Έντυπη Έκδοση

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ

Δανειακή ασφυξία - ισχνό συνάλλαγμα

Σε ζώνη κινδύνου έχουν μπει, λόγω των επιπτώσεων της διεθνούς οικονομικής κρίσης στις θαλάσσιες μεταφορές, οι περισσότερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και είναι πολύ πιθανόν να μειωθεί έως και 50% το ναυτιλιακό συνάλλαγμα για τη χώρα μας.

Η δεινή οικονομική τους κατάσταση απασχολεί σοβαρά και την κυβέρνηση, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις χρηματοοικονομικών κύκλων του Λονδίνου, που παρακολουθούν τις συναλλαγές και τις δραστηριότητες των εγκατεστημένων στο City Ελλήνων εφοπλιστών:

Στο α' εξάμηνο του 2008, ο τραπεζικός δανεισμός των ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων ξεπέρασε τα 51 δισ. ευρώ, από τα οποία μόνο τα 8 δισ. ευρώ προέρχονταν από τις μεγάλες ελληνικές τράπεζες. Τώρα το κλείσιμο (τουλάχιστον όσο διαρκεί η κρίση) της στρόφιγγας δανεισμού από τις τράπεζες αφορά ακόμη και τους καλούς «πελάτες» (τους συνεπείς στις αποπληρωμές τους).

«Αν και είμαστε συνεπέστατοι στις δανειακές μας υποχρεώσεις», μας είπε Ελληνας μεγαλοεφοπλιστής, «οι τράπεζες, κυρίως οι ξένες, παρά την άριστη συνεργασία μας στο παρελθόν, ζητούν τώρα πρόσθετες εγγυήσεις για δανειοδοτήσεις και επιπρόσθετα στοιχεία για την επένδυση (ρευστότητα δανειολήπτη, υποθηκεύσεις πλοίων κ.ά.)».

Λόγω της κατάστασης αυτής αρκετοί Ελληνες εφοπλιστές έχουν αναγκαστεί να ακυρώσουν δεκάδες παραγγελίες πλοίων, ακόμη και να πουλήσουν πλοία τους.

Τη μεγαλύτερη οικονομική ζημιά έχουν υποστεί οι περίπου 50 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με εισηγμένες μετοχές σε ξένα Χρηματιστήρια, ειδικότερα του NYSE` των ΗΠΑ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Οικονομική κρίση
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Ο Κομισάριος βάζει χέρι και στους ιδιωτικούς μισθούς
Φαλκιδεύουν τη διετή
Η κακοήθης μετάλλαξη των εργασιακών σχέσεων
Στο κόλπο της εθελουσίας χάριν των κερδών
Από το «μπουμ» εργασίας στο «μπαμ» της ανεργίας
Περί Fulgor
Βομβαρδισμένο εργασιακό τοπίο η Β. Ελλάδα
Δανειακή ασφυξία - ισχνό συνάλλαγμα
Επισφαλείς 30.000 θέσεις εργασίας στη Χαλκιδική
Τυχερός όποιος εργολάβος πουλήσει κι όποιος οικοδόμος βρει μεροκάματο
Φορολογικά σενάρια υπό την αίρεση εκλογών
Μόνο τις ξένες νταλίκες μπλοκάρουν οι φορτηγατζήδες
Υπό προστασία από πιστωτές η Saab
Σε κρίση Σερβία και Κροατία
Οι Γερμανοί ξανάρχονται με spread και επιτήρηση
Σε στενωπό πριν την κρίση ο τουρισμός
Στέγη στο Χ.Α. απέκτησαν τα δομημένα
Μείωση 0,3% στα οικοδομικά