Έντυπη Έκδοση

Αφιέρωμα

Ιστορίες από Ανατολή και Δύση

Μια επιλογή από τα βιβλία καταξιωμένων ξένων συγγραφέων που κυκλοφόρησαν πρόσφατα

*Ορχάν Παμούκ

«Το μουσείο της Αθωότητας» (μετ. Στ. Βρετού, «Ωκεανίδα»)

Μόλις κυκλοφόρησε ένα διαφορετικό μυθιστόρημα από τον «πολιτικό» Παμούκ. Μέσα από την ιστορία ενός τριαντάχρονου που ερωτεύεται τη δεκαοκτάχρονη ξαδέρφη του, ο τούρκος συγγραφέας μάς μιλάει για την αγάπη και την ευτυχία αλλά και για τη σχέση μας με τα καθημερινά αντικείμενα που αιχμαλωτίζουν τις αναμνήσεις μας.

*Φίλιπ Ροθ

«Αγανάκτηση» (μετ. Α. Δημητριάδου, «Πόλις»)

Ενας θανάσιμα τραυματισμένος φαντάρος ανακεφαλαιώνει τις απανωτές αναποδιές που τον οδήγησαν στο μέτωπο της Κορέας. Και ο Ροθ, δίνοντας μια φέτα ζωής από την πουριτανική Αμερική του '50, μιλά για τη νεανική ορμή, την ξεροκεφαλιά, το κουράγιο και την απειρία που μπορεί να διαγράψουν τη μοίρα ενός δεκαεννιάχρονου παντού, σε οποιαδήποτε εποχή.

*Κάρλος Φουέντες

«Τα κρυστάλλινα σύνορα» (μετ. Μ. Μπονάτσου, Εκδόσεις «Καστανιώτη»)

Σπονδυλωτό μυθιστόρημα με εννέα ιστορίες που εκτυλίσσονται στα σύνορα του Μεξικού με τις ΗΠΑ, αυτό το «άρρωστο σώμα» που κατοικείται από άντρες και γυναίκες που αγωνίζονται να επιζήσουν, αντιμέτωποι με τη φτώχεια, τους νόμους, το μίσος, τον ρατσισμό.

*Ανί Ερνό

«Τα χρόνια» (μετ. Ρ. Κολαΐτη, «Πάπυρος»)

Νοσταλγική και αποκαλυπτική βιογραφία της γαλλικής μεταπολεμικής γενιάς με την αυστηρή καθολική παιδεία, που βίωσε την καταναλωτική μέθη και απελευθερώθηκε σεξουαλικά με τον Μάη του '68, μέσα από τη διαδρομή και τις αναμνήσεις της ίδιας της Ερνό.

*Νάνσι Χιούστον

«Ιχνη ρήγματος» (μετ. Ε. Τσολακέλλη, «Αγρα»)

Από την Καλιφόρνια στη Νέα Υόρκη και από τη Χάιφα στον Τορόντο και το Μόναχο, τέσσερα μέλη διαφορετικών γενιών της ίδιας οικογένειας βαδίζουν στα ίχνη ενός τραγικού μυστικού, καλώντας μας να θυμηθούμε τον τρόμο που έσπειραν όχι μόνο οι ναζί αλλά και οι «καλοί» της Ιστορίας, στη Δρέσδη, τον Λίβανο, το Ιράκ.

*Σαντέκ Χενταγιάτ

«Η λευκή κουκουβάγια» (μετ. Φ. Σιδηροπούλου, Τ. Γιαζντανί, «Τόπος»)

Από τα σημαντικότερα έργα της περσικής λογοτεχνίας κατά τον 20ό αιώνα, απαγορευμένο όμως στο σημερινό Ιράν. Η ιστορία ενός ανθρώπου που μηχανεύεται μια σκιά -τη δική του σκιά- για να της εκμυστηρευτεί την ανάγκη του για τρυφερότητα, ομορφιά και λύτρωση.

*Τζόι Γκέμπελ

«Βίνσεντ» (μετ. Δ. Καρύδας, «Μαγικό Κουτί»)

Η ζωή ενός παιδιού-θαύματος «υιοθετημένου» από μια πρωτοποριακή εταιρεία, που προωθεί στα κανάλια της εμπορευματοποιημένης ψυχαγωγίας το έργο βασανισμένων δημιουργών. Μυθιστόρημα μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, κάτι σαν λογοτεχνικό «Τρούμαν σόου», που σατιρίζει τους μηχανισμούς κατασκευής καλλιτεχνικών επιτυχιών.

*Χόρχε Μπουκάι - Σίλβια Σαλίνας

«Να βλέπεις στον έρωτα» (μετ. Μ. Μπεζαντάκου, «Οπερα»)

Εγχειρίδιο αυτοβοήθειας με μυθιστορηματική πλοκή, επικεντρωμένο στις σχέσεις του ζευγαριού, που μας καλεί να βλέπουμε τον έρωτα με μάτια ανοιχτά και να βαδίζουμε στο δρόμο του εφικτού, μακριά από φαντασιώσεις και αυταπάτες.

*Κολέτ

«Cheri» (μετ. Ν. Νικολοπούλου, Ν. Ντουζέ, «Scripta»)

Ο παθιασμένος έρωτας μιας ώριμης εταίρας πολυτελείας και ενός νεαρού στο Παρίσι των αρχών του 20ού αιώνα, σ' ένα από τα πιο συγκινητικά και δημοφιλή έργα της γαλλίδας συγγραφέως που διείσδυσε όσο λίγες στον γυναικείο χαρακτήρα.

*Τζόναθαν Σάφραν Φόερ

«Εξαιρετικά δυνατά, απίστευτα κοντά» (μετ. Ε. Ηλιοπούλου, «Μελάνι»)

Η τραγωδία της 11ης Σεπτεμβρίου μέσα από τα μάτια ενός εννιάχρονου παιδιού, καθώς πασχίζει να διαχειριστεί την ξαφνική απώλεια του πατέρα του. Ενα «μοναδικό επίτευγμα με αυθεντικά συναισθήματα» κατά τον Ρούσντι, από τον πιο ελπιδοφόρο ίσως νέο αμερικανό συγγραφέα.

*Αδόλφο Γκαρθία Ορτέγα

«Αυτόματο» (μετ. Ι. Ντούμη, «Πάπυρος»)

Μεταμοντέρνο μυθιστόρημα, η πλοκή του οποίου πυροδοτείται από την τυχαία ανακάλυψη στο Στενό του Μαγγελάνου μιας μεταλλικής κούκλας με μορφή πολεμιστή του 16ου αιώνα. Μια θαλασσινή περιπέτεια με ιστορικό φόντο, εμπλουτισμένη με στοιχεία από την «Οδύσσεια», τον Μέλβιλ, τον Βερν, τον Κόνραντ, τον Στίβενσον, τον Πεσόα, τον Μποντλέρ, τον Φλομπέρ...

*Μοντερκάι Ρίχλερ

«Ο Τζόσουα τότε και τώρα» (μετ. Ι. Μπαμπασάκης, «Πόλις»)

Επιτυχημένος δημοσιογράφος-τηλεοπτικός αστέρας, παγιδευμένος σ' ένα σεξουαλικό σκάνδαλο και πολιορκημένος από τα ΜΜΕ, εξετάζει αναδρομικά την πορεία του από τις εβραϊκές γειτονιές του Μόντρεαλ στην κορυφή της κοινωνικής κλίμακας, σαρώνοντας τα πάντα με το μαύρο χιούμορ του και την περιπαιχτική του ματιά.

*Σόμερσετ Μομ

«Η κόψη του ξυραφιού» (μετ. Μ. Λαϊνά, «Μελάνι»)

Η ιστορία ενός Αμερικανού αποφασισμένου να δώσει ουσιαστικό νόημα στη ζωή του, μετά την τραυματική του εμπειρία ως πιλότου της πολεμικής αεροπορίας στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Και, μαζί, η δίψα κάποιων άλλων της γενιάς του για τις απολαύσεις ενός κόσμου πλούσιου και χαρούμενου, ο οποίος θα καταρρεύσει με το Κραχ του '29.

Από τα κορυφαία έργα του Μομ (1944), πάντα επίκαιρο.

*Μιγκέλ ντε Θερβάντες

«Δον Κιχότε ντε λα Μάντσα» - Μέρος 1 (μετ. Μ. Παναγιωτίδου, «Εστία»)

Το αριστούργημα που θεμελίωσε το μοντέρνο μυθιστόρημα, προικίζοντας την ανθρωπότητα με τον πιο εμβληματικό, σοφό και παράλογο, ταυτόχρονα, αντι-ήρωα όλων των εποχών, σε μια νέα μετάφραση που δημιουργεί τις προϋποθέσεις ν' ανακαλυφθεί ξανά από το ελληνικό κοινό.

*Κλαούντιο Μάγκρις

«Στα τυφλά» (μετ. Β. Καραγιώργος, «Διήγηση»)

Ιστορίες εγκλεισμού που διαρθρώνονται σε δύο πόλους: Στο Γκόλι Οτόκ, νησί της Αδριατικής όπου είχε στηθεί το διαβόητο τιτοϊκό γκουλάγκ, και στη Δανία του τέλους του 18ου αιώνα. Το νήμα που συνδέει τους ήρωες είναι ο μύθος του χρυσόμαλλου δέρατος και οι φωνές τους αποτελούν τη φωνή του αιώνιου επαναστάτη.

*Αντόνι Κάζας Ρος

«Το θεώρημα του Αλμοδόβαρ» (μετ. Σ. Διονυσοπούλου, «Ελληνικά Γράμματα»)

Ο πρωταγωνιστής, παραμορφωμένος από ατύχημα, ζει για 15 χρόνια απομονωμένος. Ωσπου μια ονειρική συνάντηση με τον σκηνοθέτη Πέδρο Αλμοδόβαρ τον κάνει να νιώθει και πάλι αποδεκτός. Οπως δηλώνει ο συγγραφέας, που επιμελώς κρύβει το πρόσωπό του, το μυθιστόρημα βασίζεται στη δική του ιστορία.

*Τζοάνα Καβένα

«Η ένδοξη παραίτηση της Ρόζα Λέιν» (μετ. Αρ. Μαντόγλου, «Μεταίχμιο»)

Η βραβευμένη συγγραφέας δημιουργεί μια σύγχρονη αντιηρωίδα, καθώς αφηγείται την πτώση από τον παράδεισο του σύγχρονου λάιφ στάιλ μιας γυναίκας η οποία αποφασίζει πως όσα έχτισε προσεκτικά για χρόνια δεν ήταν αυτό που πραγματικά ήθελε.

*Ντόνα Τζο Νάπολι

«Το χαμόγελο» (μετ. Κ. Κοντολέων, «Αγκυρα»)

Η συγγραφέας ανασυνθέτει το μύθο της Μόνα Λίζα, του πιο διάσημου πορτρέτου όλων των εποχών, με φόντο τη λαμπερή Φλωρεντία της εποχής. Το χαμόγελο που αιχμαλώτισε το βλέμμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι και προκάλεσε τον έρωτα του Τζουλιάνο των Μεδίκων.

*Βαλέριο Μάσιμο Μανφρέντι

«Οι τελευταίες ημέρες του Καίσαρα» (μετ. Α. Ράικου, «Ψυχογιός»)

Ο μετρ του ιστορικού μυθιστορήματος μας μεταφέρει στο 44 π.Χ., την εποχή που ο επιφανειακά κραταιός Ιούλιος Καίσαρας προσπαθεί να κλείσει μια περίοδο εμφυλίων πολέμων και να σώσει τον ρωμαϊκό πολιτισμό, ενώ γύρω του εξυφαίνονται συνωμοσίες. Είναι το πορτρέτο ενός στρατηλάτη αλλά κι ενός ώριμου άντρα με αδυναμίες και εφιάλτες.

*Μαρία Αντζελς Ανγλάδα

«Το βιολί του Αουσβιτς» (μετ. Κλ. Σωτηριάδου, «Κονιδάρης»)

Μια ιστορία γεμάτη λυρισμό και συναίσθημα εκτυλίσσεται σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης του Τρίτου Ράιχ. Ο εβραίος κρατούμενος Ντάνιελ, κατασκευαστής εγχόρδων, υποβάλεται σε μια βασανιστική δοκιμασία από τον διοικητή του στρατοπέδου: πρέπει να δημιουργήσει σε συγκεκριμένο χρόνο ένα βιολί που να ηχεί όπως ένα Στραντιβάριους. Από τις πιο αξιόλογες συγγραφείς της καταλανικής λογοτεχνίας, η Ανγλάδα μεταφράζεται πρώτη φορά στην Ελλάδα.

*Σεμπάστιαν Φίτσεκ

«Η θεραπεία» και «Το πείραμα» (μετ. Αλ. Γραμματικός, «Διήγηση»)

Η εξαφάνιση ενός 12χρονου κοριτσιού, που λιώνει από μια ανεξήγητη ασθένεια, αποτελεί αφετηρία του πρώτου μυθιστορήματος, που έγινε μπεστ σέλερ στη Γερμανία. Στο δεύτερο, ένας παρανοϊκός εγκληματίας δεν σκοτώνει μόνο τα θύματά του, αλλά καταφέρνει να παγιδεύει και τις ψυχές τους. Οχι τυχαία, ο συγγραφέας θεωρείται μετρ του ψυχολογικού θρίλερ.

*Εκατερίνα Γκραφ

«Το τέρας της Πετρούπολης» (μετ. Αν. Ξανθόπουλος, «Γκοβόστης»)

Μεγάλη Αικατερίνη και Δούκας Ποτέμκιν, Τολστόι και Σόνια. Δύο γνωστά ζευγάρια της Ιστορίας και ένα φανταστικό πρωταγωνιστούν στο μυθιστόρημα που εκτυλίσεται στα μεγαλειώδη παλάτια της Ρωσίας. Η σχέση του κάθε ζευγαρίου κρύβει το δικό της μυστικό, το «τέρας» και το θύμα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Συνέντευξη: Πενέλοπε Κρουζ
Moulin Cruz
Μουσική
Χριστούγεννα με τη Σου Μορένο
Παράσταση
Καραγκιόζης σινεμασκόπ
Θέατρο
Ιστορία μιας βλασφημίας
Ονειρα στον «Βυσσινόκηπο»
Κινηματογράφος
Ο Σκρουτζ με πίξελ
Συνέντευξη: Νίκος Παπάζογλου
«Η οικογένεια και η ορχήστρα μου είναι το πλήρωμά μου»
Βιβλίο
Μίζες και μπίζνες
Αφιέρωμα
Γύρνα σελίδα!
Ιτε, παίδες
Οταν η Σαγκάν «συνάντησε» τον Κύρκο
Άλλες ειδήσεις
Ελληνική σοδειά
Ιστορίες από Ανατολή και Δύση