Έντυπη Έκδοση

ΣΧΕΔΟΝ ΠΕΝΤΕ ΩΡΕΣ ΚΑΤΑ ΜΕΣΟΝ ΟΡΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ...

Καθηλωμένοι στη μικρή οθόνη

Αλλη μία τηλεοπτική σεζόν κατέβασε «ρολά», με τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών να καταμετρούν κέρδη και ζημίες από πλευράς τηλεθέασης και προγραμμάτων και μόνο ζημίες σε σχέση με τα έσοδα τα οποία παραμένουν μειωμένα, με αποτέλεσμα να συμπιέζουν όλο και περισσότερο τους προϋπολογισμούς τους.

Η διαφημιστική «πίτα» έχει μειωθεί δραστικά, με την αγορά να καταγράφει ετήσιες απώλειες σχεδόν 250 εκατομμυρίων ευρώ την τελευταία διετία. Οι πρόσφατες καταγραφές φαίνεται να είναι κάπως... ενθαρρυντικές, αφού η απώλεια διαφημιστικών εσόδων δείχνει να έχει σταματήσει, εμφανίζεται σταδιακή, έστω και ισχνή, ανάκαμψη, ενώ η κυβέρνηση αποφάσισε να βγάλει από την «κατάψυξη» και κονδύλια για τη δημοσιοποίηση προγραμμάτων διαφόρων υπουργείων, ύψους περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ, ύστερα από σχεδόν εννέα μήνες πλήρους «άπνοιας». Κονδύλια που αν διατεθούν σωστά και δίκαια, χωρίς να ξαναρχίσουν οι γνωστές αλχημείες, θα αναθερμάνουν την παγωμένη μιντιακή αγορά.

Την ίδια ώρα οι καταγραφές της Nielsen Audience Measurement δείχνουν ότι και αυτήν την τηλεοπτική περίοδο που έφτασε στο τέλος της (2009-2010) καθηλωνόμαστε ολοένα και περισσότερο μπροστά από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Μέχρι στιγμής, καθώς δεν υπάρχουν μετρήσεις για Ιούλιο και Αύγουστο, δεν έχει βγει ο μέσος όρος της χρονιάς, αλλά είναι εμφανές ότι και αυτή τη σεζόν, όπως και την προηγουμένη, ο ημερήσιος χρόνος που περνούν οι Ελληνες τηλεθεατές μπροστά στις μικρές τους οθόνες αυξήθηκε. Και πλέον πλησιάζει τις τέσσερις ώρες και 30 λεπτά καθημερινά.

Τους οκτώ από τους δέκα μήνες για τους οποίους έχει διαθέσιμα στοιχεία η Nielsen παρατηρείται αύξηση στο μέσο χρόνο ημερήσιας τηλεθέασης που φτάνει μέχρι και τα 26 λεπτά σε σύγκριση με την προηγούμενη τηλεοπτική περίοδο (2008-2009). Αξιοσημείωτο είναι ότι η μεγαλύτερη αύξηση (26 λεπτά) παρατηρήθηκε τον Ιούνιο που μας πέρασε κι ακολουθεί ο Μάιος με αύξηση, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2009, κατά 23 λεπτά. Το... περίεργο είναι ότι τον Δεκέμβριο του 2009 και τον Ιανουάριο του 2010 παρατηρείται μείωση της μέσης ημερήσιας τηλεθέασης σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2008 και τον Ιανουάριο του 2010 κατά πέντε και τέσσερα λεπτά αντίστοιχα. Τον Δεκέμβριο του 2008 μάλιστα εμφανίστηκε η μεγαλύτερη αύξηση μέσης ημερήσιας τηλεθέασης (22 λεπτά) σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2007, ενώ ίδια άνοδος παρατηρείται και τον Μάρτιο του 2009.

Πάντως, τη σεζόν που έφτασε στο τέλος της, οι τηλεθεατές περνούσαν περισσότερες ώρες μπροστά από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες τον περασμένο Ιανουάριο (πέντε ώρες και 10 λεπτά κατά μέσο όρο ημερησίως) και ακολουθούν ο Φεβρουάριος (πέντε ώρες και οκτώ λεπτά), ο Μάρτιος (πέντε ώρες και τρία λεπτά) και ο Δεκέμβριος (πέντε ώρες και δύο λεπτά). Πιο φανατικές τηλεθεάτριες παραμένουν οι γυναίκες άνω των 65 ετών, που καθηλώνονται μπροστά από τις οθόνες τους πάνω από έξι ώρες καθημερινά, και ακολουθούν οι ηλικίας 45-64 χρόνων οι οποίες προσεγγίζουν πλέον τις έξι ώρες ημερησίως. Είναι ξεκάθαρο ότι η οικονομική κρίση «καθηλώνει» ολοένα και περισσότερες ώρες τους τηλεθεατές μπροστά στις μικρές τους οθόνες αλλά η διαφημιστική «πίτα» παραμένει συρρικνωμένη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Τηλεόραση
Σχετικά θέματα: Τηλεόραση
«Αυλαία» στη Σιέρα Λεόνε
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Κίνημα "letsfree.org"
Η φτώχεια θέλει... διαδικτύωση
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ανάσα ανακούφισης για το Μουσείο
Υπουργείο Πολιτισμού
Συνωστισμός για τις επιχορηγήσεις
Ποιοτικό σινεμά εναντίον κρίσης
Μουσική
Συναυλία-φινάλε για τους Scorpions
Συνέντευξη: Λίλα Αδαμάκη
«Στις «Μικρές Κυκλάδες» άκουσα τον λυρισμό»
Συνέντευξη: Σόνια Νταράλα
«Είμαι κόρη του Λουκά Νταράλα»
Τηλεόραση
Καθηλωμένοι στη μικρή οθόνη
«Αυλαία» στη Σιέρα Λεόνε