Έντυπη Έκδοση

Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΝΕΟ «ΑΚΡΟΠΟΛ»

Λίφτινγκ σ' έναν 77χρονο μύθο

Στην Ιπποκράτους μυρίζει μπογιά και καινούργιο. Στη μικρή στοά που φτιάχνει η είσοδος προς το «Ακροπόλ», η μαρμαρόσκονη δημιουργεί ένα παχύ στρώμα.

Εργασίες με πυρετώδεις ρυθμούς στην κεντρική αίθουσα του «Ακροπόλ» Εργασίες με πυρετώδεις ρυθμούς στην κεντρική αίθουσα του «Ακροπόλ» Μέσα εργάτες δουλεύουν πυρετωδώς τοποθετώντας τα ολοκαίνουργια καθίσματα. «Ηρθε η μπούκα;». Οχι, θα φτάσει το απόγευμα ώστε μέχρι αύριο το απόγευμα να είναι όλα έτοιμα για την επίσημη πρεμιέρα του ανακαινισμένου χώρου με την παράσταση του Διονύση Σαββόπουλου «Για να γίνει ο χρόνος καινούργιος-Ιστορίες από τη Θεογονία του Ησίοδου». Κι αυτός, μέσα σ' αυτή τη γοητευτική αταξία, διατηρεί το τέμπο της πρόβας και την ψυχραιμία του, συζητώντας με τη Σοφία Σπυράτου κάτω από το «θόλο» που φτιάχνουν θόρυβοι από διαφόρων ειδών εργασίες.

Το «Ακροπόλ», διανύοντας το 77ο έτος θεατρικής χρήσης, ανακαλεί ελάχιστα την εικόνα που παρουσίαζε όταν μέχρι πρότινος φιλοξενούσε οπερέτες, μουσικά θέαματα ή χορευτικές παραστάσεις της Λυρικής Σκηνής. Η ριζική του ανανέωση, με την επιμέλεια και τις ιδέες του Γιάννη Μετζικώφ και με απόλυτο σεβασμό στη «διατηρητέα» όψη του, περιλαμβάνει καινούργιο «πιτ» για την ορχήστρα, που έχει τη δυνατότητα, όμως, να ανυψώνεται ώστε να αποτελεί κατά περίσταση προέκταση της σκηνής ή μέρος της πλατείας. Καινούργια καθίσματα με ενσωματωμένο στο πλάι «τραπεζάκι». Επανενεργοποίηση του παλιού βαγονέτου που τη δεκαετία του '60 χρησίμευε για την αλλαγή σκηνικών και που, από εδώ και πέρα, θα επιτρέπει την ταχύτατη εναλλαγή έως και 20 σκηνικών. Ολοκαίνουργιο σύστημα ήχου. Πλήρως ανακαινισμένα καμαρίνια που θυμίζουν δωμάτια καλού ξενοδοχείου.

«Πόσο σας στοίχισαν όλες αυτές οι εργασίες;». «Πολλά...», απαντά γενικώς, αλλά με νόημα, ο 30χρονος Φάνης Κιρκινέζος που ανέλαβε την εκμετάλλευση του ιστορικού θεάτρου για την επόμενη 15ετία, παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από τη Λυρική Σκηνή που το ενοικίαζε από το 2000 από τους ιδιοκτήτες Αλέξανδρο Παρίση και Πιέρρο Δεμέστιχα.

Σε τι κατάσταση παρέλαβε το θέατρο, που είχε να ανακαινιστεί από το 1990; «Υπό κατάρρευση. Ο εξοπλισμός ήταν απολύτως απαρχαιωμένος, η πλατεία σε κακή κατάσταση με αρκετά καθίσματα τόσο χαλασμένα ώστε να μη χρησιμοποιούνται. Σε κάθε εργασία αποκατάστασης που πηγαίναμε να κάνουμε, έβγαιναν στη μέση κι άλλα προβλήματα. Αρκεί να σας πω ότι στο μπάνιο υπήρχαν εννέα στρώσεις πλακάκια! Και ο κεντρικός χώρος του θεάτρου είχε υποστεί διάφορες προσθήκες ή αφαιρέσεις, ανάλογα με την επιθυμία του κάθε καλλιτεχνικού διευθυντή».

Το καινούργιο «Ακροπόλ» θέλει να αποκαταστήσει και τη μυθολογία του χώρου και το λαϊκό του έρεισμα. Στόχος, αλλά και ξόρκι στην οικονομική κρίση, είναι με θεάματα που προσανατολίζονται κυρίως στο θέατρο ή στο μουσικό θέατρο «να διατηρηθεί υψηλά ο πήχυς της ποιότητας και προσιτή η τιμή των εισιτηρίων». Για την παράσταση του Σαββόπουλου, τα εισιτήρια για τους ενήλικους κυμαίνονται μεταξύ 24 και 40 ευρώ και για παιδιά και φοιτητές μεταξύ 12 και 20 ευρώ. «Χαίρομαι», λέει, «που εγκαινιάζω το ανακαινισμένο "Ακροπόλ". Το "Ακροπόλ" είναι από μόνο του μια έγχρωμη ιστορία στο κέντρο της πόλης. Κάποια στιγμή, το νήμα της κόπηκε. Το ξαναπιάνουμε τώρα εμείς...».

Στα επόμενα σχέδια είναι μουσικές παραστάσεις της Αρλέττας και του Μανώλη Μητσιά. Υπό συζήτηση είναι ένα κονσέρτο του Ιταλού τενόρου Αντρέα Μποτσέλι μόνο με πιάνο και βιολί. Την άνοιξη προγραμματίζεται η φιλοξενία παραστάσεων του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος - σαν test drive για μια σχέση που φιλοδοξεί να γίνει σταθερή. «Δεν θέλουμε ο χώρος να ενοικιάζεται για θεάματα 2-3 ημερών», διευκρινίζει ο Κιρκινέζος. Θα δίνεται ωστόσο για συνέδρια. Και για του χρόνου προγραμματίζεται η δημιουργία τριών σκηνών: Κεντρικής, Παιδικής και Πειραματικής.

**Ο Φάνης Κιρκινέζος, παρ' ότι μόλις 30 ετών, είναι ήδη γνωστός στις μουσικές παραγωγές. Ξεκίνησε να διοργανώνει συναυλίες ως φοιτητής στο Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Αξιοποιώντας την εμπειρία του ίδρυσε το 2005 την εταιρεία Sui Generis, εκπροσωπώντας έκτοτε πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες.*

info Η παράσταση του Διονύση Σαββόπουλου από αύριο και κάθε Σάββατο (18.30) και Κυριακή (11.30, 18.30). Πληροφορίες και εισιτήρια στο 210 36 43 700 ή στο www. acropoltheater.gr. *

Το γκλάμουρ μιας καρβουναποθήκης

Το «Ακροπόλ» ξεκίνησε τη δραστηριότητά του το 1934, στεγασμένο σε μία από τις αποθήκες κάρβουνου που υπήρχαν τότε στην Ιπποκράτους. Ηταν μόνο θερινό και φιλοξενούσε κυρίως βαριετέ περιοδεύοντων ιταλικών θιάσων. Το 1941 έγινε κανονικό θέατρο, με είσοδο από την αριστερή στοά της πολυκατοικίας, στον αριθμό 9-11 της Ιπποκράτους. Την τελική μορφή του, με θεωρεία, εξώστη και εισόδους από τις δύο στοές, την πήρε το 1957. Από τις αρχές της δεκαετίας του '50 ιδιοκτήτης ήταν ο Βασίλης Μπουρνέλης.

Από το '50 και μέχρι τη δεκαετία του '70 ταυτίστηκε με το λαϊκό θέαμα και την επιθεώρηση. Από τη σκηνή του περνούν όλα τα δημοφιλή ονόματα: Ηλιόπουλος, Γκιωνάκης, Βρανά, Παπαγιαννόπουλος, Σταυρίδης, Βέγγος, Βλαχοπούλου. Και όχι μόνο από το χώρο του θεάτρου: Λοΐζος, Λεοντής, Καζαντζίδης, Μαρινέλλα συμμετέχουν επίσης στον αστικό μύθο τού «Ακροπόλ».

Ο πρώτος ιστορικός κύκλος του λήγει ουσιαστικά το 1992, με μια παράσταση της Ρένας Βλαχοπούλου αφιερωμένη στα 100 χρόνια της επιθεώρησης. Επειτα από ένα μεσοδιάστημα που το χώρο χρησιμοποιεί η Μιμή Ντενίση, το «Ακροπόλ» παραδίδεται στη Λυρική, που το «εγκαινιάζει» το 2000 με τους «Απάχηδες των Αθηνών».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Σχετικά θέματα: Θέατρο
Φυγή και όραμα μέσα από τα ερείπια
Αυλαία για το «Αμφι-θέατρο»;
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Θέατρο
Φυγή και όραμα μέσα από τα ερείπια
Λίφτινγκ σ' έναν 77χρονο μύθο
Αυλαία για το «Αμφι-θέατρο»;
Μουσική
Η πιανίστα με τις μπαγκέτες
61ο Φεστιβάλ Βερολίνου
Ψιλοσνόμπαραν το Οσκαρ
Μουσεία
Ψηφιακός ο πύργος όπου μαρτύρησε ο Ρήγας
Τηλεόραση
Η έμμεση διαφήμιση αλλάζει τη μικρή οθόνη
Στάσεις εργασίας σε ΑΠΕ-ΜΠΕ, δικαστικά για συμβασιούχους
Σε ανοδική πορεία η Web TV του ΑΝΤ 1
Απεργία στον «Alter»