Έντυπη Έκδοση

Ο Ινδός, ο Ελληνας και οι άλλοι

* «The Curious Case of Benjamin Button» του Αλεξάντερ Ντεπλά

Ο Αλεξάντερ Ντεπλά, από τα ελπιδοφόρα καινούργια ονόματα της κινηματογραφικής μουσικής, είναι ελληνικής καταγωγής. Σε μία παλιότερη συνέντευξή του στην «Ε» μας αποκάλυπτε πως του αρέσουν τα ρεμπέτικα, ενώ μία από τις μεγάλες του επιρροές αποτελεί ο Σταύρος Ξαρχάκος. Στο συγκεκριμένο σάουντρακ, βέβαια, ο ήχος δεν έχει καμιά σχέση με Ελλάδα. Μελωδικός, πιο απόμακρος, μοιάζει σαν να (παρ)ακολουθεί την εξέλιξη του φιλμ. Δεν «κόβει την ανάσα» όμως. Δεν είναι η μουσική που θα σε ξετρελάνει. Και λογικά δεν (πρέπει να) περιμένει και πολλά. Αν βέβαια η ταινία σαρώσει στα Οσκαρ, τότε πιθανότατα να επωφεληθεί κι αυτός.

* «Milk» του Ντάνι Ελφμαν

Ο Ντάνι Ελφμαν έγινε γνωστός από τις συνεργασίες του με τον Τιμ Μπέρτον. Και, γενικώς, συνηθίζει να υπογράφει τη μουσική σε ανάλογης τεχνοτροπίας φιλμ, όπως το «Ντικ Τρέισι» ή το «Darkman». Εδώ, εκ των πραγμάτων, αλλάζει στιλ. Στο άλμπουμ θα βρείτε και τραγούδια της εποχής που ακούγονται στο φιλμ, όπως ο gay ύμνος «You Make Me Feel» με τον Sylvester. Το μόνο κακό είναι πως το cd δεν έχει βρει διανομή στην Ελλάδα και όσοι θέλετε να το αποκτήσετε θα πρέπει να το αναζητήσετε στα ηλεκτρονικά δισκοπωλεία του internet.

* «Slumdog Millionaire» του Αλάχ Ραχά Ραχμάν

Η ταινία του Ντάνι Μπόιλ είναι καταπληκτική, το ίδιο και η μουσική του Ινδού Αλάχ Ρ. Ραχμάν, το όνομα του οποίου είναι πολύ hot τον τελευταίο καιρό. Πολυγραφότατος, αποτελεί έναν από τους πιο εμπορικούς καλλιτέχνες της Ινδίας, με περισσότερα από διακόσια εκατομμύρια πωλήσεις συνολικά. Το σάουντρακ του «Slumdog Millionaire» κινείται σε ethnic dance ρυθμούς, πιο tribal και world στον ήχο του. Περιέχει πολλά ινδικά στοιχεία, ενώ συμμετέχει και η ΜΙΑ, η γνωστή χιπ χοπ τραγουδίστρια με τους κοφτερούς στίχους και την επιθετική ερμηνεία. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο τα μέλη της Ακαδημίας μπορούν να κάνουν την υπέρβαση, δίνοντας το Οσκαρ σε κάτι εντελώς διαφορετικό απ' όσα έχουν συνηθίσει να ακούνε. Ισως να ισχύσει κι εδώ όμως εκείνο που λέμε για τον «Μπέντζαμιν Μπάτον»: αν η ταινία πάρει αρκετά Οσκαρ, μπορεί να βρίσκεται ανάμεσά τους κι αυτό της μουσικής.

* «Defiance» του Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ

Η αρχική έκπληξή μας, όταν ανακοινώθηκε ότι η μουσική του «Defiance» διεκδικεί το Οσκαρ, έπαψε να υφίσταται μόλις την ακούσαμε. Είναι το πιο επιβλητικό, το πιο κλασικό από τα πέντε υποψήφια σάουντρακ. Και κατά τη γνώμη μου, το καλύτερο. Με τις συνήθεις μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες και τις πολύπλοκες (αλλά καθαρές) ενορχηστρώσεις. Μειονέκτημα της υποψηφιότητας αποτελεί το γεγονός ότι η ταινία είναι ψιλομέτρια -παίζεται από την προηγούμενη εβδομάδα και στις αθηναϊκές αίθουσες με τον τίτλο «Εναντίωση». Διαθέτει όμως ένα ισχυρό αβαντάζ: ο Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ έχει ένα σωρό υποψηφιότητες μέχρι τώρα, από τον «Πρίγκιπα της Παλίρροιας» έως τον «Φυγά» και τον «Γάμο του καλύτερού μου φίλου», αλλά δεν έχει κερδίσει ούτε μία φορά. Και κάτι τέτοιες... αδικίες η Ακαδημία φροντίζει να τις άρει όταν της δίνεται η ευκαιρία.

* «Wall-Ε» του Τόμας Νιούμαν

Από τους μεγάλους κινηματογραφικούς συνθέτες, ο Τόμας Νιούμαν προέρχεται από μία 100% μουσική οικογένεια. Γιος του μεγάλου συνθέτη Αλφρεντ Νιούμαν, αδελφός του Ντέιβιντ, ξάδελφος του (πιο ρόκερ) Ράντι. Η ταινία είναι του οργανισμού Ντίσνεϊ κι αναφέρεται σε ένα ρομποτάκι που πήρε τα μυαλά των πιτσιρικάδων. Οχι βέβαια πως η μουσική ακολουθεί την παραδοσιακή δομή των φιλμ κινουμένων σχεδίων. Δεν έχει διάλογους ή story, δεν παίζει με δεύτερες και τρίτες φωνές, δεν κινείται στα γνωστά μονοπάτια των μιούζικαλ. Είναι ένα αμιγώς κινηματογραφικό σάουντρακ, not bad αλλά και χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Δεν ξέρω αν μπορείτε να το βρείτε στα ελληνικά δισκάδικα μια κι αυτό, επίσης, δεν κυκλοφόρησε στα μέρη μας.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Κινηματογράφος
Για το ίδιο θέμα
Πέντε σάουντρακ για Οσκαρ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Οι νέοι ηθοποιοί δεν έχουν τη σπιρτάδα των παλιών
Οι Ινδοί ξανάρχονται
«Σήμερα μπερδεύουν το διαμάντι με το γυαλί»
Πέρα από τις στέγες στον ήλιο
Με θαυμασμό και φθόνο
Πέντε σάουντρακ για Οσκαρ
Ο Ινδός, ο Ελληνας και οι άλλοι
Δεν θέλω να παίζω τον χαβαλέ, που λέει αστειάκια
Μπολερό με τον θάνατο στη Λισαβόνα
Ο γνήσιος πόνος ξανακάνει τη ζωή πραγματική
Σαν άλλος Λιρ μέσα στο χιόνι
Από τον πρωθυπουργό μέχρι τον δήμαρχο, όλοι ένα ρόλο υποδύονται
Ο,τι έμεινε ατόφιο...