Έντυπη Έκδοση

Αλέξανδρος Παπαδόπουλος

«Απόγονοι» για Οσκαρ

Επτά χρόνια περίμεναν οι σινεφίλ, και ειδικά οι Ελληνες λάτρεις του κινηματογράφου, τη νέα δουλειά του Αλεξάντερ Πέιν.

Ο Τζορτζ Κλούνι υποδύεται τον Ματ Κινγκ, έναν αδιάφορο σύζυγο και πατέρα Ο Τζορτζ Κλούνι υποδύεται τον Ματ Κινγκ, έναν αδιάφορο σύζυγο και πατέρα Γιατί η καινούργια του ταινία, το «The Descedants» (σημαίνει «Οι απόγονοι»), με πρωταγωνιστή τον Τζορτζ Κλούνι, έχει τόσο μεγάλη σημασία για εμάς;

Επειδή ο Αλεξάντερ Πέιν, κατά κόσμον Κωνσταντίνος-Αλέξανδρος Παπαδόπουλος, είναι ένας από τους διεθνείς συμπατριώτες μας που κάνει σοβαρή καριέρα στο Χόλιγουντ, και μάλιστα με καλλιτεχνικές ταινίες. Μην ξεχνάμε ότι το δικό του «Πλαγίως», με έναν απολαυστικό Πολ Τζιαμάτι σε ένα οδοιπορικό αυτογνωσίας και γευσιγνωσίας, είχε πάρει το Οσκαρ διασκευασμένου σεναρίου το 2005. Επιπλέον, τη διεύθυνση φωτογραφίας υπογράφει ένας άλλος Ελληνας του εξωτερικού με γκράντε καριέρα, ο Φαίδωνας Παπαμιχαήλ, γιος του σκηνογράφου με το ίδιο όνομα και ανιψιός του Τζον Κασσαβέτη.

Οι πρώτες κριτικές της ταινίας, που μόλις πρόσφατα ξεκίνησε τη φεστιβαλική καριέρα της, είναι διθυραμβικές. Και επειδή ο Πέιν έχει παρελθόν... οσκαρικό, οι συζητήσεις περιστρέφονται γύρω από το αν θα κερδίσει υποψηφιότητα καλύτερης ταινίας στα φετινά Οσκαρ. Το γεγονός, πάντως, ότι το στόρι της -βασίζεται σε βιβλίο της Κάουι Χαρτ Χέμινγκς- είναι δραματικό, είναι μια καλή αρχή για τα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου, που λατρεύει τις νταουνιάρικες ταινίες και τους «προβληματικούς» πρωταγωνιστές.

Ο Τζορτζ Κλούνι -σύμφωνα με τον «Γκάρντιαν» «δίνει μια έξοχη ερμηνεία, καλύτερη και από αυτή που κάνει στη δική του, "Αι ειδοί του Μαρτίου"»- υποδύεται τον Ματ Κινγκ, έναν αδιάφορο σύζυγο και πατέρα. Οταν μαθαίνει ότι η σύζυγός του έχει πέσει σε κώμα, έπειτα από δυστύχημα, προσπαθεί να επαναπραγματευτεί τη σχέση με τις δύο κόρες του, που δεν είναι και τα πιο εύκολα πλάσματα στον κόσμο. Οταν δε η έφηβη κόρη του τού αποκαλύπτει ότι η μητέρα της, και σύζυγός του, τον κεράτωνε, του έρχεται ο κόσμος ανάποδα.

«Είναι ένας γλυκόπικρος στοχασμός», διαβάζουμε στον «Γκάρντιαν», «πάνω στην έννοια της οικογένειας και του πένθους. Εξελίσσεται αργά, γεννά σκέψεις και συσχετισμούς, όπως οφείλει κάθε μεγάλη ταινία. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειαστεί πάλι να περιμένουμε επτά χρόνια μέχρι την επόμενη ταινία του».

Μπορεί η ταινία να έχει στην καρδιά της το τρίπτυχο προδοσία-απώλεια-πένθος, αλλά δεν λείπει αυτό το ιδιότυπο χιούμορ του Πέιν που είχαμε θαυμάσει και στο «Πλαγίως». Τα προγνωστικά λένε ότι τουλάχιστον ο πρωταγωνιστής της, Κλούνι, θα είναι υποψήφιος για Οσκαρ α' αντρικού ρόλου. Οι φήμες μάλιστα λένε ότι ο Κλούνι ήθελε να δουλέψει με τον Πέιν ήδη από την εποχή του «Πλαγίως», αλλά ο σκηνοθέτης τον είχε απορρίψει ως «μεγάλο» όνομα.

Το «Χόλιγουντ ρεπόρτερ», το οποίο υποστηρίζει για την ταινία «The Descedants» ότι «μπορεί να ταυτιστεί μαζί της οποιοσδήποτε θεατής ψάχνει μια αυθεντική ανθρώπινη ιστορία», κάνει λόγο για δύο «υποτιμημένους καλλιτέχνες». Και εξηγεί: «Ο μεν Πέιν δεν είναι σκηνοθέτης γνωστός στο ευρύ κοινό, παρ' όλο που τουλάχιστον τρεις ταινίες του θα μείνουν ως κλασικές. Ο δε Κλούνι είναι περίπτωση... Κάρι Γκραντ. Σπάνια παίρνει εύσημα για την ερμηνεία του, εξαιτίας του ωραίου παρουσιαστικού του».

* Η ταινία θα βγει στις ελληνικές αίθουσες στις 12 Ιανουαρίου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Ομάδα Φιλοπάππου
Επόμενη δράση: βίλα Ιόλα
Παράσταση
Kung-Fu από μοναχούς Σαολίν στην Ελλάδα
Κριτική μουσικής
Επιτάφιος για τη Νέα Υόρκη
Η εκδίκηση της κιθάρας
Νέες κυκλοφορίες
Κριτική θεάτρου
Οι ωραίοι της Βιέννης
Θέατρο
Ηθοποιός σημαίνει; Το δραματικό ταξίδι προς τη σκηνή
Αφιέρωμα
Κιβωτός σε ρότα άγνωστη
«Μας φαίνεται σαν φυλακή το μουσείο»
Εγκατάλειψη του κτιρίου, απαξίωση του θησαυρού
«Παντού στον κόσμο βρίσκονται στο κέντρο της πόλης»
182 χρόνια περιπλάνησης
Εικαστικά
Η Ελευσίνα δεν είναι πανάκεια
Γελοιογραφίες
Το γέλιο βγαίνει από την Κόλαση
Κινηματογράφος
«Απόγονοι» για Οσκαρ
Κομικ(ς)οδρόμιο
ΤΡΑΜ 1852: στα χνάρια του Λάβκραφτ
Μουσική και ιστορία στην υπηρεσία του αδάμαστου Αστερίξ