Έντυπη Έκδοση

ΑΥΞΗΣΕΙΣ 25% ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ * ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΝΕ ΣΤΟ ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Πιο τσουχτερές οι συγκοινωνίες

«Θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τις αυξήσεις 25% των εισιτηρίων στα ΜΜΜ που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο, αλλά δεν εγγυόμαστε τίποτα». Με αυτή τη φράση, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών συνόψισαν τις επερχόμενες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Οικονομικών και την τρόικα.

Την τελευταία 5ετία, ενώ οι υπηρεσίες στα μέσα μεταφοράς επιδεινώνονται, η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου ξεπερνά το 87%! Την τελευταία 5ετία, ενώ οι υπηρεσίες στα μέσα μεταφοράς επιδεινώνονται, η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου ξεπερνά το 87%! Πολλά θα εξαρτηθούν από το ύψος της ετήσιας κρατικής επιδότησης που θα εγκρίνει το υπουργείο Οικονομικών, καθώς εάν υπάρξει «κούρεμα», τότε οι αυξήσεις θεωρούνται νομοτελειακές.

Την τρέχουσα χρονιά, η επιδότηση των οδικών συγκοινωνιών (λεωφορεία - τρόλεϊ) ανέρχεται στα 120 εκατ. ευρώ, με το υπουργείο Οικονομικών να ζητεί περικοπή κατά 1/3 για το 2014. Σε περίπτωση που το αίτημα γίνει αποδεκτό, φαντάζει εφικτή η αύξηση των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, ίσως σε μικρότερη κλίμακα του 25%.

Για το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ εξετάζεται η έμμεση αύξηση του εισιτηρίου, δηλαδή η ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών (στοιχίζει 1,40 ευρώ) να είναι μόνο προς μία κατεύθυνση και όχι για πολλαπλές κατευθύνσεις, όπως ισχύει σήμερα. Παράλληλα, μελετάται το ενδεχόμενο χρέωσης, ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, κάτι που σημαίνει φτηνότερα εισιτήρια για κοντινές αποστάσεις και ακριβότερα για μακρινές, όπως συνέβη στη Σαρωνίδα.

Η αύξηση 25% των εισιτηρίων (το ενιαίο εισιτήριο ανέρχεται σήμερα στα 1,4 ευρώ, στα 1,2 ευρώ το εισιτήριο για λεωφορεία - τρόλεϊ) που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, έχει μετατεθεί για τον Οκτώβριο, με το υπουργείο Μεταφορών να επισημαίνει ότι θα προσπαθήσει να την αποφύγει, τουλάχιστον να μην επιβληθεί οριζοντίως.

Οι παράγοντες

Συνοπτικά, η μη αύξηση των εισιτηρίων εξαρτάται από τους ακόλουθους παράγοντες:

* Από την αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων και την πάταξη της λαθρεπιβίβασης. Χθες, ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης χαρακτήρισε την εισιτηριοδιαφυγή «περισσότερο αντικοινωνική συμπεριφορά, ακόμη και από τη φοροδιαφυγή».

**Από τη μείωση των λειτουργικών εξόδων.

γ) Από το ύψος της ετήσιας κρατικής επιδότησης. Σύμφωνα με τον ισολογισμό του ΟΑΣΑ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός, λεωφορεία, τρόλεϊ), το 2012 η κρατική επιχορήγηση ανήλθε στα 197,6 εκατ., έναντι 157,8 εκατ. το 2011.

Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής διοχετεύτηκε στις «Οδικές Συγκοινωνίες» (λεωφορεία, τρόλεϊ). Σύμφωνα με τον ισολογισμό των «Οδικών Συγκοινωνιών» (λεωφορεία, τρόλεϊ), το 2012 η επιδότηση ανήλθε στα 156,2 εκατ., έναντι 127,9 εκατ. το 2011. Το μέγα ερώτημα είναι τι κονδύλι θα εγκρίνει, ως κρατική επιδότηση, το υπουργείο Οικονομικών για το 2014, με τις όποιες αποφάσεις να λαμβάνονται έως τα τέλη του έτους.

Πάντως, το ενιαίο εισιτήριο ολοένα και αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Από τα 0,8 ευρώ το 2008, έφτασε 1,5 ευρώ το 2013, στις περιπτώσεις αγοράς εισιτηρίου από τους οδηγούς! Με άλλα λόγια, αύξηση 87,5%, μέσα σε 5 χρόνια, όταν οι υπηρεσίες των μέσων μεταφοράς, με εξαίρεση ίσως το μετρό, επιδεινώνονται...

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Μεταφορών
Οικονομική και δημοσιονομική πολιτική
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Κύπρος
Πίθηκος δάγκωσε πέντε γυναίκες
Κομπίνα εις βάρος ανέργων
Διαθεσιμότητα
Χημική καταστολή σε ειρηνική διαμαρτυρία
Μαζική απεργία εναντίον της διαθεσιμότητας
Μέχρι 100% συμμετοχή η απάντηση στην κυβέρνηση
«Εχει διαφορά αυτή η πορεία, είμαστε όλοι εδώ»
Υπουργείο Υγείας
Κυνήγι για παράνομες αποκλειστικές νοσοκόμες
Συγκοινωνίες
Πιο τσουχτερές οι συγκοινωνίες
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Φθινοπωρινό αντάμωμα με τον Εγκέλαδο
Νοσοκομεία
Αντεπίθεση γιατρών του «Ωνασείου» στα περί χρηματισμού
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Με πριόνι εκδικήθηκε τη γιαγιά του!
Δικαστικό ρεπορτάζ
Ανέσυραν τη δικογραφία για τα 500 χαμένα παιδιά
Ανθρώπινα
Μαγικοί μουσικοί αυλοί και ηχοχρώματα
«Labor improbus omnia vincit*»