Έντυπη Έκδοση

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Γάλλοι, Ρουμάνοι και Ρώσοι οι «μνηστήρες»

Τρία κοινοπρακτικά σχήματα εξεδήλωσαν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πρόκειται για τον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γ. Περιστέρη, σε κοινοπραξία με τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους (RZD), για τη μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ρουμανίας Grup Feroviar Roman και για τη γαλλική SNCF (Societe Nationale des Chemins de fer Francais). Εντύπωση προκαλεί η μη συμμετοχή Κινέζων, αν και δεν αποκλείεται κινεζικές εταιρείες να μετάσχουν στη συνέχεια του διαγωνισμού, συστήνοντας κοινοπρακτικό σχήμα με έναν από τους ανωτέρω.

Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν ότι οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2014, αν και τα εισπρακτικά οφέλη δεν αναμένονται μεγάλα (30-40 εκατ. ευρώ).

Ωστόσο, πριν ακόμα το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώσει τους συμμετέχοντες, ξεκίνησαν οι πιέσεις των υποψήφιων επενδυτών εν όψει των δεσμευτικών προσφορών, ώστε ο καθένας να «καθορίσει» τους όρους της επόμενης φάσης.

Ενδεικτική ήταν η τοποθέτηση της Β. Μετβιένκο, η οποία εκπροσωπώντας τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους έθεσε το δίλημμα στην κυβέρνηση: «'Η παίρνουμε πακέτο ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΛΘ ή ατονεί το ρωσικό ενδιαφέρον». Σύμφωνα με τη Ρωσίδα αξιωματούχο, «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έτσι όπως πωλείται, μόνη της, δεν έχει για τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον».

Αναφορικά με τους Ρουμάνους, η Grup Feroviar Roman (GFR) εξαγόρασε τη δημόσια ρουμανική εταιρεία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CFR Marfa, έναντι 202 εκατ. ευρώ. Η GFR είναι εταιρεία με ιδιωτικά κεφάλαια, που παρέχει υπηρεσίες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, έχει παρουσία σε αρκετές χώρες και διαθέτει σημαντικό στόλο βαγονιών.

Τέλος, το ενδιαφέρον των Γαλλικών Σιδηροδρόμων είχε επιβεβαιώσει, πριν από κάποιους μήνες, ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Frederic Cuvillier, σε συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη. Οι Γάλλοι, παλαιότερα, αποτελούσαν συμβούλους ανάπτυξης του Προαστιακού Αθηνών, όταν αυτός ήταν ανεξάρτητη εταιρεία, ενώ φαίνεται ότι κατέβηκαν στο διαγωνισμό κατόπιν συνεννόησης με την Alstom, η οποία θα μετάσχει στην αποκρατικοποίηση της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
ΤΑΙΠΕΔ
Ρουμανία
Αποκρατικοποιήσεις
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Γαλλία
Ρωσία
Επενδύσεις
Σχετικά θέματα: Αποκρατικοποιήσεις
Μήνυμα Πούτιν σε Μαξίμου και Βρυξέλλες
Ενδιαφέρεται εκ νέου η Gazprom για ΔΕΠΑ αν υπάρχει τελεσίδικη έγκριση της Ε.Ε.
Άλλα θέματα στην κατηγορία Πολιτική της έντυπης έκδοσης
Κυβέρνηση
Portas βλέπει ο Σαμαράς
Αποκρατικοποιήσεις
Μήνυμα Πούτιν σε Μαξίμου και Βρυξέλλες
Γάλλοι, Ρουμάνοι και Ρώσοι οι «μνηστήρες»
Ενδιαφέρεται εκ νέου η Gazprom για ΔΕΠΑ αν υπάρχει τελεσίδικη έγκριση της Ε.Ε.
Ανεξάρτητοι Έλληνες
Εισαγγελέας ερευνά τις δηλώσεις Καμμένου
ΣΥΡΙΖΑ
Μεθοδεύσεις βλέπει η Κουμουνδούρου
Νεοναζισμός
Αμυνα, η θεωρία των δύο άκρων
Υπουργείο Οικονομικών
Αγώνας δρόμου οι έλεγχοι της τρόικας
ΟΤΑ
ΟΤΑ: δάνεια με εγγύηση τη δημοτική περιουσία
Πολιτικά κόμματα
Συμφωνία για τρίτο πόλο κεντροαριστεράς
EESC
Ανοιχτή επιστολή ενός ένθερμου Ευρωπαίου
Κύπρος
Κύπριος αξιωματικός εκπαίδευε ακροδεξιούς
Βουλή
Στα χαρτιά το «εγγυημένο εισόδημα»
Ψάχνουμε μέτρα για προστασία όσων καταγγέλλουν φοροφυγάδες
Άλλες ειδήσεις
Τα βρόντηξε και η ΒΙΟΧΑΛΚΟ