%).

- Σωστή διαχείριση της επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου (chat, sms, forum κ.λπ.) (57%).

- Αξιοπιστία διαδικτυακού περιεχομένου (44%).

- Αξιοποίηση της θετικής πλευράς του Διαδικτύου (41%).

Σεμινάρια

Ενα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών (81%), επίσης, θεωρεί ότι χρειάζεται συνδυασμός εκπαιδευτικού υλικού (online και offline υλικό, επιμορφωτικά σεμινάρια και e-learning εφαρμογές) και όχι μεμονωμένες λύσεις ώστε να διδαχτεί ένα τέτοιο μάθημα.

Υποδομή

Εν τούτοις, πολλοί εκπαιδευτικοί επισημαίνουν τις ανάγκες των σχολείων σε υλικοτεχνική υποδομή, ειδικότερα στην ανάγκη διασύνδεσης των σχολικών εργαστηρίων με το Διαδίκτυο σε διαρκή βάση, αλλά και την ύπαρξη απαρχαιωμένων λειτουργικών συστημάτων, ζητήματα που εμποδίζουν ακόμη και τις πιο καλές προθέσεις για διείσδυση της τεχνολογίας στα σχολεία.

Τέλος, αν και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν θεωρεί ότι υπάρχουν ειδικές συνθήκες που διαφοροποιούν τα Ελληνόπουλα από τους μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών -επισημαίνοντας ότι τα ζητήματα της ασφάλειας στο Διαδίκτυο είναι ώς ένα βαθμό κοινά-, αρκετοί εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η χαμηλή διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα, καθώς και ο ψηφιακός αναλφαβητισμός γονέων και πολλών εκπαιδευτικών αποτελούν τροχοπέδη στη σωστή και έγκαιρη εκπαίδευση. *

Ταυτότητα της έρευνας

! Η Διαδικτυακή έρευνα για την προώθηση της ασφαλούς χρήση του Διαδικτύου στο σχολείο με την άποψη των εκπαιδευτικών

- Εγινε: από τη Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, την περίοδο Ιουνίου - Αυγούστου 2009, σε κλειστή λίστα εκπαιδευτικών ύστερα από πρόσκληση που απεστάλη με τη συμβολή - συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Sch.gr».

- Απάντησαν: 679 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από όλη την Ελλάδα.

- Τα αποτελέσματα θα δοθούν: στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εν όψει του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ασφαλούς Διαδικτύου 2009, που θα λάβει χώρα στο Λουξεμβούργο στις 22-23 Οκτωβρίου, με κύριο άξονα εργασιών την προώθηση της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου μέσα από το σχολικό περιβάλλον.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο
Εκπαίδευση
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Κλιματική αλλαγή
Το μέλλον μας έχει καύσωνες και καταιγίδες
Αερομεταφορές
Πτήσεις στο χάος
Κόβει 70 δρομολόγια η Olympic Air
Καταφύγιο προσωπικού η ΥΠΑ
Αναδάσωση καμένων εκτάσεων
Καταψήφισαν την αναδάσωση των καμένων οι ευρωβουλευτές της Ν.Δ.
Συνέντευξη Θανάσης Παντελόγλου
«Κοκτέιλ τοξικών στη ΛΑΡΚΟ»
Διαχείριση απορριμμάτων
«Μπουκώνει» ο ΧΥΤΑ Μαυρορράχης και η νομαρχία ...σφυρίζει
Εκπαίδευση
Χαμένοι στην αμάθεια του διαδικτύου
Ιστορία
«Μεγάλη Ιδέα» Μεγάλη Υποκρισία Μεγάλη Καταστροφή
Νέα γρίπη
Γρίπη: Ακόμα 48 με τον ιό
Ειδικό σχέδιο δράσης από το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Υπόθεση Siemens
Πυροτέχνημα Ζαγοριανού
Στο κενό η προσπάθεια αμφισβήτησης του πορίσματος
Απαγωγή Γιώργου Μυλωνά
Εδώλιο σε 11 για την απαγωγή Μυλωνά
Μετρό
17 νέα βαγόνια για τις επεκτάσεις του Μετρό
Απόσυρση αυτοκινήτων
Τα παλιά ΙΧ φεύγουν τα νέα τέλη έρχονται
Τύπος
Κατάσχεση στην «Εξπρές»
Άλλες ειδήσεις
Ξύλο στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Πρωτότυπη διαμαρτυρία
Ευχαριστήριο αντάμωμα για την προστασία από τους Γερμανούς