Έντυπη Έκδοση

ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΚΙΝΗΣΗ -ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟΥ- ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΕΞΕΥΜΕΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ

Μια θεαματική αποκρατικοποίηση σώζει(;) την παρτίδα προσέλκυσης επενδυτών

Με μία θεαματική αποκρατικοποίηση και 2-4 σημαντικές κινήσεις ευρύτερου επιχειρηματικού χαρακτήρα η κυβέρνηση ευελπιστεί να αλλάξει το σε βάρος της κλίμα και να δημιουργήσει προϋποθέσεις προσέλκυσης ξένων επενδύσεων.

Και τεμαχισμένο προσφέρεται το πολύφερνο Ελληνικό Και τεμαχισμένο προσφέρεται το πολύφερνο Ελληνικό Καλά ενημερωμένη κυβερνητική πηγή σημειώνει πως μέσα στο Σαββατοκύριακο θα διευθετηθούν οι τελευταίες λεπτομέρειες στο πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ισχυρός αμερικανικός οίκος, εκπρόσωπος του οποίου θα βρεθεί τη Δευτέρα στην Αθήνα για να προχωρήσει στις τελικές υπογραφές και ενδεχομένως την ανακοίνωση της σχετικής συμφωνίας. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο φαίνεται πως η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση των προσταγών της τρόικας- δανειστών παρακάμπτοντας το γεγονός της δραματικής απαξίωσης των εισηγμένων εταιρειών στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Οπως αναφέρει κορυφαίος επιχειρηματικός παράγοντας, κάτι τέτοιο θα σήμαινε πλήρη επιβεβαίωση της ασφυκτικής πίεσης που ασκούν οι Βρυξέλλες και το Βερολίνο και των πρόσφατων νουθεσιών του κοινοτικού επιτρόπου να προχωρήσει η εκποίηση των εταιρειών «όσο όσο». Το θέμα είχε αναδείξει η «Ελευθεροτυπία» (στις 27/8) με τον εύγλωττο τίτλο «Ζητάνε τα ασημικά για παλιοσίδερα» ύστερα από απάντηση του Ολι Ρεν σε σχετικό ερώτημα του Νίκου Χουντή, ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.

Χαμηλότερα της λογιστικής αξίας

Με το Χ.Α. στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 16 ετών ( στα ελάχιστα Μαΐου του 1995), οι αποτιμήσεις των εταιρειών που ζητείται από τους δανειστές να εκποιηθούν αξίζουν πολύ λιγότερο από τη λογιστική αξία τους.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως η κίνηση που θα ανακοινωθεί θα αφορά τον κλάδο της ενέργειας, με άλλους να κάνουν λόγο για στρατηγική συνεργασία της ΔΕΗ και άλλους να αναφέρονται στην επίσπευση της διάθεσης του 35% που έχει το Δημόσιο στα Ελληνικά Πετρέλαια με παράλληλη δέσμευση για την εκχώρηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου και του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ). Οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν πως ο κύριος σύμβουλος της σχετικής διαδικασίας (Morgan Stanley) έχει συμφωνήσει σε όλα με τους εμπλεκόμενους και τον αρμόδιο υπουργό Γ. Παπακωνσταντίνου εκτιμώντας πως μια τέτοια ενέργεια θα αρέσει στις αγορές. Στο ίδιο πλαίσιο θεωρείται πως εντάσσονται οι ενέργειες της κυβέρνησης στο μέτωπο του Ελληνικού, καθώς και για την επέκταση της σύμβασης λειτουργίας-εκμετάλλευσης του αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τις άδειες για τα φρουτάκια.

Οι πρώτες δύο φέρεται να ενδιαφέρουν σφόδρα ξένους ομίλους (κυρίως γερμανικών, γαλλικών συμφερόντων).

Τεμαχισμός του «Ελληνικού»

Ο φάκελος «αξιοποίησης του Ελληνικού» έχει ξαναμπεί στο τραπέζι, αυτή τη φορά όμως με εισήγηση να χωριστεί σε τρία ή τέσσερα μέρη προκειμένου να παρακαμφθούν προβλήματα με τίτλους ιδιοκτησίας, χρήσεις γης, διεκδικούμενες ζώνες, καταπατήσεις κ.λπ. Επιχειρηματίας του κατασκευαστικού κλάδου εκτιμούσε πως σε μια τέτοια περίπτωση η διαδικασία θα μπορούσε να προχωρήσει γρηγορότερα και χωρίς το... βουνό των νομικών προβλημάτων και τις ενστάσεις των δημάρχων των όμορων περιοχών. Η «αξιοποίηση του Ελληνικού» έχει υπαχθεί στην αρμοδιότητα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων με τον Γ. Παπακωνσταντίνου να φέρεται να έχει την υψηλή επιστασία του όλου εγχειρήματος. Για την «ανάπτυξη της περιοχής», υποστηρίζει ο ίδιος, ενδιαφέρεται μεταξύ άλλων όμιλος γερμανοολλανδικών συμφερόντων που θα υποβάλει και επίσημα πρόταση μόλις προκηρυχθεί η σχετική διαδικασία. Η «Ε» (στις 3/5) αναφερόταν στο... ναυάγιο του Ελληνικού, στην απόσυρση του ενδιαφέροντος του Κατάρ και τις παρασκηνιακές πιέσεις γερμανικών κύκλων στις Βρυξέλλες.

Γάλλοι - Γερμανοί για «Ελ. Βενιζέλος»

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου όποια κι αν είναι η εταιρεία που θα αποκτήσει το ποσοστό της Hochtief, θα έχει προβάδισμα στην εκμετάλλευση (μέχρι το 2026) του πολυτιμότερου ίσως περιουσιακού στοιχείου του Δημοσίου (έχει εισπράξει στη διάρκεια λειτουργίας του περισσότερα από 750 εκατ. ευρώ).

Στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος η γερμανική Fra.Port (εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης) και η γαλλική Vinci Airport, θυγατρική του κολοσσού Vinci που συμμετέχει μεταξύ άλλων στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επενδύσεις
Αποκρατικοποιήσεις
Σχετικά θέματα: Αποκρατικοποιήσεις
Ψάχνουν «μεσίτες» για 10 κρατικές επιχειρήσεις
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Χαράτσι ακινήτων
Το «μπάλωμα» ανοίγει νέες τρύπες
ΓΕΝΟΠ: Προσφυγή στα δικαστήρια και άρνηση διακοπής ρεύματος
Τα βάζουν με τους υπαλλήλους στο Ηράκλειο
ΠΟΕ-ΟΤΑ: Κάψτε τα ειδοποιητήρια
Το έκτακτο τέλος επιβαρύνει ακίνητα ηλεκτροδοτούμενα μέχρι σήμερα
Απελευθέρωση επαγγελμάτων
Αυστηρότερο νόμο για τα κλειστά επαγγέλματα απαιτεί τώρα η τρόικα
Αποκρατικοποιήσεις
Ψάχνουν «μεσίτες» για 10 κρατικές επιχειρήσεις
Μια θεαματική αποκρατικοποίηση σώζει(;) την παρτίδα προσέλκυσης επενδυτών
Επενδύσεις
Οι ξένοι επενδυτές περιμένουν την Ελλάδα να πιάσει πάτο
Ευρωζώνη
Ιταλικό σενάριο ελληνικής χρεοκοπίας με ελβετική σκηνοθεσία
Τράπεζες
«Κρατικοποίηση ή θάνατος»
Επιχειρήσεις
Με τις «ζημιές» φοροαποφεύγουν πλέον οι πολυεθνικές
Ενέργεια
Βγήκαν τα μαχαίρια για τους υδρογονάνθρακες της Κασπίας
Σε καλό δρόμο ο South Stream
Τεχνοοικονομία
Σσσσ, τα Windows 8 έρχονται με πλακίδια και θα τρέχουν παντού
34+1 αρχηγοί κρατών τιτιβίζουν κανονικά
9 στους 10 κατοίκους του πλανήτη έχουν σύνδεση κινητού