Έντυπη Έκδοση

ΚΑΙ ΕΝΑ CD ΕΚΠΛΗΞΗ: Η ΠΑΪΖΗ ΣΤΗ «ΔΙΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΤΡΙΑΣ ΤΣΕΡΛΙΝΕ»

Το «Απλό Θέατρο» δεν φοβάται τον χρόνο

Μεσημέρι Τρίτης. Την ώρα που η λεωφόρος Αμαλίας σειόταν από συνθήματα, έχοντας «παραλύσει» από εκατοντάδες αγανακτισμένους διαδηλωτές, στον πέμπτο όροφο της Αμαλίας 4, δίπλα από το πιάνο όπου ο Μάνος Χατζιδάκις πρωτοέπαιξε τον «Μεγάλο Ερωτικό», στο περίφημο σαλόνι του ζεύγους Κατακουζηνού που έχει δεξιωθεί από τον Ντε Γκολ ώς τον Αλμπέρ Καμί, η Ελένη Καραΐνδρου, ο Αντώνης Αντύπας και ο Παρασκευάς Καρασούλος παρουσίαζαν μια ιστορικής σημασίας νέα έκδοση της «Μικρής Αρκτου».

Ταμίλα Κουλίεβα, Αρης Λεμπεσόπουλος, Εύα Κοταμανίδου, Ράνια Οικονομίδου στις «Εφτά λογικές απαντήσεις» του Λ. Προυσαλίδη (2006-2007, «Απλό Θέατρο») Ταμίλα Κουλίεβα, Αρης Λεμπεσόπουλος, Εύα Κοταμανίδου, Ράνια Οικονομίδου στις «Εφτά λογικές απαντήσεις» του Λ. Προυσαλίδη (2006-2007, «Απλό Θέατρο») Ανάμεσα σε φίλους και συνεργάτες τους, η συνθέτις, ο σκηνοθέτης και ο εκδότης πρωτοσύστησαν συγκινημένοι το χορταστικό λεύκωμα-hommage για τα είκοσι χρόνια ουσιαστικής κατάθεσης του «Απλού Θεάτρου» (Καλλιτεχνικός Οργανισμός «Φάσμα») του Αντ. Αντύπα. Συνοδεύεται από 3 cd με πρωτότυπες ηχογραφήσεις της Καραΐνδρου για τις είκοσι δύο παραστάσεις του, από το 1986 ώς το 2010. Περισσότερες από 3 ώρες μουσικής, «η φωνή του λευκώματος», σύμφωνα με τον Αντύπα.

Υπάρχει ακόμη μία έκπληξη: τα δύο έξτρα cd με τη φωνή της αείμνηστης Αλέκας Παΐζη στη συγκλονιστική ερμηνεία της από τη «Διήγηση της Υπηρέτριας Τσερλίνε» του Χέρμαν Μπροχ. Μια επιτυχία του Αντύπα που ηχογραφήθηκε ζωντανά το 1993.

Προηγήθηκε ένας χρόνος δουλειάς, αποκάλυψε ο Καρασούλος, εν μέσω των Δ.Ν. Μαρωνίτη, Μ. Γραμματικάκη, Δ. Καταλειφού, Γ. Πάτσα, Ρούλας Πατεράκη και πλήθους συνεργατών τού «Απλού Θεάτρου» στη μεστή 20ετία του. «Ηταν ένα μεγάλο στοίχημα το πώς θα αποτυπωθεί στο χαρτί η ατμόσφαιρα των παραστάσεων», πρόσθεσε.

Το παρελθόν έγινε παρόν

«Βλέποντας το λεύκωμα συνειδητοποιώ ότι δεν ήμουν ειλικρινής με τον εαυτό μου, λέγοντας ότι δεν θέλω να μείνει κάτι μετά», εξομολογήθηκε ο Αντώνης Αντύπας. «Το παρελθόν γίνεται παρόν ξεφυλλίζοντάς το. Μνήμες άπειρες ξεπηδούν. Τώρα είμαι πολύ περήφανος γι' αυτές τις παραστάσεις. Ευχαριστώ κυρίως τους ηθοποιούς».

«Το εφήμερο του θεάτρου πάντα μου προκαλούσε μια ιδιαίτερη συγκίνηση», παραδέχτηκε η Ελένη Καραΐνδρου. «Από τότε, όμως, που άρχισα να ζω την περιπέτειά του από μέσα, η συγκίνηση εντάθηκε. Οι αποχαιρετισμοί με τις παραστάσεις άφηναν έναν κόμπο στην ψυχή: τα τελευταία λόγια, το τελευταίο χειροκρότημα, οι φωτογραφίες σε κάποιο συρτάρι και οι κριτικές να ξεθωριάζουν στα παλιά αποκόμματα. Μόνο μνήμες. Ετσι γεννήθηκε η ιδέα για το λεύκωμα. Από αγάπη για τις παραστάσεις και την κατάθεση ψυχής του Αντώνη, των ηθοποιών και όλων των συντελεστών». Η «ηθικός αυτουργός» της έκδοσης ξόδεψε ατελείωτες ώρες -«πάνω από 150»-, προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά, υπό την επιδέξια «μπαγκέτα» του Ανδρέα Γεωργιάδη (φιλοτέχνησε το εξώφυλλο των cd και σχεδίασε το σύνολο της έκδοσης). Η επιμέλεια έκδοσης είναι της Βιβής Γερολυμάτου.

Στις 272 σελίδες τού λευκώματος, μέσα από φωτογραφίες, σκηνικά, σκίτσα, ντοκουμέντα, αποσπάσματα κριτικών -υπάρχουν και νέα, ειδικά γραμμένα για τον τόμο κείμενα των Κ. Γεωργουσόπουλου, Δ.Ν. Μαρωνίτη, Ελένης Βαροπούλου και Χαράς Μπακονικόλα-, ζωντανεύουν ακόμη και οι «θερμοκρασίες» των 38 παραστάσεων των Φρίελ, Πίντερ, Διαλεγμένου κ.ά. που «έγραψαν» από τη σκηνή του «Απλού». *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αρχαιολογικοί χώροι
Αλπινιστές σώζουν την Πυθία
Θέατρο
Το «Απλό Θέατρο» δεν φοβάται τον χρόνο
Συνέντευξη: Ευδοκία Ρουμελιώτη
Οι αρρενωποί αφελείς άνδρες δεν καλύπτουν τις γυναίκες
Κινηματογράφος
Ταινία του Βέντερς για Πίνα Μπάους
Το 3D του Σκορσέζε ανήκει στον προηγούμενο αιώνα
Συνέντευξη: Τσανγκ-ντονγκ Λι
Υπεράσπισε με «Ποίηση» ένα βιασμένο κορίτσι
Media
Καταγγελία ΠΟΣΠΕΡΤ για διαφυγόντα κέρδη
Αυλαία για τον Λάρι
Απόλυση στο Βήμα FM για ένα τραγούδι...
Άλλες ειδήσεις
Πέθανε ο μπαμπάς του «Ροζ Πάνθηρα»