Έντυπη Έκδοση

Η χρονογράφος του underground κρατάει κάμερα

Ηρθε στην Αθήνα για μια έκθεση και μια διάλεξη η πρωτοπόρος Αμερικανίδα φωτογράφος Ναν Γκόλντιν

Μια θρυλική μορφή της σύγχρονης τέχνης, η σκοτεινή σταρ του undeground και πρωτοπόρος φωτογράφος Ναν Γκόλντιν, βρίσκεται από χθες στην Αθήνα. Ηρθε για τα αποψινά εγκαίνια της έκθεσής της στην «Αίθουσα Τέχνης Ρεβέκκα Καμχή» (Λεωνίδου 9) στο Μεταξουργείο.

Η Ναν Γκόλντιν σε φωτογραφία του 1981 με τον τότε σύντροφό της Μπράιαν Η Ναν Γκόλντιν σε φωτογραφία του 1981 με τον τότε σύντροφό της Μπράιαν Περιλαμβάνει νέες φωτογραφίες, επιλογή από παλιότερες φωτογραφικές σειρές της, αλλά και μια προβολή με 300 διαφάνειες με θέμα τα παιδιά. Τη Δευτέρα το βράδυ στις 7.30 θα δώσει μια διάλεξη στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης στο Κολωνάκι (Μασσαλίας 22).

Οταν στα τέλη της δεκαετίας του '60, η δεκαπεντάχρονη Ναν Γκόλντιν άρχισε να φωτογραφίζει τους φίλους της δεν μπορούσε να φανταστεί την απήχηση που θα είχαν οι φωτογραφίες της. Η δουλειά της, μια πρωτόγνωρη για την εποχή καταγραφή της καθημερινότητας με τη μορφή ενός αλλόκοτου και σκληρού ντοκουμέντου, δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Ο βίος της Γκόλντιν και του φιλικού της περίγυρου δεν είχε ποτέ σχέση με την τυπική ζωή της ανώτερης μεσοαστικής τάξης, απ' όπου και η ίδια προερχόταν ή μ' εκείνη που κυριαρχούσε στην τηλεόραση. Αλλά με τις μέρες και τις νύχτες της γκέι και τρανσέξουαλ κοινότητας της Βοστόνης, την οποία άρχισε να γνωρίζει από τον φίλο της Ντέιβιντ Αρμστρονγκ.

Οταν αποφοίτησε από το School of the Museum of Fine Arts της Βοστόνης αποφάσισε να μετακομίσει στη Νέα Υόρκη. Εκεί άρχισε να καταγράφει φωτογραφικά τον κόσμο της πανκ και της νιου γουέιβ μουσικής σκηνής, την γκέι κοινότητα των αρχών της δεκαετίας του '80, την καθημερινότητα των ναρκομανών και των κολλητών της που άρχισαν να πεθαίνουν ο ένας μετά τον άλλον από την επιδημία του AIDS.

Θέματα όπως η αγάπη, η σεξουαλικότητα, οι οικογενειακές σχέσεις, ο ανθρώπινος πόνος και οι ποικίλες ανθρώπινες έξεις άρχισαν να αποκτούν μια σκοτεινή αισθητική ποιότητα σε φωτογραφικά στιγμιότυπα, καταγεγραμμένα με ωμότητα και φυσικό ή στοιχειώδη φωτισμό: γυναίκες που κοιτάζουν καθρέφτες, κορίτσια σε WC και μπαρ, ναρκομανείς «λιώμα», γκέι ή στρέιτ ζευγάρια που κάνουν σεξ, ντραγκ κουίνς. Με την ισχυρή αίσθηση ότι πρόκειται πάντοτε για ένα αυστηρά προσωπικό ημερολόγιο που είδε αναπάντεχα το φως της δημοσιότητας.

Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε δεκάδες εκθέσεις σε γκαλερί και μουσεία του κόσμου, από το «Γουίτνεϊ» και το «Ρεΐνα Σοφία» μέχρι το «Πομπιντού».

**Διάρκεια μέχρι 29 Μαΐου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Εικαστικά
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μουσείο της Ακρόπολης
Δεκαπέντε αιώνες ήταν γειτονιά, θα γίνει έκθεμα
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Η ποίηση ενώνει δεκατρείς χώρες
Μουσική
Ανασυγκρότηση της Λυρικής
Κινηματογράφος
Αντάρτες με ψυχή ηρώων του '21
Η κινηματογραφική βία στο ντιβάνι
Γιάννης Σμαραγδής, ερωτισμός και νέοι
Λεηλασία της Κύπρου και ελληνικό «γυμνό»
Αρχαιολογικό πάρκο
Πάρκο του Ορφέα, με σχήμα λύρας
Εκθεση φωτογραφίας
Η χρονογράφος του underground κρατάει κάμερα
Συνέντευξη: Ιωάννα Παπαντωνίου
Από το ταπεινό μοδιστράδικο μέχρι την haute couture
Τηλεόραση
Στο ρυθμό της αρχιτεκτονικής
Ποίηση στη μικρή οθόνη
Της κρίσης τα «συμπτώματα»