Έντυπη Έκδοση

Η οικονομική κρίση επηρέασε την έκθεση

Κάτω από τη σκιά της οικονομικής κρίσης διοργανώνεται το 63ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου άνοιξε σήμερα τις πύλες της για το κοινό και για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της μετράει σημαντικές απώλειες. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα πάρουν μέρος στη γερμανική έκθεση λόγω των περιορισμών στις δαπάνες για την προβολή και τη διαφήμιση. Απουσιάζουν οι μάρκες Χόντα, Μιτσουμπίσι, Σεβρολέ, Σανγκγιόνγκ κ.ά. Ωστόσο, το φετινό μενού περιλαμβάνει τουλάχιστον 30 καινούργια μοντέλα. Οι κατασκευαστές έχουν δώσει έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και στην εξέλιξη των υβριδικών συστημάτων κίνησης. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή έως την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου.

OPEL ASTRA: Η παγκόσμια πρεμιέρα της δέκατης γενιάς είναι ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της έκθεσης. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αύξηση της απόδοσης των κινητήρων και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και των εκπομπών CO2.

Σημείο αναφοράς είναι ο νέος βενζινοκινητήρας 1.400 κ.εκ. Turbo ισχύος 140 ίππων, που αντικαθιστά το μοτέρ 1.800 κ.εκ. Μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ., οικονομικότερος κατά 18% από το μεγαλύτερο σύνολο. Εκπομπές CO2 μόλις 139 γραμμ./χλμ. Το νέο Αστρα είναι μάλλον το τελευταίο μοντέλο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με τη συμβολή τής άλλοτε κραταιάς Τζένεραλ Μότορς. Οι πωλήσεις ξεκινούν στο τέλος της χρονιάς και οι προβλέψεις για την εμπορική καριέρα του, παρά την κυριαρχία του VW Γκολφ στη μικρομεσαία κατηγορία, είναι θετικές. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όμως, της Οπελ είναι η επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

CITROEN C3: Αναβιώνει τα καλά στοιχεία της γαλλικής σχολής. Το νέο πανοραμικό παρμπρίζ τύπου «Zenith», μήκους 1,350 χιλ., αυξάνει κατά 80% το οπτικό πεδίο των εμπρός επιβατών.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 3,94 μ., πλάτος 1,73 μ. και ύψος 1,52 μ.) εξασφάλισαν περισσότερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (300 λίτρα). Ο κύκλος στροφής 10,2 μ. συμβάλλει στην ευκολότερη κίνηση στο αστικό περιβάλλον. Τέσσερις κινητήρες βενζίνης, 1.100 κ.εκ., 1.400, 1.400 VTi 95 και 1.400 VTi 120 ίππων. Απέσπασε τέσσερα αστέρια στα κρας τεστ. Ερχεται στο τέλος της χρονιάς.

PEUGEOT 5008: Ακόμη μία προσπάθεια της Πεζό να διακριθεί στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων. Το μήκους 4,53 μ. μεσαίο όχημα ενός όγκου θα διατίθεται με 5 ή 7 θέσεις. Εξοπλίζεται με πλήθος πρωτοποριακών τεχνολογιών, όπως head-up display. Το μεγάλο παρμπρίζ και η πανοραμική οροφή συνθέτουν μια κρυστάλλινη επιφάνεια εμβαδού 5,77 τ.μ.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και η δεύτερη σειρά απαρτίζεται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα ίδιου πλάτους. Μεγάλη χωρητικότητα για τις αποσκευές που κυμαίνεται από 758 λίτρα έως 823 λίτρα. Κινητήρες 1.600 κ.εκ. VTi 120 ίππων και 1.600 κ.εκ. ΤΗΡ 156 ίππων. Τον Νοέμβριο θα βρίσκεται στις εκθέσεις.

VOLVO C70: Το σουηδικό κάμπριο δέχτηκε τις περιποιήσεις των σχεδιαστών και εναρμονίστηκε με τα νέα στάνταρ της μάρκας. Η ανανεωμένη σχεδίαση του εμπρός και πίσω τμήματος και η χρήση καλύτερων υλικών αναβάθμισαν τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.

Ειδικότερα, το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί και η άνω επιφάνεια καλύφθηκε με νέο ακριβό πλαστικό. Τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με ένα νέο τύπου μαλακό δέρμα. Αναβαθμίστηκε και το φινίρισμα. Ακόμη ένα ατού είναι η προστασία που παρέχουν οι αερόσακοι οροφής, τοποθετημένοι στις πόρτες. Κινητήρες 2.400 κ.εκ. 140 ίππων, 170 και 2.500 κ.εκ. 230 ίππων. Η διάθεσή του ξεκινά σύντομα.

ΚΙΑ VENGA: Η κορεάτικη φίρμα ποντάρει στο νέο σούπερ μίνι Βένγκα για να διεκδικήσει μια καλή θέση στην αναπτυσσόμενη κατηγορία. Η ονομασία του προήλθε από την ισπανική γλώσσα και σημαίνει «έλα». Η νέα πρόταση σχεδιάστηκε στην Ευρώπη από τον γνωστό ντιζάινερ Πίτερ Σρέγερ, δημιουργό επιτυχημένων μοντέλων του γκρουπ VW. Εκτός από την όμορφη σχεδίαση του αμαξώματος, προτάσσει σαν ισχυρά ατού την εσωτερική ευρυχωρία και τον μεγάλο χώρο αποσκευών (422 λίτρα). Η υπεροχή του στον διαθέσιμο εσωτερικό χώρο εξασφαλίστηκε από το ασυνήθιστα μακρύ για τα δεδομένα της κατηγορίας μεταξόνιο (2,615 χιλ.) και τις διευρυμένες διαστάσεις του αμαξώματος. Διαθέτει και στοιχεία που συναντάμε κυρίως στα πολυμορφικά οχήματα, όπως τα πίσω συρόμενα καθίσματα. Στη μάχη των πωλήσεων θα καταθέσει και άλλα όπλα: χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές CO2, που εγγυάται η τεχνολογία ISG, ασφάλεια 5 αστέρων και εγγύηση 7 χρόνων. Αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2010.

FIAT GRANDE PUNTO: Το μοντέλο που έσωσε τη Φίατ από την οικονομική καταστροφή καλείται να δώσει ακόμη μία δύσκολη μάχη στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ιταλική φίρμα το εξόπλισε με νέα τεχνολογία και πρόσθεσε το προσωνύμιο Evo για να του προσδώσει σπορ χροιά. Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα είναι ελάχιστες. Ανασχεδιάστηκαν οι προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα. Το μήκος αυξήθηκε κατά 30 χιλ. (4,06 μ.). Το σαλόνι και η ασφάλεια αναβαθμίστηκαν. Ανακοινώθηκε ότι βελτιώθηκαν η ποιότητα των υλικών και η διαδικασία κατασκευής. Πλέον όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν επτά αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου και του αερόσακου για τα γόνατα του οδηγού. Μεγάλο ατού είναι ο νέος κινητήρας 1.400 κ.εκ. με τεχνολογία «Multiair». Το νέο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διαχείρισης αυξάνει την ισχύ κατά 10% και τη ροπή κατά 15%. Παράλληλα μειώνει κατά 10% την κατανάλωση και τους ρύπους.

Η ιταλική επίθεση ξεκινά σύντομα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Αυτοκινητοβιομηχανία
Η οικονομική κρίση επηρέασε την έκθεση