Έντυπη Έκδοση

Τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Αιτία αντιπαράθεσης στο βρετανικό Κοινοβούλιο

Οι πρώτοι καρποί της λαμπερής άφιξης της Αμάλ Αλαμουντίν- Κλούνεϊ στην Αθήνα για τη διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα φάνηκαν αμέσως. Η έκπληξη είναι ότι αυτό συνέβη μέσα στο βρετανικό Κοινοβούλιο. Σ' αυτό διασταύρωσαν εχθές, την ώρα που η σύζυγος Κλούνεϊ αναχωρούσε από τη χώρα μας, τα ξίφη τους δύο Βρετανοί βουλευτές με την υπουργό Πολιτισμού της Αγγλίας.

Πλήρες θέμα...

  • Παρουσίαση βιβλίου

    • Οι κατά Μανθούλη περιπέτειες ζωής
    • «Μια δυνατή φιλία»
      Η ατμόσφαιρα μιας κοινωνίας όπου θριάμβευαν οι δειλοί και οι καιροσκόποι, στο βιβλίο του Πιερ Λεμέτρ «Καλή αντάμωση εκεί ψηλά» «Ραντεβού στον ουρανό, όπου ο Θεός θα μας ενώσει ξανά, ελπίζω. Καλή αντάμωση εκεί ψηλά, αγαπημένη μου γυναίκα». Ετσι τέλειωνε το γράμμα ενός στρατιώτη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου που έμελλε να οδηγηθεί στο απόσπασμα κατηγορούμενος άδικα για προδοσία.
  • Αρχαιολογία

    • Ούτε λέξη για τον 4ο θάλαμο
      Ντυμένη με λευκό φουστάνι, κόκκινη διακόσμηση και τα μαλλιά της να ανεμίζουν απεικονίζεται η Περσεφόνη καθώς την μεταφέρει ο Πλούτωνας με το άρμα του και τον Ερμή-ψυχοπομπό στον Κάτω Κόσμο. Το έργο είναι εξαιρετικής ποιότητας και χρονολογείται στο τέλος του 4ου αι. π.Χ. όπως και ολόκληρος ο τάφος της Αμφίπολης, σύμφωνα με την Αικατερίνη Περιστέρη Επιβεβαιώθηκε ότι η απεικόνιση του ψηφιδωτού στον τάφο της Αμφίπολης είναι η αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, όπως γράφαμε και στο χτεσινό φύλλο, άρα πρόκειται για ταφικό μνημείο που δεν αποκαλύπτει όμως την ταυτότητα του νεκρού, όπως είπε και η ανασκαφέας Αικατερίνη Περιστέρη.
    • Ποιανού είναι αυτός ο τάφος;
      Της Μεσολακκιάς ή της Αμφίπολης; Κόντρες, τοπικές και δημοσιογραφικές, προκαλεί ο τάφος στο λόφο Καστά της Αμφίπολης, άλλες σοβαρές και άλλες πολύ αστείες. Ο τάφος και ο μυστηριώδης νεκρός του διχάζουν, κι αυτό, ώς ένα μεγάλο βαθμό, οφείλεται στη, με όρους ΜΜΕ, διεξαγωγή της ανασκαφής και στην πολιτική της εκμετάλλευση.
  • ΕΜΣΤ

    • Αντιδράσεις εικαστικών στην προσπάθεια κατασυκοφάντησης της διευθύντριας του ΕΜΣΤ Το Μουσείο είναι η Αννα Καφέτση
      Οπόλεμος που άνοιξε το δ.σ. του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης εναντίον της διευθύντριάς του Αννας Καφέτση και μάλιστα λίγο πριν από τα εγκαίνιά του στο κτήριο ΦΙΞ, έχει ξεσηκώσει τον εικαστικό κόσμο, που γνωρίζει ότι το Μουσείο αυτό είναι πράγματι η Καφέτση και χωρίς αυτήν δεν θα υπήρχε ούτε υποψία του.
  • Εθνικό Θέατρο

    • Αρχισαν τα εξώδικα
      Στο Εθνικό Θέατρο, μεταξύ εργαζομένων και διευθυντή Εξώδικα αντάλλαξαν την Τρίτη το Σωματείο των Εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Θεάτρου, Σωτήρη Χατζάκη.
  • Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

    • Δεύτερη μέρα για το Πανόραμα
      Πετυχημένη ήταν χθες η έναρξη από το 27ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου και η ανταπόκριση του κόσμου δικαιώνει τη μακροβιότερη ύπαρξή του. Σήμερα γίνεται η έναρξη των ταινιών μικρού μήκους στο «Αστυ» (6.00 μ.μ.), που στηρίζει το φεστιβάλ, από τη Horme Pictures.
  • Φεστιβάλ/Ταινίες

    • Οι κατά Εϊπίδη ελληνικές πρεμιέρες
      Και να που ήρθε η ώρα το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης να ανακοινώσει το ελληνικό του πρόγραμμα. Κι έχει ενδιαφέρον το περιεχόμενο της ανακοίνωσης αυτής μιας και, ως γνωστόν, ο Δημήτρης Εϊπίδης κατηγορείται από κάποιους για υποβάθμιση της ελληνικής παρουσίας στη Θεσσαλονίκη. Οπως πολλοί ήταν αυτοί που αναρωτιούνταν, μετά τη φετινή επέλαση ελληνικών ταινιών στις «Νύχτες Πρεμιέρας», τι στο καλό έχει απομείνει για τη Θεσσαλονίκη (δεδομένου πως το φεστιβάλ απαιτεί πρεμιέρα).