Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία - 19/07/2009
Έντυπη Έκδοση
Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 19 Ιουλίου 2009
Η ήττα της Σαμοθράκης
Μπορεί η Σαμοθράκη να είναι γνωστή για την περίφημη Νίκη της Σαμοθράκης που αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα εκθέματα του μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι, αλλά εντός συνόρων έχει υποστεί τουριστική πανωλεθρία εξαιτίας της ακτοπλοϊκής της σύνδεσης.
Το νησί συνδέεται με πλοίο μόνο με την Αλεξανδρούπολη και μόνο μέσω της εταιρείας ΣΑΟΣ του επιχειρηματία Φ. Μανούση (γνωστού από την υπόθεση Παυλίδη για τα λαδώματα στις άγονες γραμμές). Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκοινωνία διεξάγεται μόνο με ένα πλοίο της εταιρείας (Saos ΙΙ). Τα εισιτήρια κοστίζουν 26 ευρώ ανά επιβάτη με επιστροφή, ενώ η μεταφορά του Ι.Χ. «τσιμπάει» (ελέω μονοπωλίου) αφού κοστίζει 110 ευρώ. Ετσι, ένα ζευγάρι με εισιτήρια επιστροφής και αυτοκίνητο χρειάζεται 164 ευρώ για ένα ταξίδι δύο ωρών.
Αλλα νησιά όπως η Νίσυρος, η Κάσος ή η Τήλος αποτελούν τις σύγχρονες Ιθάκες του Αιγαίου αφού, το ταξίδι προς αυτά ισοδυναμεί με Οδύσσεια, εν έτει 2009. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Κάσου, στην οποία για να φθάσει κανείς με πλοίο από τον Πειραιά χρειάζεται 18 ώρες! Κι αυτό με βάση τις προγραμματισμένες ώρες του δρομολογίου, αφού δεν αποκλείονται επιπλέον καθυστερήσεις.