Έντυπη Έκδοση

«Επένδυση σε φορτηγά, όχι σε άδειες»

Μηδενικό χρηματικό αντίτιμο για την απόκτηση άδειας φορτηγού δημοσίας χρήσεως πρότεινε ο επικεφαλής του τμήματος πολιτικής χερσαίων μεταφορών της Ε.Ε. Ζάμπολκς Σμιτ, στην Κέρκυρα, στη Συνδιάσκεψη Μεταφορών του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών, τονίζοντας ότι η προτεινόμενη μεταρρύθμιση σήμερα στην Ελλάδα δεν συνιστά απελευθέρωση.

Εξήγησε ότι η όποια επένδυση φορτηγών δεν βοηθά την ανταγωνιστικότητα, αν γίνει σε έγγραφα, όπως η άδεια. «Πρέπει να γίνει στα ίδια τα παλιάς τεχνολογίας φορτηγά της Ελλάδας (με μέση ηλικία 17 ετών), που παρέχουν ακριβές μεταφορές». Οι Ελληνες μεταφορείς, με τα σημερινά δεδομένα, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και χάνουν μεγάλο μέρος του μεταφορικού έργου τόσο της ίδιας της χώρας (δεν εκτελούν τις εισαγωγές και εξαγωγές) όσο και από τις διακρατικές μεταφορές -εντός Ευρώπης. Στην Ελλάδα,υπερθεμάτισε, οι μεταφορές εκτελούνται κατά 97% με φορτηγά, αντιθέτως στην Ευρώπη γίνονται κατά 73% με τρένα.

Οι Ελληνες μεταφορείς απαίτησαν να μην απαξιωθούν οι άδειες των φορτηγών τους. «Εδειξαν το κράτος ως υπεύθυνο στη διαμόρφωση της αγοράς των αδειών, που έφτασαν στα 100.000 ευρώ, ώστε σήμερα ν' αποτελούν μέρος των περιουσιακών τους στοιχείων. Ισχυρίζονται ότι η απελευθέρωση των μεταφορών θα γεμίσει το ήδη φορτωμένο και πεπαλαιωμένο οδικό δίκτυο της χώρας με περισσότερα φορτηγά και ζητούν την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων».

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μιχ. Αδαμαντιάδης χαρακτήρισε προβληματικό στοιχείο του νομοσχεδίου τη θεσμοθέτηση της αξίας απόκτησης άδειας φορτηγού Δ.Χ. με υψηλό χρηματικό αντίτιμο και αντιπρότεινε:

**100.000 ευρώ για τα φορτηγά και 200.000 ευρώ για τα βυτιοφόρα υγρών καυσίμων,

**φτηνότερες άδειες (μέχρι 10.000 ευρώ και ετήσια εισφορά μέχρι 2.000 ευρώ),

**διαχωρισμό των παλιών από τις νέες άδειες, τη σταδιακή τους απόσβεση μέσω φοροελαφρύνσεων, το δικαίωμα μεταβίβασης μόνο για τις παλιές άδειες και μέτρα αντικατάστασης και απόσυρσης των παλαιών ρυπογόνων και μη ασφαλών φορτηγών οχημάτων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Δολοφονία Σωκράτη Γκιόλια
Ο εφιάλτης ξαναχτύπησε
Ρεπόρτερ από τα 19
Καρτέρι με πρόσχημα την κλοπή του Ι.Χ.
Οργή, θλίψη και «κατηγορώ»
Δύο δολοφονικά «χτυπήματα» από το 2009
Περιβάλλον
«Σταματήστε την καύση αποβλήτων στο ΤΙΤΑΝ»
«Τα λόγια δεν πίνονται»
Πυρκαγιές
Επιασαν δουλειά οι πραγματογνώμονες
Τρεις φωτιές τη Δευτέρα
Ιόνια Οδός
Το ΣτΕ «έδιωξε» την Ιόνια Οδό από τη λίμνη Καϊάφα
Συλλογική σύμβαση
0,5% πάνω από τον ΣΕΒ «δίνουν» οι εφοπλιστές
Πρόεδρος Ένωσης Εισαγγελέων
«Στην πολιτεία οι ευθύνες για τους επίορκους στο Δημόσιο»
Υπουργείο Περιβάλλοντος
Ενεργειακό «λίφτινγκ» σε κρατικά κτίρια
Διαδίκτυο
Βομβαρδισμός από ενοχλητικά e-mails
Προστατευτείτε με τρία αντίδοτα
ΑμεΑ
Συνάντηση νέων με προβλήματα όρασης
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
Αλαλούμ στη μεταφορά των νωπών ελληνικών προϊόντων
Μεταφορές
«Επένδυση σε φορτηγά, όχι σε άδειες»
Αστυνομικό ρεπορτάζ
«Ναυάγησε» στην Ελλάδα διεθνές κύκλωμα ναρκωτικών
«Κινηματογραφική» ληστεία
Εγκατέλειψαν τα κοριτσάκια τους
Αθώος ο αστυνομικός
Πυρκαγιά στα ...κρατητήρια
Καινοτόμος μέθοδος
Ενα πεπτίδιο, λύση στη μάχη κατά του καρκίνου
Υπουργείο Υγείας
«Πόθεν έσχες» και για τους διευθυντές ΕΣΥ
Προσοχή στις περιοχές όπου απαγορεύεται το κολύμπι
Μουσείο απολιθωμένου δάσους
Το Σίγρι γιορτάζει...
Υπουργείο Παιδείας
Τριπλάσια κονδύλια για την έρευνα
Άλλες ειδήσεις
Ακύρωση συναυλίας
Στην εντατική από ηλεκτροπληξία
Νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία