Έντυπη Έκδοση

Γιορτές με βιβλία

Η πιο θερμή εποχή της εκδοτικής παραγωγής βρίσκεται στην καρδιά του κρύου Δεκέμβρη.

Καταξιωμένοι έλληνες συγγραφείς όπως ο Μένης Κουμανταρέας, ο Σωτήρης Δημητρίου, η Ιωάννα Καρυστιάνη, η Ευγενία Φακίνου επιστρέφουν με μυθιστορήματα κοινωνικού προβληματισμού. Διεθνώς αναγνωρισμένοι λογοτέχνες (Κάρλος Φουέντες, Τζούλιαν Μπαρνς, Πίτερ Κάρεϊ, Ιρβιν Γιάλομ, Τζον Ιρβιν, κ.ά.) γράφουν για τα σημεία των καιρών μας με αφορμή ένα ιστορικό γεγονός ή ένα υπαρκτό πρόσωπο. Ασφαλώς δεν λείπουν οι ενδιαφέρουσες μαρτυρίες και οι βιογραφίες, ωστόσο ανάρπαστες γίνονται οι επίκαιρες μελέτες που αναλύουν τα πώς και τα γιατί της κρίσης. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε πως τα Χριστούγεννα είναι η γιορτή των μικρών: πλήθος από βιβλία για παιδιά και εφήβους κυκλοφορούν, γεμάτα συναισθήματα και γνώσεις, με πρωταγωνιστές τον Αϊ-Βασίλη, ξωτικά και... βαμπίρ.

Η κοινωνία στο μικροσκόπιο

*ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 

«Η σιωπή του ξερόχορτου»

(Πατάκης)

------------

Φευγάτος όσο ποτέ, ο ηπειρώτης πεζογράφος συνεχίζει την προβληματική που ξεκίνησε με το «Σαν το λίγο το νερό», σκιαγραφώντας μια ουτοπική πολιτεία: μια πολιτεία απεγκλωβισμένη από τα δεσμά της οικογένειας, το άγχος της παραγωγικότητας και τον φόβο του Θεού, που πορεύεται στους δρόμους του παιχνιδιού, της γνώσης και της ελευθερίας. Σαν παραμύθι για μεγάλους, όχι απαραίτητα με αίσιο τέλος.

*ΜΕΝΗΣ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΑΣ

«Οι αλεπούδες του Γκόσπορτ»

(Κέδρος)

Ενας καλοαναθρεμμένος αθηναίος έφηβος, όπως κι άλλοι ευρωπαίοι συνομήλικοί του, περνάει το καλοκαίρι του '49 στην Αγγλία για να «τριφτεί» με την ξένη γλώσσα, μίλια μακριά από το «λεπίδι» των κομμουνιστών, που τρέμει η τάξη του, αλλά και από το αυστηρό βλέμμα των γονιών του. Τι θα του προσφέρει αυτό το καλοκαίρι της ελευθερίας; Οταν ο Κουμανταρέας, τριαντάρης πια, ολοκλήρωνε την παραπάνω αυτοβιογραφική νουβέλα, δεν είχε δημοσιεύσει τίποτε ακόμα. Στις σελίδες της όμως διακρίνει κανείς τις λογοτεχνικές φιλοδοξίες που έτρεφε από μικρός, καθώς και τα μοτίβα που έμελλε να κυριαρχήσουν στη συγγραφική του πορεία.

*ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ

«Καιρός σκεπτικός»

(Καστανιώτης)

Εννιά διηγήματα που εκτυλίσσονται σε μέρες γιορτινές αλλά οικονομικά στριμωγμένες, τα περισσότερα με ηλικιωμένους πρωταγωνιστές σε διάφορες γωνιές της ελληνικής επαρχίας. Αλλα κλέβουν στιγμιότυπα από τη μοναχική τους καθημερινότητα, άλλα συμπυκνώνουν τις περιπέτειες μιας μεγάλης, επίσης μοναχικής, διαδρομής. Κι όλα είναι διαποτισμένα από τη συμπάθεια και τον θαυμασμό της συγγραφέως για τους «ταπεινούς» ανθρώπους που στοχάζονται, μοιράζονται και αφοσιώνονται, που παλεύουν να κρατηθούν όρθιοι κι αναζητούν μια αδελφή ψυχή.

*ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΡΚΑΡΗΣ

«Περαίωση»

(Γαβριηλίδης)

Ο δολοφόνος που κυνηγάει τώρα ο συμπαθής αστυνόμος Χαρίτος έχει βάλει στόχο τους φοροφυγάδες. Οποιος δεν ανταποκρίνεται στα προειδοποιητικά σημειώματα του αυτοαποκαλούμενου εθνικού φοροεισπράκτορα, «περαιώνεται» με κώνειο! Μια ακτινογραφία της Ελλάδας της λαμογιάς αλλά και του μνημονίου -τα μαγαζιά που κλείνουν, οι συνταξιούχοι που αναστενάζουν, οι νέοι που αυτοκτονούν, τα δάνεια που τρέχουν, η λαϊκή κατακραυγή- δοσμένη με χιούμορ και σασπένς.

*ΤΕΥΚΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

«Τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού»

(Πόλις)

Τρεις γυναίκες από τη Σέριφο -γιαγιά, μάνα και κόρη- ζουν η καθεμιά το ερωτικό της δράμα με φόντο έναν μαθηματικό γρίφο που στη διάρκεια του 20ού αιώνα, μέχρι ν' απαντηθεί με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή, παίδεψε τα πιο λαμπρά μυαλά. Εχοντας ήδη παντρέψει τα μαθηματικά με το αστυνομικό και το ιστορικό αφήγημα, ο Μιχαηλίδης τα συνδυάζει τώρα με τους χτύπους της καρδιάς.

*ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

«Τα παιδιά του Κάιν»

(Μεταίχμιο)

Πώς έπειτα από τόσα καλά κι ανέμελα χρόνια βρεθήκαμε στο χείλος του γκρεμού; Πώς φτάσαμε να βαφτίσουμε «δικαίωμα» τη μαγκιά και «κίνητρο» την αρπαχτή; Μια παρέα καλοζωισμένων πενηντάρηδων ξανασυναντιούνται στο πάλαι ποτέ ειδυλλιακό ψαροχώρι που επισκέπτονταν στα νιάτα τους, τότε που ήταν ακόμη «κολλητοί». Ομως η εκδρομή τους σημαδεύεται από τον θάνατο ενός απ' αυτούς, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ατύχημα, δολοφονία ή αυτοκτονία; Το μυστήριο δεν πρόκειται να λυθεί, αλλά λειτουργεί ως ιδανικό πρόσχημα για μια ολομέτωπη επίθεση στο λάιφ στάιλ και τις επιλογές της χαϊδεμένης γενιάς του '80.

*ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ

«Σκοτεινές επιγραφές»

Μια «ανταπόκριση» από το νησί της τρίτης ηλικίας, γεμάτη ανικανοποίητες επιθυμίες, αναπάντητα ερωτηματικά και αλλεπάλληλα φλας μπακ, με κεντρικό ήρωα έναν δικηγόρο που έχει πρόσφατα χηρέψει και επιχειρεί ν' ανακτήσει τη χαμένη του αγάπη αναζητώντας το κρυφό νόημα ενός γκράφιτι. Πολυπρόσωπο μυθιστόρημα που φλερτάρει με τη λογοτεχνία του φανταστικού και το νουάρ και που φιλοδοξεί να αναδείξει τη σύγχυση, τις αυταπάτες, τους συμβιβασμούς και τις διαχρονικές κακοδαιμονίες της κοινωνίας μας.

*ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ

«Περιπολών περί πολλών τυρβάζω»

Είκοσι πέντε διηγήματα γραμμένα μέσα στην τελευταία τριετία, εμπνευσμένα από τη γενέθλια πόλη του συγγραφέα, τη Θεσσαλονίκη, από καταστάσεις που βίωσε ο ίδιος και οι φίλοι του, από μνήμες που «σαν λαγοί πετάγονται» απ' τη δεκαετία του '60 αλλά και από την παράνοια που ανθεί στην εποχή μας. Σκοτεινός λυρισμός και παιγνιώδης σουρεαλισμός, ιστορίες που μοιάζουν με ανέκδοτα, ζώα μ' ανθρώπινα αισθήματα, λαϊκοί ήρωες με τα κουσούρια τους και τις εμμονές τους.

*ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΜΥΡΛΗ

«Η διάψευση»

Ενας ηλικιωμένος τουρκοκύπριος γιατρός από τα κατεχόμενα, με αφορμή την κηδεία ενός ελληνοκύπριου παιδικού του φίλου, ανατρέχει στα γεγονότα που καθόρισαν την τελευταία πενηκονταετία την ιστορία του νησιού. Μέσα σε τι συνθήκες μεγάλωσαν όσοι αγαλλίασαν το '74 με την εισβολή του Αττίλα; Τι ονειρεύονταν, τι διεκδίκησαν και πόσο διαψευσμένοι νιώθουν πια; Μια μυθιστορηματική αναδρομή στον κόμπο του Κυπριακού από την οπτική γωνία των «άλλων» και μια έκκληση ταυτόχρονα για ειλικρινή διάλογο ανάμεσα στις αντιμαχόμενες πλευρές.

*ΕΡΣΗ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ

«Να νιώθεις μπλε, να ντύνεσαι κόκκινα»

Ο τίτλος στέκεται άνετα και ως οδηγός συμπεριφοράς εν μέσω κρίσεως, αλλά στα διηγήματα που κρύβονται πίσω του δεν υπάρχει θέση γι' αριθμούς. Η Σωτηροπούλου μπαίνει στο πετσί ενός εξεγερμένου κοριτσιού, πιάνει τον σφυγμό μιας μοντέρνας μάνας όταν «σκοντάφτει», ανατέμνει σχέσεις που δεν λένε να διαλυθούν, αιχμαλωτίζει το συγγραφικό είδωλό της στον καθρέφτη και προσδίδει αποκαλυπτικές διαστάσεις σε τετριμμένες, καθημερινές στιγμές.

*ΕΥΓΕΝΙΑ ΦΑΚΙΝΟΥ

«Το τρένο των νεφών»

Μια περιήγηση στη Λατινική Αμερική με ξεναγούς όπως ο Μπόρχες, ο Σάμπατο, ο Σεπούλβεδα, ο Λιόσα και με συνοδοιπόρο ένα δεκάχρονο αγόρι, το οποίο, αναζητώντας τον πατέρα του, ζει τη δική του Οδύσσεια ως επιβάτης ενός αλλόκοτα γρήγορου τρένου που διασχίζει τις Ανδεις, τα νέφη, τις εποχές. Μυθιστόρημα βασισμένο στην τεχνική του κολάζ, σαν ένα εργόχειρο κεντημένο με ζωηρά χρώματα, που γεφυρώνει μυθολογίες και πολιτισμούς, από μια συγγραφέα που «ταξίδεψε» με τα διαβάσματα, τη φαντασία της και τη διάθεσή της για πειραματισμούς.

Μια εποχή, μια ιστορία

*ΚΑΡΛΟΣ ΦΟΥΕΝΤΕΣ 

«Η θέληση και η τύχη»,

μετ. Μαργαρίτα Μπονάτσου (Καστανιώτης)

------------

Ενα κεφάλι που θυμάται και μιλάει είναι ο αφητητής της ιστορίας του φημισμένου μεξικανού συγγραφέα. Ανήκει στον Χοσουέ Ναδάλ, ο οποίος ξέρει ότι είναι το χιλιοστό θύμα στο Μεξικό όπου κυβερνά το ατιμώρητο έγκλημα. Σ' αυτή τη χώρα δεν υπάρχει τραγωδία, τα πάντα μετατρέπονται σε σαπουνόπερα. Ο Φουέντες επιστρέφει με ένα πολυπρόσωπο και πολυεπίπεδο μυθιστόρημα για να σκιαγραφήσει τη μεξικάνικη κοινωνία των τελευταίων 100 ετών. Ενα πορτρέτο βίαιο και σκοτεινό, με κυρίαρχα στοιχεία το έγκλημα, την εκδίκηση και τις ανίερες συμμαχίες.

*ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΦΟΣΤΕΡ ΓΟΥΑΛΑΣ

«Αμερικανική λήθη»,

μετ. Γιάννος Πολυκανδριώτης (Κέδρος)

Το άγχος του σύγχρονου ανθρώπου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής, τα κρυφά παράδοξα των ερωτικών σχέσεων, η Αμερική και οι ψυχώσεις της λίγο πριν και λίγο μετά την 11η Σεπτεμβρίου, η τεχνολογία που εντείνει τη μοναξιά είναι ορισμένα μόνο από τα θέματα που εξερευνά, με ευαισθησία και καυστικό χιούμορ στις ιστορίες του ο αμερικανός συγγραφέας. Ο Γουάλας, που έδωσε τέλος στη ζωή του το 2008 σε ηλικία 46 ετών, έχει χαρακτηριστεί από τους Τζόναθαν Φράνζεν και Ζέιντι Σμιθ ως ο πιο χαρισματικός συγγραφέας της γενιάς του.

*ΤΖΟΥΛΙΑΝ ΜΠΑΡΝΣ

«Ενα κάποιο τέλος»,

μετ. Θωμάς Σκάσσης

(Μεταίχμιο)

Λιτό, διεισδυτικό, το μυθιστόρημα που φέτος χάρισε το βραβείο Μπούκερ στον Τζούλιαν Μπαρνς μιλάει για τις αυταπάτες που φέρνουν οι χαρές και οι λύπες της ζωής, για τις σκοτεινές κόγχες της μνήμης αλλά και για τα ψέματα που λέμε στον εαυτό μας ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Ο ήρωάς του Κόλιν είναι μέλος μιας παρέας που τη δεκαετία του '60 διανύει μια ερωτικά άνυδρη εφηβεία. Κάποια στιγμή η ζωή του θα πάρει μια τραγική στροφή. Τον ξαναβρίσκουμε στα 60 του να απολαμβάνει τις μικρές χαρές της μοναχικής του καθημερινότητας, όταν ξαφνικά το παρελθόν επιστρέφει και ζητάει εξηγήσεις.

*ΠΙΤΕΡ ΚΑΡΕΪ

«Ο Παπαγάλος και ο Ολιβιέ στην Αμερική»,

μετ. Αργυρώ Μαντόγλου (Ψυχογιός)

Ακόμα ένας πολυβραβευμένος συγγραφέας, από την Αυστραλία αυτή τη φορά, ο Κάρεϊ καταπιάνεται με τις αλλαγές που έφερε η Γαλλική Επανάσταση στην αναδιάρθρωση των τάξεων, αλλά και την απαρχή της Αμερικανικής Δημοκρατίας. Ο Ολιβιέ είναι γάλλος αριστοκράτης που έχει πληγεί από την επανάσταση. Ο Παπαγάλος είναι γιος άγγλου τυπογράφου, που ονειρεύεται να γίνει ζωγράφος αλλά καταλήγει υπηρέτης. Οι δυο τους θα συναντηθούν καποτε στην Αμερική, σε ένα ταξίδι στον έρωτα και στην πολιτική, στις φυλακές και στον κόσμο της τέχνης.

*ΙΡΒΙΝ ΓΙΑΛΟΜ

«Το πρόβλημα

Σπινόζα»,

μετ. Ευαγγελία Ανδριτσάνου (Αγρα)

Ποιος ήταν ο Σπινόζα και ποια η εσωτερική ζωή του; Ο Γιάλομ εστιάζει στο μεγαλοφυή φιλόσοφο του 17ου αιώνα, αλλά και στον Αλφρεντ Ρόζενμπεργκ, τον ναζί ιδεολόγο που ευθυνόταν κυρίως για το «διανοητικό» πρόγραμμα του κόμματός του. Παρουσιάζοντας τους παράλληλους βίους τους ο αμερικανός συγγραφέας και ψυχίατρος αποτυπώνει την άβυσσο που χωρίζει την ασκητική ζωή του Σπινόζα από τα εγκληματικά έργα ενός καταθλιπτικού τυχοδιώκτη με φιλοσοφικές φιλοδοξίες.

*ΖΟΖΕ ΣΑΡΑΜΑΓΚΟΥ

«Χρονικό του

μοναστηριού»,

μετ. Αθηνά Ψυλλιά

(Καστανιώτης)

Σε πρώτο πλάνο η Πορτογαλία του 18ου αιώνα, όταν η βασιλική ματαιοδοξία οικοδομεί ένα τεράστιο μοναστήρι σε μια μικρή κωμόπολη φιλοδοξώντας να την κάνει μεγάλη πρωτεύουσα. Η ανθρώπινη ματαιοδοξία και η παράνοια αλλά και η δύναμη της αγάπης αποτελούν τα υλικά του μυθιστορήματος, που θεωρείται από τα σημαντικότερα του νομπελίστα και επανεκδίδεται στα ελληνικά σε νέα μετάφραση.

*ΛΕΟΝΑΡΔΟ ΠΑΔΟΥΡΑ

«Ο άνθρωπος που

αγαπούσε τα σκυλιά»,

μετ. Κώστας Αθανασίου (Καστανιώτης)

Με αφορμή ένα πραγματικό γεγονός, ο συγγραφέας χτίζει μια ιστορία όπου συναντιούνται οι ζωές τριών ανθρώπων: του Τρότσκι από τότε που φεύγει στην εξορία μέχρι τη στιγμή που δολοφονείται στο Κογιοακάν του Μεξικού, του Ραμόν Μερκαντέρ που εκπαιδεύτηκε από τις σοβιετικές υπηρεσίες για να δολοφονήσει τον Τρότσκι και του νεαρού κομμουνιστή Ιβάν, ο οποίος θα γίνει θεματοφύλακας αυτού του μυστικού. Πάνω απ' όλα όμως, το βιβλίο είναι ένα ερωτηματικό γεμάτο θλίψη για τη μεγάλη ουτοπία του 20ού αιώνα -την ουτοπία μιας πιο δίκαιης κοινωνίας.

*ΑΪΝ ΡΑΝΤ

«Ο άτλας

επαναστάτησε:

Η αντίφαση»,

μετ. Χριστ. Σαμαρά

(Ωκεανίδα)

Εργο αναφοράς για τους οπαδούς του νεοφιλελευθερισμού, το βιβλίο που πρωτοκυκλοφόρησε το 1957 στην Αμερική πρόσφατα μεταφράστηκε στα ελληνικά. Τοποθετημένο σε απροσδιόριστη εποχή, με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας και ήρωες που καλύπτουν όλη την κοινωνική γκάμα, ο «Ατλας» θεωρείται το πιο φορτισμένο ιδεολογικά μυθιστόρημα της ρωσίδας μετανάστριας Αϊν Ραντ. Το θέμα που διαπραγματεύεται είναι τι θα συνέβαινε αν τα πιο ευφυή και παραγωγικά μέλη μιας κοινωνίας αποφάσιζαν να σταματήσουν τις μηχανές και κάθε ίχνος καινοτομίας εκδηλώνοντας έμπρακτα την αντίθεσή τους στους κρατικούς μηχανισμούς.

*ΤΖΟΝ ΛΕ ΚΑΡΕ

«Ενας προδότης

στα μέτρα μας»,

μετ. Νάσος Κυριαζόπουλος (Bell)

Ενας αριστερών τάσεων ακαδημαϊκός της Οξφόρδης, η δικηγόρος φίλη του, ένας ρώσος εκατομμυριούχος ονόματι Ντίμα πλέκονται σε ένα γαϊτανάκι που περιλαμβάνει ξέπλυμα χρήματος, ανίερες συμμαχίες με τις Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες, πολιτικά κονταροχτυπήματα, αποκαλύψεις για την ανηθικότητα των διεθνών οικονομικών κύκλων. Ο ρυθμός της αφήγησης καταιγιστικός. Κλασικός Λε Καρέ και εν μέρει Αλφρεντ Χίτσκοκ, όπως ορθά το έχουν θέσει οι «The New York Times».

*ΤΖΟΝ ΙΡΒΙΝΓΚ

«Χήρα για ένα χρόνο»,

μετ. Κίκα Κραμβουσάνου (Μελάνι)

Ο πολυβραβευμένος αμερικανός συγγραφέας σ' αυτό το μυθιστόρημα σκιαγραφεί τον πολυεπίπεδο χαρακτήρα μιας «δύσκολης γυναίκας», που βασανίζεται από ισχυρές εσωτερικές συγκρούσεις, ενώ πλασάρει τον εαυτό της ως τέρας αυτοκυριαρχίας. Η Ρουθ είναι μια φημισμένη μυθιστοριογράφος της οποίας τα βιβλία παρουσιάζουν πολλές ομοιότητες με αυτά του Ιρβινγκ. Αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις της με τους άλλους, δεν μπορεί να δεσμευτεί. Τελικά, όμως, ερωτεύεται και εμπιστεύεται έναν βιβλιοφάγο.

*ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΠΕΣΟΑ

«Η ώρα του

Διαβόλου»,

μετ. Μαρία Παπαδήμα

(Νεφέλη)

Στην πορτογαλική παράδοση η ώρα του διαβόλου σφραγίζει δυσοίωνα τη μοίρα των ανθρώπων. Για τον Πεσόα, όμως, η εμφάνιση του εωσφόρου σε μια γυναίκα δεν έχει στόχο τη ζωή της αλλά προοιωνίζεται τη γνώση και το ευτυχές συμβάν της γέννησης ενός ποιητή. Στον παραληρηματικό αυτό μονόλογό του ο Διάβολος μιμείται τους ποιητές ή είναι ο εμπνευστής όλων τους ο Ποιητής;

*ΣΤΙΒ ΣΕΜ-ΣΑΝΤΜΠΕΡΓΚ

«Οι απόκληροι»,

μετ. Γρ. Κονδύλης

(Πατάκης)

Το 1940 οι ναζί ίδρυσαν στην πολωνική πόλη Γουντζ το δεύτερο μεγαλύτερο εβραϊκό γκέτο. Το μυθιστόρημα αναφέρεται στην ιστορία του διορισμένου από τους Γερμανούς εβραίου διοικητή Ρουμκόφσκι και του σκοτεινού και αμφίσημου ρόλου του στο Ολοκαύτωμα. Με πηγή το αρχείο του γκέτο ο σουηδός συγγραφέας συμβάλλει στην ιστορική γνώση, ενώ συγχρόνως αναπλάθει τη ζωή των αποκλεισμένων, τη δίψα τους για ζωή και την τέχνη της επιβίωσης.

*ΒΙΚΤΟΡΙΑ ΧΙΣΛΟΠ

«Το νήμα»,

μετ. Φωτεινή Πίπη

(Διόπτρα)

Από την Κρήτη στη βόρεια Ελλάδα μάς μεταφέρει η δημοφιλής βρετανίδα συγγραφέας με το νέο της μπεστ σέλερ για να αφηγηθεί μια ερωτική ιστορία με φόντο τη Θεσσαλονίκη στον 20ό αιώνα. Το 1917, την ώρα που γεννιέται ο Δημήτρης Κομνηνός, μια πυρκαγιά σαρώνει την ακμάζουσα πολυπολιτισμική μητρόπολη, όπου χριστιανοί, εβραίοι και μουσουλμάνοι συνυπάρχουν. Πέντε χρόνια αργότερα, η Κατερίνα διαφεύγει στην Ελλάδα, όταν η πατρίδα της στη Μικρά Ασία ισοπεδώνεται από τα τουρκικά στρατεύματα. Από εκείνη τη μέρα, οι ζωές των δύο νέων πλέκονται άρρηκτα μεταξύ τους αλλά και με την ιστορία της ίδιας της Θεσσαλονίκης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κριτική βιβλίου
Σχετικά θέματα: Αφιέρωμα
Αναλύοντας την κρίση
Βιογραφίες και μαρτυρίες
Από τα ξωτικά στα βαμπίρ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αφιέρωμα
Γιορτές με βιβλία
Αναλύοντας την κρίση
Βιογραφίες και μαρτυρίες
Από τα ξωτικά στα βαμπίρ
Συνέντευξη: Μάρκους Σλάϊζνερ
Από την πλευρά του κτήνους
Κινηματογράφος
Ανήθικος κολοσσός
Μουσεία
Εδώ Βερολίνο, εδώ Περγαμος
Παιδί
Από που θέλουν τα παιδιά
Συνέντευξη: Γιώργος Κιμούλης
«Ντρέπομαι για τη γενιά μου»
Αρχαιολογική έκθεση
Το τέλος, μια νέα αρχή