Έντυπη Έκδοση

Φρένο λόγω προσφυγής

Η πρώτη προσφυγή κατοίκων κατά των έργων της Ιονίας Οδού, του νέου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα και την Εγνατία, είναι γεγονός.

Προέρχεται από την περιοχή της Κλόκοβας και αφορά τα σχέδια του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ που προβλέπουν επιφανειακή διέλευση από την Παλιοβούνα, λίγο μετά το Αντίρριο, την αποκαλούμενη «Κακιά Σκάλα». Είναι μια διαδρομή που θεωρείται από τις χειρότερες του εθνικού δικτύου.

Τα σοβαρά τροχαία αποτελούν συχνό φαινόμενο στο συγκεκριμένο σημείο και το μόνο στοιχείο που το διαφοροποιεί από την καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών είναι η απουσία διοδίων.

*Οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας επικαλούνται γεωλογικά προβλήματα, αλλά κυρίως διέλευση από περιοχές με αρχαιολογικό ενδιαφέρον, ζητώντας την κατασκευή σήραγγας 2,3 χλμ. Εχουν μάλιστα κερδίσει την αναστολή των έργων, ώστε να μη δημιουργηθούν τετελεσμένα ώς τον Σεπτέμβριο που εκδικάζεται η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, ενδεχόμενη υιοθέτηση της πρότασης για υπόγεια διέλευση θα ανεβάσει το κόστος του έργου στο συγκεκριμένο τμήμα περίπου κατά 5-8%.

*Οι χρόνοι τμηματικής παράδοσης του νέου αυτοκινητόδρομου, με νέα τμήματα συνολικού μήκους 159,4 χλμ. και προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, έχουν αρχίσει να μετρούν από τον Δεκέμβριο του 2007 και προβλέπουν ότι ώς τα μέσα του 2011 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα από το Αντίρριο ώς τη νότια είσοδο του Αγρινίου. Πρόκειται για 42,9 χιλιόμετρα με 5 ανισόπεδους κόμβους, 41 γέφυρες και δύο σήραγγες, με βάση τα ισχύοντα στη σύμβαση.

*Οι υπερβάσεις στο χρονοδιάγραμμα είναι δεδομένες, αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, δεν έχει παραδώσει τους χώρους για να ξεκινήσουν τα έργα. Ως τώρα έχουν στηθεί εργοτάξια σε ορισμένα τμήματα, όπως στις σήραγγες Καλλιδονίας και Μαικήνιας, όπου υπάρχουν χώροι του Δημοσίου.

*Ως αντιστάθμισμα στα «δύσκολα» της Παλιοβούνας, προωθούνται με γοργό ρυθμό οι εργολαβίες στα υπόλοιπα κομμάτια και έχει παραδοθεί νωρίτερα το τελευταίο τμήμα της παράκαμψης του Αγρινίου, που εγκαινιάστηκε λίγο πριν τις ευρωεκλογές, αλλά σύντομα θα κλείνει κατά τμήματα για να μπει ο αντιολισθηρός τάπητας στο οδόστρωμα! Τέλος, του χρόνου θα ολοκληρωθεί και η παράκαμψη της Αρτας.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
ΥΠΕΧΩΔΕ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Νέα γρίπη
Γρίπη βαριάς μορφής στο σύστημα περίθαλψης
«Πυρετός» για το εμβόλιο
Εργασία
Επαγγέλματα με ISO
Ιονία οδός
Φρένο λόγω προσφυγής
Από το Εψιλον της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας
Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών