Έντυπη Έκδοση

ΑΜΦΙΠΟΛΗ

Θεωρίες της «αρχαιολογίας του καναπέ»

Μετά τις Σφίγγες, οι Καρυάτιδες και τώρα το ψηφιδωτό. Η κ. Περιστέρη ξεκαθάρισε τη χρονολογία -το τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ.- και μίλησε για στρατηγό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η κ. Μενδώνη άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, όπως αυτό του Φιλίππου. Φυσικά, όλοι λένε ότι δεν πρέπει να βιαζόμαστε. Το ταφικό μνημείο φαίνεται να έχει δύο εισόδους

Περσεφόνη, Πλούτωνας, Ερμής ξέρουν την ταυτότητα του νεκρού της Αμφίπολης...
Το νέο συμπέρασμα της «αρχαιολογίας του καναπέ» είναι πως είναι τάφος και μάλιστα μακεδονικός, που ανήκει σε «πλούσιο». Το κοινό σχεδόν απαιτεί να είναι ο Μέγας Αλέξανδρος. Μετά τις ήττες της Εθνικής, χρειαζόμαστε ένα δυνατό εθνικό τονωτικό. Ποιος και γιατί στην Αμφίπολη τόλμησε να κατασκευάσει ένα ταφικό μνημείο που να υπερβαίνει τον τάφο του Φιλίππου;

Πλήρες θέμα...

  • Εικαστικά

    • «Η κρίση επιβεβαιώνει τον πολιτισμό του θραύσματος»
      Σκέψεις του εικαστικού Γιώργου Λαζόγκα, με αφορμή ένα πειραματικό έργο του «Θραύσματα Νίκης», 1976 (2,50x1,70), πειραματική σύνθεση-μακέτα για προετοιμασία περιβάλλοντος Στα χρόνια τού '70 είχε κυκλοφορήσει μια αφίσα στο Παρίσι με τη Νίκη της Σαμοθράκης και τίτλο «La Grece nous appartient» (Η Ελλάδα μάς ανήκει). Δεν θυμάμαι το λόγο και το φορέα, αλλά στάθηκε αφορμή να ξεκινήσω την ενότητα με τις Νίκες, σε μια περίοδο που συζητούσαμε με τον Ανδρέα Παγουλάτο και τους συνεργάτες του περιοδικού «Change» για τη διαπολιτισμικότητα.
    • Ατζέντα Εικαστικών
  • Κινηματογράφος

    • 27ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Το νησί της επιβίωσης
      Οι ταινίες με πρωτότυπο καλλιτεχνικό, συναρπαστικό όραμα είναι δυστυχώς σπάνιες. Και είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη η εμφάνιση του Γεωργιανού σκηνοθέτη Γκεόργκι Οβασβίλι με την εκπληκτική, λυρική ταινία του «Corn Island» («Το νησί του καλαμποκιού»), βραβευμένη με τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας του Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι και η οποία προβάλλεται την Τρίτη στις 8 μ.μ. στον κινηματογράφο «Αστυ» ως μέρος του διαγωνιστικού τμήματος του 27ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.
  • Μουσεία

    • Στη γειτονιά των μουσείων
      Μουσείο Νεότερης Κεραμικής Τρία μουσεία στην ίδια (σχεδόν) γειτονιά προκαλούν και προσκαλούν την επίσκεψη. Τρία μουσεία με πρωτότυπη θεματογραφία, στα οποία μπορείτε να περιηγηθείτε το Σαββατοκύριακο. Τα δύο από αυτά, τα Κεραμικής και Ισλαμικής Τέχνης στον Κεραμεικό, το τρίτο, των Λαϊκών Μουσικών Οργάνων, μια ανάσα δρόμο, στην Πλάκα.
  • Μουσική

    • Ατζέντα Μουσική
    • Μεγαλομπακάληδες της εξουσίας
      ΤΟ 1904 η 83χρονη Πολίν Βιαρντό, το γένος Γκαρσία, της μεγάλης μπελκαντιστικής δυναστείας, παρουσίασε σε δικό της κείμενο και μουσική την όπερα σαλονιού «Σταχτοπούτα», η οποία με αφορμή το γνωστό παραμύθι του Σαρλ Περό σατιρίζει τους μεγαλομπακάληδες της Τρίτης Γαλλικής Δημοκρατίας που απέκτησαν πλούτη, τίτλους ευγενείας και κοινωνική υπόσταση, ενώ ταυτόχρονα επιδαψιλεύει χρήσιμα μαθήματα συζυγοευρετικής αγωγής.
  • Νησιωτική Ελλάδα

    • Κάποτε η Ανδρος
      Ενα φωτογραφικό ταξίδι σε τοπία, κτίσματα και ανθρώπους του κυκλαδίτικου νησιού της δεκαετίας του '70 μάς προσφέρει η Μαρίνα Καραγάτση, μέσα από ένα λεύκωμα που μόλις κυκλοφόρησε
  • Παραστάσεις/Μουσική

    • Κινηματογραφικές νότες
      Είναι μάλλον ασυνήθιστο σε μια συναυλία μιας ορχήστρας πρώτης γραμμής οι πιο έντονες εμπειρίες να είναι οπτικές! Αυτό όμως συνέβη σε μεγάλο βαθμό και στα δύο πρώτα εναρκτήρια προγράμματα της σεζόν της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης.
  • Περιβάλλον/Πολιτισμός

    • Αλληλένδετα φύση και πολιτισμός
      Την ίδρυση δύο νέων μουσείων, Μαστίχας στη Χίο και Αργυροτεχνίας στα Γιάννενα, ανακοίνωσε η πρόεδρος του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς Σοφία Στάικου στο καλωσόρισμα των συνέδρων στη διήμερη Διεθνή Συνάντηση του ΠΙΟΠ «Πολιτιστικά Τοπία σε περιοχές Natura 2000, μια νέα πολιτική ολοκληρωμένης διαχείρισης της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς», που πραγματοποιήθηκε, παρόντος του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια, στις 10 και 11 Οκτωβρίου στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Ακροπόλεως και στο Μου Και δεν ήταν η μοναδική καλή είδηση που έβγαλε η διοργάνωση, της οποίας στόχος ήταν «η ανάδειξη της σημασίας των πολιτιστικών τοπίων, η τεκμηρίωση της διττής -πολιτιστικής και περιβαλλοντικής- ταυτότητάς τους καθώς και ο καθορισμός προτεραιοτήτων και κατευθυντηρίων γραμμών για την ολοκληρωμένη διαχείριση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς» και απτούς καρπούς: τη «Διακήρυξη της Στυμφαλίας».
  • Σινεμά