Έντυπη Έκδοση

Μάγεψε η «Κάρμεν» του Σάουρα

Τριάντα χρόνια μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Παρίσι, η διάσημη «Κάρμεν» του Κάρλος Σάουρα παρουσιάστηκε την Κυριακή το βράδυ στο κατάμεστο Ηρώδειο.

Μάγεψαν το κατάμεστο Ηρώδειο οι χορογραφίες φλαμένκο Μάγεψαν το κατάμεστο Ηρώδειο οι χορογραφίες φλαμένκο Μια παράσταση εκρηκτικής δυναμικής και πάθους, που αναδείκνυε πρωτίστως την εκφραστικότητα του ανθρώπινου σώματος.

Χορογραφίες φλαμένκο από τον Αντόνιο Γκάντες (1936-2004), που αντικαθιστούσαν το λιμπρέτο των Ανρί Μεϊλάκ και Λιντοβίκ Αλεβί και έδιναν τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους την παρακολουθούσαν πρώτη φορά να ακολουθήσουν την πλοκή της.

Με βασικό όχημα το χορό και πολύτιμους αρωγούς τη λιτή μουσική από δύο κιθάρες (Antonio Solera - Camaron de Pitita) και τα παραδοσιακά τσιγγάνικα τραγούδια. Τα μοναδικά σύντομα συμφωνικά μέρη που ακούγονταν μαγνητοφωνημένα σηματοδοτούσαν ουσιαστικά την εναλλαγή των Πράξεων και αποτελούσαν εν πολλοίς μια υπενθύμιση, ένα φόρο τιμής στη μουσική του Μπιζέ.

Σ' αυτό το σημείο όμως εστιάζεται και η μόνη παραφωνία της παράστασης, που δεν οφείλεται φυσικά στη μουσική του Γάλλου συνθέτη, αλλά στην κακή ποιότητα του ήχου, κάτι ωστόσο που δεν μείωσε το συνολικό αποτέλεσμα της παράστασης.

Ενδεικτικό είναι ότι μετά το πέρας κάθε χορογραφίας το κοινό χειροκροτούσε ενθουσιασμένο, κάτι που επιζητούσαν και οι ίδιοι οι χορευτές, παρ' όλο που έσπαγε ώς ένα σημείο το ρυθμό. Σε αυτές τις απρόοπτες παύσεις, καθώς και σε ορισμένες σκόπιμες που ήταν ενταγμένες εκ των προτέρων στη ροή της παράστασης, δεν πρέπει να λησμονούμε και τη σωματική κόπωση των σολίστ χορευτών, μιας και το φλαμένκο χαρακτηρίζεται ένας από τους πιο απαιτητικούς χορούς από άποψη φυσικής κατάστασης.

Η βραδιά στο Ηρώδειο άνοιξε με το «Μπολερό» του Ραβέλ, που χόρεψε με απαράμιλλη δεξιοτεχνία και αισθαντικότητα ο 23χρονος Sergio Bernal, σολίστ του Ballet Nacional de Espana και βραβευμένος το 2012 ως ο καλύτερος νέος χορευτής παγκοσμίως.

Ο νεαρός Ισπανός κατάφερε μέσα από τη χορογραφία φλαμένκο να γεμίσει την άδεια σκηνή του Ηρωδείου με την κίνηση και το εκτόπισμά του, κερδίζοντας επάξια το χειροκρότημα του κοινού. Αμέσως μετά το τέλος της 15λεπτης χορογραφίας, τα φώτα άναψαν και στήθηκε το σκηνικό για την Κάρμεν. Ενα περιβάλλον πλατείας με ξύλινες καρέκλες και παραδοσιακές τάβλες και στο βάθος επτά σιδερένιες επιφάνειες, που αντανακλούσαν τους χορευτές που εφόρμησαν στο χώρο σαν ένας περιοδεύων θίασος Τσιγγάνων.

Μια ομάδα χορευτών, μουσικών και τραγουδιστών, με προεξάρχουσα και εντυπωσιακότερη όλων τη Monica Iglesias, που ερμήνευσε με ένταση και πάθος την ομώνυμη πρωταγωνίστρια του έργου.

Αξιος παραστάτης της ο Angel Gil, χωρίς να υστερήσουν οι υπόλοιποι σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, με τη μαγική βραδιά στο Ηρώδειο να κλείνει με ατομικές χορογραφίες δεξιοτεχνίας και εν μέσω πρωτοφανούς αποθέωσης από το ελληνικό κοινό.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κι αυτά
Χορός
Παραστάσεις
Θέατρο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Φιλολογία
Η Ζακλίν ντε Ρομιγί «επέστρεψε» στην Αθήνα
Μπιενάλε
Μπιενάλε με έργα πολλών ταχυτήτων
Θέατρο
Κατάληψη του «Εμπρός» από το ΤΑΙΠΕΔ
Φιλοτελισμός
Παρά τις αντιδράσεις έγινε ο Αλιάγας γραμματόσημο...
Υπουργείο Πολιτισμού
Ο υπουργός Πολιτισμού δεσμεύτηκε
TV & Media
Στήριξη στον Σαμαρά, πριόνισμα στον Τσίπρα
Ε, όχι και στημένη η Eurovision!
Στάση εργασίας στα ΜΜΕ
360 μοίρες στην ενημέρωση
Κι αυτά
Μάγεψε η «Κάρμεν» του Σάουρα
Κι εκείνα
Τα βραβεία Καζαντζάκη
Τα αγάλματα είναι γυμνά
Χαλκογραφίες του Τέτση
Κινηματογράφος
Βραβείο Σέσιλ ντε Μιλ στον Γούντι Αλεν
Φεστιβάλ
Αντι-Δημήτρια σε αντισυμβατικούς χώρους