Έντυπη Έκδοση

Παρουσιαστή, το δελτίο να 'χει δράκο

Μέγιστη πρόκληση για τα δελτία οι αποκαλύψεις για το δίκτυο των απαγωγέων. Οι συντελεστές τους σπεύδουν να δείξουν το υποκριτικό τους ταλέντο.

Ενας απλός φόνος γίνεται και ζούνε μ' αυτόν τα κανάλια δυο βδομάδες. Οχι τώρα, που αποκαλύπτεται μαφιόζικο δίκτυο σε όλη την Ελλάδα και σε όλα τα επίπεδα. Μ' αυτό το δίκτυο προβλέπω να γεμίζουμε δελτία ειδήσεων μέχρι τις εκλογές και βάλε.

Τα πλάνα από τα δικαστήρια διαδέχεται η ανάγνωση του υλικού των απομαγνητοφωνήσεων από τις συνομιλίες των φερομένων ως μελών της συμμορίας. Με το απαραίτητο δραματικό βάθος... Τα πλάνα από τα δικαστήρια διαδέχεται η ανάγνωση του υλικού των απομαγνητοφωνήσεων από τις συνομιλίες των φερομένων ως μελών της συμμορίας. Με το απαραίτητο δραματικό βάθος... Τα δελτία της ελληνικής τηλεόρασης είναι φιξιόν. Εχουν μιαν απλή είδηση και τη μετατρέπουν σε σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Δραματοποιούν τις ειδήσεις. Ασφαλώς θα δουλεύουν ειδικοί γι' αυτήν την περίπλοκη δουλειά. Ας υποθέσουμε ότι ένα πλοίο πέφτει σε ξέρα. Αμέσως έχεις κανονική ταινία: ο πλοίαρχος, η γειτονιά του, η εταιρεία με τον πρόεδρο, του οποίου η γυναίκα ζει αλλού με τα παιδιά, μετά ο υπουργός που δεν έκανε ελέγχους και στο τέλος έχεις το «Κοινωνία ώρα μηδέν» του Νίκου Φώσκολου. Αυτό είναι πλέον οι ελληνικές ειδήσεις: ταινίες του Φώσκολου.

Αυτά μ' ένα απλό καράβι. Τώρα με τον Βλαστό και τον Τρομπούκη έχεις στο πιάτο το «Γεράκι της Μάλτας», με αποτέλεσμα να ανανεώνεις το φιλμ νουάρ. Να το κάνεις τηλεοπτικό. Ολόκληρη υπόθεση είναι πανέτοιμη, εξάλλου. Και από ηθοποιούς... να φάν' κι οι κότες. Κατ' αρχήν, ο Γιώργος Τράγκας, ο Νίκος Κούρκουλος των δελτίων. Απορώ τι κάνει στα δελτία και δεν πάει απευθείας στην Επίδαυρο να παίξει. Οπως θα έχετε αντιληφθεί, ο Τράγκας βρήκε έργο μόνιμο. Κάνει μόνος του τους διαλόγους και παίζει κανονικά κάθε βράδυ: «Ελα, νινί μου», λέει με ελαφρά ειρωνεία, «όλες σε ζηλεύουν που έχεις άντρα δυνατό, μην τις ακούς». Και συνεχίζει, αλλάζοντας τη φωνή του, κάνοντας τον άλλον κακοποιό: «Ελα, βρομού, πήρα το τζιπ 180 χιλιάδες. Το βαρέθηκα και το 'κλεψα μόνος μου! Πήρα την ασφάλεια 220 χιλιάδες και το πούλησα 50! Σύνολο 270 χιλιάδες. Κατάλαβες;»

Η μία σχολή είναι του Τράγκα. Η μελοδραματική. Υπάρχει και η άλλη, η σχολή των θρίλερ. Εδώ αρχηγός είναι ο Γιάννης Παπαγιάννης του EXTRA. Ο Χίτσκοκ ή ο Κρίστοφερ Λι των δελτίων ειδήσεων. Εδώ η ταινία αρχίζει με αφηγητή οφ κάμερα, όπως στα καλά θρίλερ. Η φωνή είναι σπηλαιώδης και βροντερή, ενώ κλείνει τη φράση με ένα χαρακτηριστικό σούρσιμο, το οποίο σε παραπέμπει απευθείας στα κολαστήρια του Μεσαίωνα: «Ανακατεμένοι υπουργοί στη μαφία των φυλακών. Φοβεροί διάλογοι-οι-οι-οι... Μια νύχτα γεμάτη κυβερνητικά μαχαιρώματα-α-α-α...» Και πάει λέγοντας. Κι αυτά μόνο στους τίτλους. Πριν αρχίσει η κανονική ταινία. Τότε βγαίνει ο Παπαγιάννης κι αρχίζεις να τρέμεις από το φόβο σου. Η χώρα έξω πήρε φωτιά. Καιγόμαστε όλοι.

Υπάρχει φυσικά και το έντεχνο θρίλερ, το κουλτουριάρικο, που σπάει κάπως την αφήγηση για να κάνει τέχνη. Μέθοδός του είναι το πλάνο φλου. Στο Mega, ας πούμε, θα σου βγει άλλη ηθοποιός, πιο Καραμπέτη. Με μαλλί κατσαρό συνήθως, και, αφού κάνει τη σοβαρή ανάλυση, μετά θα σου βγάλει τον αφηγητή να πει τους φρικτούς διαλόγους πιο αφαιρετικά, μπρεχτικά. Το πλάνο θα γίνει φλου, από τον φερόμενο ως δράστη Βλαστό, ο οποίος πάει στον ανακριτή καλυμμένος. Το σκηνικό θυμίζει την ατάκα του σκηνοθέτη Μπίλι Γουάιλντερ: «Παιδιά, αυτό το πλάνο να το κάνετε κάπως φλου. Σκοπεύω να πάρω βραβείο στις Κάννες!»

Τα άλλα κανάλια συμπληρώνουν την εικόνα, ο ΑΝΤ1 προς το σοφτ ποιοτικό με λίγο σεξ και ποπ και η ΝΕΤ προς ποιοτικό σε στυλ Μπέργκμαν. Υπαινικτικό και αφαιρετικό. Δεν ξέρεις ποτέ ποιος είναι ο ένοχος. Οσο για τον Μαλέλη του Star, αυτός ο σκηνοθέτης ετοιμάζεται για το Φεστιβάλ της Αβινιόν. Θα βάλει την Πετρούλα να λέει ειδήσεις. Η δική του ταινία θα είναι ο «Παρθενοκυνηγός»

Ολα αστυνομικά έργα είναι αυτά, με αφορμή τις ειδήσεις των 8. Διότι, στην πραγματικότητα, κανένας Ελληνας δεν ενδιαφέρεται πραγματικά να μάθει τι γίνεται με το θέμα. Ούτε και να το λύσει, φυσικά. Διότι, εάν ενδιαφερόταν, θα το είχε λύσει και δεν θα είχε γίνει η Ελλάδα μια πιάτσα μαύρου χρήματος. Ο έλληνας τηλεθεατής δεν ενδιαφέρεται για ειδήσεις. Ενδιαφέρεται για υποθέσεις. Για ιστορίες. Ιστορίες με δράκους.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Media
Με λέξεις-κλειδιά
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)
Σχετικά θέματα: on - off
Κλάμα για τη ρεκλάμα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Media της έντυπης έκδοσης
Συνέντευξη
«Ο καθένας ας κάνει την αυτοκριτική του»
on - off
Κλάμα για τη ρεκλάμα
Παρουσιαστή, το δελτίο να 'χει δράκο
Περιοδικά
Τραγική επέτειος