Έντυπη Έκδοση

Δρομολογούν νέα κέρδη οι εταιρείες

ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΒΑΛΑΝ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ - ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ

ΚΡΙΣΗ; Ποια κρίση! Μπορεί η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας να αναφέρει ότι η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη στα πλοία αλλά από τον Ιούλιο η κατάσταση έχει αλλάξει σημαντικά, καθώς στο «παιχνίδι» μπήκαν οι έλληνες ταξιδιώτες.

Τα εισιτήρια στα δρομολόγια προς Κυκλάδες εξαφανίζονται από Παρασκευή μέχρι Κυριακή, ενώ οι ισχυρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες εκτιμούν ότι τελικά η επιβατική κίνηση θα είναι στη χειρότερη περίπτωση μειωμένη κατά 2-3%.

Ολική επαναφορά

Με τη φόρα που δείχνουν να έχουν πάρει οι έλληνες παραθεριστές, μάλιστα, κορυφαία στελέχη ακτοπολοΐκών εταιρειών δεν αποκλείουν την «ολική επαναφορά» στα περυσινά επίπεδα.

Οι εταιρείες προχώρησαν σε εκπτώσεις και προσφορές της τάξης του 5-7%, καθώς φοβήθηκαν μεγάλη μείωση της κίνησης. Ομως, την προηγούμενη πενταετία (2004-2008) είχαν προλάβει να αυξήσουν τα εισιτήρια έως και 178% σε κάποιες γραμμές, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.

Τα επιπλέον δρομολόγια στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη, οι προσφορές των εταιρειών, που φοβήθηκαν μεγάλη μείωση της κίνησης εξαιτίας της διεθνούς οικονομικής κρίσης αλλά και τα... εξοχικά και οι βίλες σε νησιά όπως η Πάρος και η Μύκονος φαίνεται πως «ευθύνονται» για την αλλαγή σκηνικού από τη στιγμή που μπήκαν στο παιχνίδι οι Ελληνες. Παρά τις γκρίνες και την επαναφορά του αιτήματός τους για κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων στα εισιτήρια, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες φαίνεται πως θα είναι πολλαπλά κερδισμένες.

Αρχικά σε επίπεδο εσόδων, τα οποία υπολογίζεται ότι θα κυμανθούν στα περυσινά επίπεδα, παρά τους αρχικούς φόβους τους για «σφαγή» το φετινό καλοκαίρι με βάση τα στοιχεία της κίνησης του πρώτου τριμήνου... Ηδη οι ακτοπλοϊκές έβαλαν στην τσέπη τους τη μείωση κατά 30% της τιμής των καυσίμων των πλοίων σε σχέση με πέρυσι.

Το colpo grosso, όμως, σε επίπεδο εσόδων, έγινε την προηγούμενη πενταετία (2004-2008) όταν οι ναυτιλιακές εταιρείες κατάφεραν μέσω της σταδιακής απελευθέρωσης των ναύλων από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να αυξήσουν τις τιμές στα εισιτήρια έως και 178,72%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι το περυσινό καλοκαίρι οι εταιρείες είχαν καταφέρει να αυξήσουν τις τιμές στις Κυκλάδες πάνω από 150% κατά μέσο όρο στα ταχύπλοα και πάνω από 40% στα συμβατικά πλοία. Ακραίες αυξήσεις στην τελευταία πενταετία καταγράφηκαν στη γραμμή της Νάξου στα ταχύπλοα (+178,73%), στη γραμμή της Πάρου (+160,05%) αλλά και στη γραμμή των Δωδεκανήσσων στα συμβατικά (Κως +60%).

Φέτος οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επέλεξαν να μην αυξήσουν τις τιμές τους, φοβούμενες μεγάλη μείωση της επιβατικής κίνησης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Σε γραμμές, μάλιστα, όπου κάποιες από αυτές κυριαρχούν, επέλεξαν να μην κάνουν καν προσφορές. Αντίθετα, σε περιοχές με ανταγωνισμό όπως οι Κυκλάδες είτε μείωσαν τις τιμές περί το 5%, είτε έκαναν εκπτώσεις είτε παρουσίασαν δρομολόγια με φθηνότερους ναύλους.

Οι δύο κύριοι παίκτες της αγοράς, δηλ. η Attica Group (Blue Star Ferries και Superfast Ferries) και η Sea Star Capital (ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways) ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική τη φετινό καλοκαίρι.

Η Blue Star Ferries δεν αύξησε τις τιμές της και επέλεξε να ρίξει στην αγορά αρκετά «έξτρα» δρομολόγια με φθηνότερους ναύλους.

Πολιτική προσφορών αλλά μόνο για τους επιβάτες ακολούθησε και η Hellenic Seaways, που ανήκει στη Sea Star Capital.

Τα «τρικ»

Οι εταιρείες, πάντως, διατήρησαν τις περυσινές τιμές σε δρομολόγια που πραγματοποιούνται σε ώρες υψηλής ζήτησης, και σε γραμμές όπου έχουν μικρό ανταγωνισμό. Ετσι, τα ακριβότερα εισιτήρια για Κυκλάδες είναι στα δρομολόγια που αναχωρούν από Πειραιά μεταξύ 7.30 και 8 το πρωί και μεταξύ 4.30 μέχρι 5.30 το απόγευμα, ιδιαίτερα τις Παρασκευές. Για Δωδεκάνησα τα ακριβότερα εισιτήρια είναι στα δρομολόγια που αναχωρούν στο διάστημα 7 έως 10 το βράδυ από Πειραιά. Ωστόσο, σ' αυτά τα δρομολόγια οι καμπίνες έχουν εξαφανιστεί σχεδόν από το Πάσχα, καθώς όσοι θέλουν να πάνε στα συγκεκριμένα νησιά δεν διακινδυνεύουν να μείνουν αμανάτι.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Σχετικά θέματα: Ακτοπλοϊα
Τα εξοχικά αύξησαν την κίνηση
Ισχυροί και περιφερειακοί παίκτες
Η ήττα της Σαμοθράκης
Ανταγωνισμός και τιμές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Κομισιόν
Ευρω-χαλινάρι στις τράπεζες
Στοιχεία ΕΚΤ
Οι ελληνικές τράπεζες μας χρεώνουν με το παραπάνω
Οικονομικό επιτελείο
Τα αδιέξοδα των άδειων ταμείων
Έκτακτη εισφορά
Πληρώστε τώρα, προσφύγετε μετά
Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων
Με ρυθμό χελώνας η απελευθέρωση υπηρεσιών
Στεγαστικά δάνεια
Ποια επιλογή σάς ταιριάζει
Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Θεμάτων της Κομισιόν
Βόμβα μεγατόνων το εξωτερικό χρέος
ΗΠΑ
Με υποσχετικές πληρώνει τα χρέη η Καλιφόρνια
Τουρκία
Τουρκικά παζάρια με λεφτά του ΔΝΤ
Βουλγαρία
Μία από τα ίδια
Επιχειρήσεις
Από το χονδρεμπόριο στη λιανική
Open Coffee
Καφεδάκι και business deals
Συνέντευξη: Νικήτας Κωνσταντέλλος
Η επέκταση στα Βαλκάνια έφερε έσοδα
Ημιυπαίθριοι χώροι
Χαμένοι στο λαβύρινθο των ημιυπαίθριων
«Να πληρώσω ή όχι;»
Συγχωροχάρτι στους ασυνεπείς
Αλαλούμ στην πολυκατοικία
Ακτοπλοϊα
Τα εξοχικά αύξησαν την κίνηση
Ισχυροί και περιφερειακοί παίκτες
Η ήττα της Σαμοθράκης
Ανταγωνισμός και τιμές
Δρομολογούν νέα κέρδη οι εταιρείες
Συνέντευξη: Πάτρικ Βόλερ
«Δανειακές εγγυήσεις για μικρομεσαίους»
Χρηματοδότηση
Χρήμα μόνο για τους μεγάλους
Χρηματιστήριο Αθηνών
Πώς ξεκόλλησε η αγορά
Ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για το Σίτι
Τράπεζες
Ξεπερνούν το βαρίδι των αυξήσεων κεφαλαίου
Βγενόπουλος - Ορφανίδης
Η κόντρα και οι έλεγχοι
Ευρωπαϊκή Ένωση
Σκληρή λιτότητα στην Ευρώπη