Έντυπη Έκδοση

Η ΛΟΡΕΝΤΑ ΡΑΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΡΕΣΙΤΑΛ ΑΠΟΨΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ

Η πιανίστα με τις μπαγκέτες

Δεν είναι και λίγο να έχεις συνεργαστεί με τέσσερις από τους κορυφαίους συνθέτες του εικοστού αιώνα, τον Μαουρίτσιο Κάγκελ, τον Πιερ Μπουλέζ, τον Τζορτζ Κραμπ και τον Μορίς Οχανά.

Ο μύθος του Θησέα συναντά τον Γιάννη Χρήστου, στην «Πιανίστα με τη στρυχνίνη» Ο μύθος του Θησέα συναντά τον Γιάννη Χρήστου, στην «Πιανίστα με τη στρυχνίνη» Την εξαιρετική αυτή τύχη την είχε η πιανίστα Λορέντα Ράμου. Μ' αυτά τα ακούσματα στις αποσκευές της προγραμματίζει ρεσιτάλ, που συντονίζονται με τις μοντερνιστικές κατακτήσεις των δασκάλων της. Το πιάνο δεν είναι ένα στατικό όργανο με άσπρα και μαύρα πλήκτρα. Είναι κάτι περισσότερο: ένα «ζωντανό σώμα» με το οποίο παίζει για να ακουστεί όλη η ηχητική γκάμα και του ξύλινου μέρους του.

Απόψε με ενέργεια περφόμερ η Λορέντα Ράμου θα παίξει, θα ερμηνεύσει και θα τραγουδήσει στο πρόγραμμα «Η Πιανίστα με τη στρυχνίνη - Μια θεατρική ερμηνεία στο πιάνο». Ο τίτλος παραπέμπει στο έργο τού Γιάννη Χρήστου, «Η κυρία με τη στρυχνίνη». Με τη διαφορά ότι η Ράμου δεν συντάσσεται με το μεταφυσικό βάθος του μεγάλου συνθέτη.

Μεταμορφώσεις

«Ενώ έχω κρατήσει την ίδια σκηνική αρχή, όπου μαθαίνουμε την ακύρωση του προγράμματος μιας συναυλίας, έχω δώσει στο έργο περισσότερο χιούμορ. Η στρυχνίνη δεν είναι ένα θανατηφόρο δηλητήριο, αλλά ένα παραισθησιογόνο που αλλάζει τον τρόπο, με τον οποίο βλέπει κανείς τα πράγματα. Στην προκειμένη περίπτωση, τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε το πιάνο, που περνά από μια σειρά μεταμορφώσεων», περιγράφει η πιανίστα.

Πίσω από τις μεταμορφώσεις παραμονεύει δημιουργικά ο μύθος του Θησέα και ιδιαιτέρως το σημείο όπου αποθεώνεται, όταν διαφεύγει από το λαβύρινθο: «Μέσα από σκηνικές πράξεις, το πιάνο γίνεται βάρκα, άρπα, νήμα της ζωής, Μινώταυρος, τέρας, πλοίο του Αιγέα. Θέλω να τονίσω ότι δεν υπάρχει γραμμική ιστορία ούτε δραματική εξέλιξη», εξηγεί η Λορέντα Ράμου.

Δεν θα παίξει μόνο με τα πλήκτρα του πιάνου. Θα το χτυπήσει με τα χέρια της και με μπαγκέτες κρουστών, θα το δέσει και λύσει με σχοινί, θα σύρει πάνω του πλαστικά λουλούδια. Για το μουσικό αποτέλεσμα συνεργάστηκε με τον Δημήτρη Ανδρικόπουλο.

Θεατρική διάσταση

Ολα τα έργα του προγράμματος έχουν μια κινησιολογική και θεατρική διάσταση. Ετσι, ο Ντμίτρι Κουρλιάντσκι καλεί τον πιανίστα να χρησιμοποιήσει την αφή του. Ο Τζον Κέιτζ συνομιλεί με δύο αποσπάσματα από το «Ξύπνημα του Φοίνικα» του Τζέιμς Τζόις. Η Κάθι Μπερμπέριαν βάζει το δεξί χέρι (κουνούπι) να κυνηγάει το αριστερό (θύμα). Ο Τζακ Μπόντι στέκεται στη σωματική κόπωση του πιανίστα. Ο Γιάκομπ τερ Φελντχάους δοκιμάζει το ραπ, σχολιάζοντας διαφημίσεις για όργανα γυμναστικής.

Τέλος, ο Φρέντερικ Ρζέφσκι αποτίει φόρο τιμής σε δύο μεγάλους Πολωνούς καλλιτέχνες, στον Σοπέν και στον Αρθουρ Ρουμπινστάιν -ακούγονται σελίδες από την αυτοβιογραφία του, όπου περιγράφει πώς βρέθηκε στα πρόθυρα αυτοκτονίας.

* 8.30 μ.μ., αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής. Στο δεύτερο μέρος το σύνολο NotQuiteRightEnsemble παρουσιάζει το έργο της Δήμητρας Τρυπάνη «The Giving Tree». Εισιτήρια προς 20, 12 και 5 ?.**

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Θέατρο
Φυγή και όραμα μέσα από τα ερείπια
Λίφτινγκ σ' έναν 77χρονο μύθο
Αυλαία για το «Αμφι-θέατρο»;
Μουσική
Η πιανίστα με τις μπαγκέτες
61ο Φεστιβάλ Βερολίνου
Ψιλοσνόμπαραν το Οσκαρ
Μουσεία
Ψηφιακός ο πύργος όπου μαρτύρησε ο Ρήγας
Τηλεόραση
Η έμμεση διαφήμιση αλλάζει τη μικρή οθόνη
Στάσεις εργασίας σε ΑΠΕ-ΜΠΕ, δικαστικά για συμβασιούχους
Σε ανοδική πορεία η Web TV του ΑΝΤ 1
Απεργία στον «Alter»