Ελευθεροτυπία - 17/12/2013
Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΤΟΥΣΕ ΜΕ ΒΛΑΒΗ ΣΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ «VIP» ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ, ΕΝΩ ΤΑ ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Με... περικεκομμένα τα φτερά
Με περικεκομμένα «φτερά» είναι η δικομματική κυβέρνηση, καθώς μετά τη χθεσινή βλάβη στο αεροσκάφος αποκαλύφθηκε ότι και τα άλλα δύο του «VIP» στόλου βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος για «προγραμματισμένη συντήρηση».
Το αεροσκάφος τύπου «Legacy» με τον πρωθυπουργό πετούσε πάνω από τα Μέθανα όταν η φωτεινή ένδειξη στο πιλοτήριο έδειξε πρόβλημα στα «φλαπς». Τελικά, πρόλαβε και προσγειώθηκε στην Ελευσίνα (φωτ. ΑΠΕ)
Το αεροσκάφος τύπου «Legacy» τέσσερα λεπτά μετά την απογείωσή του για το Αζερμπαϊτζάν, όπου μετέφερε τον πρωθυπουργό Αν. Σαμαρά, υποχρεώθηκε χθες το απόγευμα να επιστρέψει πίσω στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, όταν ο κυβερνήτης είδε να ανάβει φωτεινή ένδειξη, που προειδοποιούσε για πρόβλημα στη λειτουργία των «φλαπς» (των κινούμενων ηλεκτρο-υδραυλικά τμημάτων στα φτερά). Εκείνη την ώρα, που ανέφερε βλάβη στον πύργο ελέγχου, πετούσε πάνω από τα Μέθανα.
Πέντε λεπτά αργότερα, το αεροπλάνο, που μετέφερε τον πρωθυπουργό και άλλους οχτώ επιβάτες, προσγειώθηκε με ασφάλεια στην Ελευσίνα, όπου και η βάση του. Το τεχνικό προσωπικό κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες και αρχικώς οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο πρωθυπουργός πιθανώς θα ταξίδευε τελικά αργότερα με το ίδιο αεροσκάφος με προορισμό το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν. Για την Πολεμική Αεροπορία, το προσωπικό της οποίας έχει αναλάβει τις «VIP» πτήσεις, προέχει η ασφάλεια. Εξ ου και όταν έγινε γνωστό ότι η βλάβη είναι δύσκολο να αποκατασταθεί σύντομα, προτάθηκε το ταξίδι να γίνει με στρατιωτικό «C-130», που ήταν διαθέσιμο. Ο πρωθυπουργός, όμως, είχε αποφασίσει να ματαιώσει το ταξίδι στο Μπακού, όπου επρόκειτο να συμμετάσχει στην εκδήλωση για την υπογραφή της έναρξης του αγωγού ΤΑΡ.
Αποκαλύφθηκε, όμως, ότι και τα άλλα δύο κυβερνητικά αεροσκάφη, που ανήκουν στην 352 Μοίρα Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων, είναι καθηλωμένα στο έδαφος. Τόσο το «Embraer», που βρισκόταν σε προγραμματισμένη συντήρηση, όσο και το «Gulfstream», που αναμένει, επίσης, να περάσει από ετήσια συντήρηση. Αν μη τι άλλο, ο πρωθυπουργός έμαθε από πρώτο χέρι πώς οι περικοπές στις δαπάνες επηρεάζουν τις διαθεσιμότητες.
Την ίδια μέρα, με αυτό το αεροπλάνο είχε επιστρέψει από το Ισραήλ ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Δ. Αβραμόπουλος και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Μ. Κωσταράκος. Μάλιστα, το συγκεκριμένο (τύπου Legacy) είναι αυτό στο οποίο η κυβέρνηση βάζει «πωλητήριο» μέσω διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού. Το σκεπτικό είναι ότι διαθέτει διαφορετικό τύπο κινητήρα σε σχέση με τα υπόλοιπα, ανεβάζοντας έτσι το κόστος συντήρησης. Η εκτίμηση που συνοδεύει την πώληση είναι στα 6,82 εκατ. δολ. για το αεροσκάφος και 965 χιλ. δολ. για το απόθεμα σε ανταλλακτικά, που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία.