Έντυπη Έκδοση

Η σοπράνο που ταξιδεύει

Εχοντας εμφανιστεί ήδη μία φορά στη χώρα μας ως Αμπιγκαΐλε στο «Ναμπούκο» του Βέρντι στη Λυρική Σκηνή η Μαρία Γκουλέγκινα ετοιμάζεται να κάνει το ελληνικό της νταμπλ στις 24 του μήνα, στο Μέγαρο Μουσικής, σε σ' ένα σόλο ρεσιτάλ με άριες από όπερες.

Δίπλα της, στο πιάνο, ο από τη Σκάλα ορμώμενος Μασιμιλιάνο Μπούλο. Εκτάκτως θα συμμετάσχει ο Μάριος Φραγκούλης.

Η σοπράνο, από τις σημαντικότερες της γενιάς της, με θητεία στα μεγάλα θέατρα, και έχοντας συνεργαστεί με κάποια από τα ιερά τέρατα του πόντιουμ και της ερμηνείας, γεννήθηκε στην Ουκρανία επί υπαρκτού σοσιαλισμού αλλά φροντίζει να ξεκαθαρίσει τη ρίζα της: «Είμαι αποτέλεσμα διασταυρώσεων. Ο πατέρας μου είναι Αρμένιος και η μητέρα μου Πολωνοεβραία».

«Η φωνή είναι αφέντης»

-Κι εσείς, ταξιδεύοντας συνέχεια, ζείτε σαν Τσιγγάνα;

«Η μητέρα μου συνήθιζε να λέει αστειευόμενη πως όταν γεννήθηκα, έγινε λάθος και μ' έδωσαν σε μια Τσιγγάνα. Εκείνη είχε προλάβει να με θηλάσει. Και ξέρετε τι λένε για το πρώτο γάλα; Πως είναι μοιραίο».

Μικρή δεν έκανε όνειρα να βγει στο λυρικό τραγούδι. Αντιθέτως, την ενδιέφερε η ηθοποιία και ο κλασικός χορός: «Οταν τραγουδούσα στην παιδική χορωδία, όλοι παραπονιόντουσαν πως η φωνή μου ήταν υπερβολικά δυνατή. Κάποιοι εξακολουθούν να το υποστηρίζουν ακόμα. Ομως η φύση δεν μπορεί να σου κάνει καλύτερο δώρο».

-Εχοντας αυτό το χάρισμα, πόσο εργαστήκατε για να το αναπτύξετε;

«Ολη μου τη ζωή. Από τα 15 μου κιόλας. Η φωνή καταλήγει να γίνει ο αφέντης του ερμηνευτή. Π.χ. δεν μπορούμε να βγούμε αν ο καιρός είναι χάλια αλλά κι όταν είναι πολύ καλός. Κι ύστερα οι πρόβες, η μελέτη και η φροντίδα για τη φωνή την ίδια κατακυριεύουν το χρόνο. Σε κάποιον μπορεί να φανεί βαρετό. Για μένα αποτελεί τρόπο ζωής».

Η συζήτηση πάει στην Κάλλας και στο πώς κατέστρεψε τη φωνή της δίνοντας τα πάντα στις παραστάσεις και στις πρόβες: «Πιστεύω ότι η Κάλλας δούλεψε πολύ και καλά τα χρόνια που έζησε με τον Μενεγκίνι. Δούλεψε πολύ σκληρά τότε με τον Τούλιο Σεραφίν. Μετά όμως, όταν ερωτεύτηκε τον Ελληνα, τα πράγματα πήγαν πολύ άσχημα», παρατηρεί.

-Εσείς θα αποκλείατε μια προσωπική υπόθεση να σας δημιουργήσει προβλήματα στην τέχνη σας;

«Μα σίγουρα! Ομως ξέρετε κάθε περίπτωση μπορεί να είναι διαφορετική. Ολοι πιθανολογούμε για το πόσο σημαντικός είναι ο έρωτας. Οντως μπορεί. Αν όμως έρχεται μόνο για να καταστρέψει τη ζωή και τη δουλειά, καλύτερα ας προσπεράσει. Οταν συναντήσεις κάποιον δεν μπορείς να γνωρίζεις και το αύριο μαζί του. Και γι' αυτό το λόγο το επάγγελμα και η ευθύνη για την οικογένεια γίνονται σημαντικότερα».

-Επιτέλους, οι τραγουδίστριες της όπερας ομόρφυναν. Παλιότερα ακούγαμε τη φωνή και αποφεύγαμε να κοιτάζουμε στη σκηνή.

«Να σας ευχαριστήσω κατ' αρχήν και να προσθέσω ότι το δουλεύω όσο μπορώ. Ξέρετε, επειδή έχω το αίμα από δυο ράτσες που απολαμβάνουν το φαγητό, τα πράγματα γίνονται δύσκολα. Χρειάζεται προσπάθεια για να διατηρώ τη σιλουέτα μου. Κι ύστερα, μ' αρέσει να μαγειρεύω και να καλώ τους φίλους μου στο σπίτι».

Σαν μονομάχος

Ζει στο Λουξεμβούργο με τον 10χρονο γιο της, μια σχέση που προφανώς πρωταγωνιστεί στη ζωή της: «Νομίζω πως του αρέσει αυτό που είμαι. Το καλοκαίρι τον παίρνω πάντα μαζί μου. Χριστούγεννα και Πάσχα φροντίζω να είμαι κοντά του σπίτι».

-Υπάρχουν θέατρα που τα προτιμάτε από άλλα;

«Δεν το νομίζω. Ας πούμε η "Αρένα" είναι υπέροχη, νιώθω λίγο σαν μονομάχος όταν τραγουδώ σ' αυτή, όμως μου αρέσουν και οι μικρότεροι χώροι. Τα θέατρα δεν είναι παρά κτίσματα. Το σημαντικό είναι με ποιον τραγουδάς, ποιος διευθύνει, ποιος σκηνοθετεί». *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Εικαστικά
Μια ματιά, πολλές σκέψεις
Φλόγες απ' τους τοίχους
Θυμήσου, σώμα...
Προσφορά της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας»
Ρομάντζο με τον Ιστγουντ
Κινηματογράφος
Ποιοι ήθελαν την κρίση
Πολιτική σε λευκό φόντο
«Οχι και 50! Είμαι μόνο 49»
Συνέντευξη: Μάικλ Γουιντερμπότομ
«Η βία βρίσκεται παντού»
Συνέντευξη: Μ. Γκουλέγκινα
Η σοπράνο που ταξιδεύει
Δοκιμασία για τα θεάματα
Η κρίση σηκώνει αυλαία
Θέατρο
Το αίνιγμα του Τσέχοφ
Μια σταρ στον «Βυσσινόκηπο»
Εκθεση
Τσολιά μου...
Αρχιτεκτονική
Τα λαϊκά διατηρητέα
Green Design Festival
Πράσινο, περισσότερο πράσινο
Προδημοσίευση
Πώς υπερασπίστηκα τον Μαντέλα
Βιβλίο
Μικρές Οδύσσειες
High infidelity
Από το "Εψιλον" της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας»
Η συνείδηση του οικολόγου