Έντυπη Έκδοση

Ρομάντζο με τον Ιστγουντ

Μεσήλικας φωτογράφος του «National Geographic» συναντά ιταλίδα νοικοκυρά με διαψευσμένα όνειρα και ζουν έναν σύντομο έρωτα. «Οι γέφυρες του Μάντισον» είναι η πλέον ρομαντική ταινία της φιλμογραφίας του Κλιντ Ιστγουντ.

Μέριλ Στριπ και Κλιντ Ιστγουντ σ' έναν έρωτα αδιέξοδο Μέριλ Στριπ και Κλιντ Ιστγουντ σ' έναν έρωτα αδιέξοδο Ενα σπάνιο λαβ στόρι μεταξύ ώριμων πρωταγωνιστών. Κυρίως, όμως, είναι από τις ταινίες που άρχισαν να δείχνουν ότι ο πάλαι ποτέ σταρ των σπαγκέτι γουέστερν στράφηκε σε μια εντελώς απρόσμενη σκηνοθετική πορεία.

Το φιλμ προσφέρει η «Κ.Ε.» στους αναγνώστες της την ερχόμενη Κυριακή (26/9) μαζί με το dvd που συμπληρώνει την live κασετίνα της Ελευθερίας Αρβανιτάκη. Ο Ιστγουντ, που δεν σκηνοθετεί απλώς, αλλά και πρωταγωνιστεί παρέα με την Μέριλ Στριπ, βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο-παγκόσμιο μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Τζέιμς Γουόλερ (στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Ωκεανίδα») και δικαιώθηκε: απέδειξε πως είναι ένας σκηνοθέτης με ευαισθησία και οξυδερκή ματιά. Εκτοτε, από το «Σκοτεινό ποτάμι» μέχρι το «Million Dollar Baby», και από τις «Σημαίες των προγόνων μας» μέχρι το «Γκραν Τορίνο» καταπιάστηκε με μερικά από τα πιο επίκαιρα και «καυτά» θέματα της αμερικανικής κοινωνίας: ρατσισμός, κοινωνική καταπίεση, πόλεμος, αμερικανικό όνειρο.

Στις «Γέφυρες του Μάντισον», σε σενάριο του Ρίτσαρντ ΛαΓκρεβενέζ, αφηγείται την ιστορία ενός μεγάλου (αν και σύντομου) έρωτα, καταφέρνοντας ν'ανανεώσει το είδος με φρεσκάδα, αυθεντικότητα, δύναμη και απλότητα στην αφήγηση. Ισως μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου η κινηματογραφική διασκευή ενός βιβλίου αποδεικνύεται εξίσου επιτυχής όσο και το ίδιο το βιβλίο.

Η ταινία αρχίζει στο σήμερα με τον θάνατο της ηρωίδας και το άνοιγμα της διαθήκης της από τα δύο μεγάλα, παντρεμένα παιδιά της, που μαθαίνουν την αλήθεια για τη παράνομη σχέση της μητέρας τους: για τις τέσσερις πιο ευτυχισμένες μέρες της ζωής της, τότε που γνώρισε έναν φωτογράφο που βρέθηκε στην περιοχή για να φωτογραφίσει τα παλιά γεφύρια της επαρχίας Μάντισον. Η ιστορία της Φραντσέσκα, ιταλικής καταγωγής, παντρεμένης μ' έναν αμερικανό αγρότη που είχε γνωρίσει στην Ιταλία την εποχή του πολέμου, και του τυχοδιώκτη φωτογράφου Ρόμπερτ Κινκέιντ μάς δίνεται μέσα από συνεχή φλας-μπακ, που εκτυλίσσονται το ζεστό καλοκαίρι του 1965, στους κάμπους και το σπίτι της Φραντσέσκα στην Αϊόβα. Ενας σφοδρός έρωτας αναπτύσσεται ανάμεσά τους. Αλλά θα συνθλιβεί κάτω από το αβάσταχτο βάρος των συμβάσεων.

Ο Ιστγουντ σκηνοθέτησε την ταινία δύο χρόνια μετά το θρίαμβο των «Ασυγχώρητων», εκπλήσσοντας με την απόφασή του να υποδυθεί τον πιο εύθραυστο ήρωα της καριέρας του (εμφανίζεται να καταρρέει μπροστά στην κάμερα).

Στην Αμερική, η ταινία έχει καταλάβει περίοπτη θέση στην ανθολογία των πιο ρομαντικών ταινιών. Πολλοί γάμοι μάλιστα τελούνται στη γέφυρα Ρόζμαν, γνωστή από το βιβλίο και την ταινία. Ακόμη και στο χαγιάτι του σπιτιού της πρωταγωνίστριας... *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Εικαστικά
Μια ματιά, πολλές σκέψεις
Φλόγες απ' τους τοίχους
Θυμήσου, σώμα...
Προσφορά της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας»
Ρομάντζο με τον Ιστγουντ
Κινηματογράφος
Ποιοι ήθελαν την κρίση
Πολιτική σε λευκό φόντο
«Οχι και 50! Είμαι μόνο 49»
Συνέντευξη: Μάικλ Γουιντερμπότομ
«Η βία βρίσκεται παντού»
Συνέντευξη: Μ. Γκουλέγκινα
Η σοπράνο που ταξιδεύει
Δοκιμασία για τα θεάματα
Η κρίση σηκώνει αυλαία
Θέατρο
Το αίνιγμα του Τσέχοφ
Μια σταρ στον «Βυσσινόκηπο»
Εκθεση
Τσολιά μου...
Αρχιτεκτονική
Τα λαϊκά διατηρητέα
Green Design Festival
Πράσινο, περισσότερο πράσινο
Προδημοσίευση
Πώς υπερασπίστηκα τον Μαντέλα
Βιβλίο
Μικρές Οδύσσειες
High infidelity
Από το "Εψιλον" της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας»
Η συνείδηση του οικολόγου