Έντυπη Έκδοση

Ισχυροί και περιφερειακοί παίκτες

Σε αγορά για δύο ισχυρούς παίκτες -την Attica Group της MarfiInvestment Group (MIG, συμφερόντων Α. Βγενόπουλου) και την κυπριακή Sea Star Capital Plc (συμφερόντων Ι. Σ. Βαρδινογιάννη) -οδηγούν οι εξελίξεις στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Ο τρίτος ισχυρότερος παίκτης (Μινωικές Γραμμές) έχει αυτοπεριοστεί στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο, καθώς ο νέος μεγαλομέτοχος της εταιρείας Ε. Grimaldi θέλει να επικεντρωθεί η εταιρεία στην Αδριατική και σε γραμμές μεγάλων αποστάσεων.

Η Sea Star Capital Plc εξελίσσεται στο νέο ισχυρό πόλο της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς ελέγχει δύο από τις ισχυρότερες ελληνικές εταιρείες (ΑΝΕΚ, Hellenic Seaways), ενώ σταδιακά συσπειρώνει ισχυρούς επιχειρηματίες στη μετοχική της σύνθεση.

Μέτοχοι

Ηδη, ισχυρότερος μέτοχος της Sea Star είναι ο Ι. Σ. Βαρδινογιάννης, ποσοστό κατέχει ο εφοπλιστής Β. Ρέστης, ενώ ανακοινώθηκε ότι ο Στ. Χατζηιωάννου (easyGroup) θα αποκτήσει ποσοστό 5,49% της εταιρείας μέσω της συμμετοχής στην επικείμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Τον δεύτερο ισχυρό πόλο συγκροτεί η Attica Group, που ελέγχεται από την MIG. Η εταιρεία ελέγχει τις εταιρείες Blue Star Ferries και Superfast Ferries και κατέχει σήμερα ηγετική θέση στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Επιδιώκει, μάλιστα, να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της, καθώς παράγγειλε δύο νέα επιβατηγά/οχηματαγωγά τα οποία θα δρομολογηθούν στο κεντρικό Αιγαίο.

Τα κεκτημένα στη γραμμή του Ηρακλείου θέλουν να διατηρήσουν οι Μινωικές Γραμμές. Κυρίως, όμως, η εταιρεία θα επιδιώξει να ελέγξει την αγορά της Αδριατικής, αφού αυτός είναι ο διακαής πόθος του νέου αφεντικού της Ε. Grimaldi.

Μινωικές και Attica Group αναμένεται να «ναυμαχήσουν» για τη μερίδα του λέοντος στην Αδριατική, καθώς από το Σεπτέμβριο ενισχύουν το «οπλοστάσιό» τους. Οι Μινωικές πρόκειται να παραλάβουν το νέο πλοίο τους Cruise ropa με μεγάλες δυνατότητες μεταφοράς φορτηγών, ενώ η Attica θα παραλάβει το Blue Star ΙΙ, το οποίο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι.

Με ενισχυμένη θέση στην αγορά των Κυκλάδων εμφανίζεται η εταιρεία Aegean Speed Lines, συμφερόντων του εφοπλιστή Λ. Ευγενίδη.

Σε περιφερειακό ρόλο έχει υποχωρήσει η ΝΕΛ (συμφερόντων Απ. Βεντούρη), ενώ μεγάλα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι ΣΑΟΣ (Φ. Μανούσης), G.Α. Ferries (Γερ. Αγούδημος) και Kallisti. Μια σειρά από μικρότερους παίκτες, θα επιχειρήσουν να επιπλεύσουν φέτος, για να δοκιμάσουν στη συνέχεια να ισχυροποιηθούν.

Στο Ιόνιο την αγορά μοιράζονται η Strintzis Lines και η κοινοπραξία Ζακύνθου Ionian Ferries.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Σχετικά θέματα: Ακτοπλοϊα
Τα εξοχικά αύξησαν την κίνηση
Η ήττα της Σαμοθράκης
Ανταγωνισμός και τιμές
Δρομολογούν νέα κέρδη οι εταιρείες
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Κομισιόν
Ευρω-χαλινάρι στις τράπεζες
Στοιχεία ΕΚΤ
Οι ελληνικές τράπεζες μας χρεώνουν με το παραπάνω
Οικονομικό επιτελείο
Τα αδιέξοδα των άδειων ταμείων
Έκτακτη εισφορά
Πληρώστε τώρα, προσφύγετε μετά
Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων
Με ρυθμό χελώνας η απελευθέρωση υπηρεσιών
Στεγαστικά δάνεια
Ποια επιλογή σάς ταιριάζει
Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Θεμάτων της Κομισιόν
Βόμβα μεγατόνων το εξωτερικό χρέος
ΗΠΑ
Με υποσχετικές πληρώνει τα χρέη η Καλιφόρνια
Τουρκία
Τουρκικά παζάρια με λεφτά του ΔΝΤ
Βουλγαρία
Μία από τα ίδια
Επιχειρήσεις
Από το χονδρεμπόριο στη λιανική
Open Coffee
Καφεδάκι και business deals
Συνέντευξη: Νικήτας Κωνσταντέλλος
Η επέκταση στα Βαλκάνια έφερε έσοδα
Ημιυπαίθριοι χώροι
Χαμένοι στο λαβύρινθο των ημιυπαίθριων
«Να πληρώσω ή όχι;»
Συγχωροχάρτι στους ασυνεπείς
Αλαλούμ στην πολυκατοικία
Ακτοπλοϊα
Τα εξοχικά αύξησαν την κίνηση
Ισχυροί και περιφερειακοί παίκτες
Η ήττα της Σαμοθράκης
Ανταγωνισμός και τιμές
Δρομολογούν νέα κέρδη οι εταιρείες
Συνέντευξη: Πάτρικ Βόλερ
«Δανειακές εγγυήσεις για μικρομεσαίους»
Χρηματοδότηση
Χρήμα μόνο για τους μεγάλους
Χρηματιστήριο Αθηνών
Πώς ξεκόλλησε η αγορά
Ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για το Σίτι
Τράπεζες
Ξεπερνούν το βαρίδι των αυξήσεων κεφαλαίου
Βγενόπουλος - Ορφανίδης
Η κόντρα και οι έλεγχοι
Ευρωπαϊκή Ένωση
Σκληρή λιτότητα στην Ευρώπη