Έντυπη Έκδοση

Ο χημικός του χορού

Σε μια σκηνή ολόλευκη με μόνο ντεκόρ ένα τραπέζι, ένας χορογράφος παίζει με τη φαντασία μας. Περπατά πότε με χέρια και πότε με πόδια, και μεταμορφώνει το σώμα του σε μια σειρά αναγνωρίσιμων, αλλά και απροσδιόριστων πλασμάτων.

Στο 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που διανύει την τελευταία του εβδομάδα, η γαλλική σκηνή είχε ιδιαίτερη θέση. Για το φινάλε, όμως, του φεστιβάλ κρατήθηκαν ένας περίφημος χορογράφος, ο Ξαβιέ Λε Ρουά, και μια παράσταση που ανέτρεψε τα δεδομένα στον σύγχρονο χορό.

Με το «Self Unfinished» κλείνει, λοιπόν, το ερχόμενο Σάββατο και την Κυριακή (στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο) η φετινή διοργάνωση.

«Σύμφωνα με την Ελίζαμπεθ Γκροτζ, το ανθρώπινο σώμα δεν είναι ένα σταθερό σύστημα ούτε σε βιολογικό, ούτε σε ψυχολογικό, ιστορικό και πολιτιστικό επίπεδο. Κάθε σώμα είναι μια διαρκής διαδικασία παραγωγής και μεταμορφώσεων. Αυτά τα λόγια είχα στο μυαλό μου κι έτσι αποφάσισα κι εγώ να μελετήσω αυτές τις πολυάριθμες εναλλαγές», λέει ο 46χρονος Λε Ρουά.

Γεννημένος στη Γαλλία το 1963, ο Ξαβιέ Λε Ρουά σπούδασε αρχικά βιοχημεία. «Θυμάμαι είχα τελειώσει το μάστερ μου και είχα μόλις γίνει αποδεκτός σε ένα εργαστήριο που πραγματοποιούσε έρευνες σχετικά με τις ορμόνες και τον καρκίνο του μαστού», μας λέει ο γάλλος χορογράφος. «Ζούσα στη νότια Γαλλία κι έτσι είχα την ευκαιρία να δω πολλές παραστάσεις χορού κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών φεστιβάλ. Συγχρόνως, είχα χωρίσει με επώδυνο τρόπο από μια σχέση τριών ετών».

Στο χαλάρωμά του, λοιπόν, συνέβαλαν κάποια μαθήματα γιόγκα και η ενασχόληση με το χορό. Ηταν κοντά στα τέλη της δεκαετίας του '80: «Οι πρώτες οντισιόν στις οποίες συμμετείχα ήταν στο Παρίσι. Στις περισσότερες με απέρριπταν είτε γιατί ήμουν τρομερά αδύνατος είτε γιατί υστερούσα σε τεχνική. Το έβαλα\ πείσμα και στρώθηκα στη δουλειά». Και μάλλον είχε αποτέλεσμα. Το «Self Unfinished» που θα δούμε στην Καλαμάτα μαζί με τα «Product of Circumstances» (1999) και «Rite of Spring» (2007) αποτελούν τρία από τα πιο γνωστά του σόλο. Εργα καθοριστικά, όχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για τη διαμόρφωση του σύγχρονου ρεύματος που συχνά αναφέρεται ως «εννοιακός χορός». Συγκαταλέγεται, δε, σε μια ομάδα χορογράφων που θεωρούνται ανανεωτές της βορειοευρωπαϊκής σκηνής του χορού.

-Τελικά, τα χρόνια της βιοχημείας είχαν καμία περαιτέρω επιρροή στις μετέπειτα χορευτικές σας δημιουργίες;

«Αδιαμφισβήτητα τα δέκα χρόνια πανεπιστημιακών σπουδών μου άφησαν κάτι κυρίως σε ό,τι αφορά στον τρόπο που δουλεύω. Αλλωστε από την επιστήμη δεν ζητάμε πια να κατανοήσει και να βελτιώσει τον κόσμο, αλλά να αιτιολογήσει αυτά που συμβαίνουν γύρω μας», παρατηρεί. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Χορός
Φεστιβάλ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Συναυλίες
Ποιοι λύνουν και δένουν
Χορός
Ο χημικός του χορού
Συνέντευξη: Μελίνα Τανάγρη
Η Μελίνα στη χώρα του χιπ-χοπ
Συνέντευξη
Michel le Grand!
Κινηματογράφος
Το αντάρτικο της ελληνικής οθόνης
Συνέντευξη: Πολ Σρέιντερ
«Σήμερα έχουμε μόνο δράση και εφέ»
Μόδα
Ο ράφτης του σινεμά
Θέατρο
Οι αναμνήσεις δεν έγιναν καπνός
Γάμος με τα όλα του
Ψωμί, έρωτας, ελευθερία
Συνέντευξη: Αμος Γκιτάι
«Η αισιοδοξία είναι μονόδρομος»
Ενάλιες Αρχαιότητες
Βυθισμένες πολιτείες
Εικαστικά
Τα αντικείμενα του πόθου
Βιβλίο
Ο θάνατός της η ζωή του
Υπερπαραγωγές στο χαρτί