Έντυπη Έκδοση

Μουσικά μεσογειακά κύματα σκάνε στην Ακρόπολη

Η μουσική, οι μύθοι και οι θρύλοι της Μεσογείου θα έχουν την τιμητική τους σε λίγες μέρες στο Ηρώδειο.

Το βράδυ της 21ης Σεπτεμβρίου τρεις ξεχωριστοί μουσικοί, η Πορτογαλίδα τραγουδίστρια των φάδος Ντούλτσε Πόντες, ο Ισπανός κιθαρίστας Πάκο Πένια και ο Ελληνας δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Θανάσης Πολυκανδριώτης θα συνυπάρξουν σε μια μοναδική συναυλία. Η παράδοση των Ανδαλουσιανών τσιγγάνων θα συναντηθεί με τις μουσικές παραδόσεις των Πορτογάλων και των Ελλήνων, με ήχους αραβικών, αφρικανικών και ανατολίτικων επιρροών. Η μουσική που εκφράζει, εδώ και χρόνια, σε ταβέρνες, πλατείες, πόλεις και χωριά τη λύπη, τον πόνο, τη νοσταλγία και το πάθος χιλιάδων ανθρώπων υπόσχεται μια αθηναϊκή βραδιά ποίησης, αρμονίας και δυνατών συναισθημάτων.

«Θα έχουμε φάδος από τη Λισαβόνα, την Κόιμπρα και το Πράσινο Ακρωτήρι, διαφορετικά είδη φλαμένκο (κάντε γκράντο, κάντε χόντο και κάντο τσίκο) και ρεμπέτικα που χορεύονται και τραγουδιούνται με καταγωγή από τους τεκέδες και τα υπόγεια καπηλειά του περιθωρίου», σημειώνουν οι διοργανωτές. Και τονίζουν τις συγγένειες στη δομή, το ύφος, τις μελωδίες των διαφορετικών ειδών και τις κοινές κοινωνικές συνθήκες που γέννησαν τα φάδος, το φλαμένκο και το ρεμπέτικο.

Η Ντούλτσε Πόντες εκτός από σημαντική ερμηνεύτρια των φάδος είναι και συνθέτις. Θεωρείται κορυφαία εκπρόσωπος της «γουόρλντ» μουσικής και η καλλιτέχνις που ανέστησε τα φάδος δίνοντάς τους, με τον φρέσκο τρόπο ερμηνείας της, νέα πνοή. Κινείται, όμως, με άνεση ανάμεσα σε διαφορετικά μουσικά είδη, στη φολκ, την ποπ αλλά και την κλασική. Είναι ιδιαιτέρως αγαπητή στη χώρα μας, έχει εμφανιστεί αρκετές φορές εδώ αφού στις σημαντικές συνεργασίες του βιογραφικού της επισημαίνονται κι εκείνες με την Ελευθερία Αρβανιτάκη και τον Γιώργο Νταλάρα.

Ο Πάκο Πένια, πασίγνωστος κιθαρίστας και ο αυθεντικότερος εκφραστής του φλαμένκο σήμερα, διατηρεί επίσης άριστες σχέσεις με το ελληνικό κοινό. Το φλαμένκο, για εκείνον, παραμένει ο ήχος, η κίνηση και οι αναμνήσεις των παιδικών του χρόνων. «Με το φλαμένκο γεννήθηκα. Φτιάχτηκα για να το ερμηνεύω. Με φλαμένκο διασκεδάζαμε με τους γονείς μας όταν ήμασταν παιδιά εγώ, ο αδελφός μου κι οι εφτά μου αδελφές. Μου είναι ευκολότερο λοιπόν να θυμηθώ πότε έπιασα στα χέρια μου κιθάρα: ήμουν 5 ετών. Παρότι ήμασταν πολύ φτωχοί, υπήρχε στο σπίτι μας η κιθάρα του αδελφού μου που ήταν μουσικός», έλεγε το 2001 σε συνέντευξή του στην «Ε».

Ο Θανάσης Πολυκανδριώτης, γιος του λαϊκού δασκάλου Θεόδωρου Πολυκανδριώτη, άρχισε να ασχολείται με τη μουσική αρκετά νωρίς, παίρνοντας τα πρώτα μαθήματα κιθάρας σε ηλικία 8 χρόνων. Παρότι παθιασμένος με την κλασική κιθάρα, το καλοκαίρι του 1964 συνειδητοποίησε τη μεγάλη μουσική αξία του μπουζουκιού. Η δεξιοτεχνία του στο μπουζούκι αναγνωρίστηκε και καταγράφηκε σε σπουδαίες συνεργασίες και σε πρώτες εκτελέσεις έργων όπως: «Μικρά Ασία» και «Βυζαντινός Εσπερινός» του Α. Καλδάρα, «Σκληρός Απρίλης του '45» του Μ. Χατζιδάκι, «Τραπεζάκια Εξω» του Δ. Σαββόπουλου, «Ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας» του Μ. Λοΐζου, «Ανατολή» και «Μπαλάντες» του Μ. Θεοδωράκη, «Κέντρο Διερχομένων» του Ν. Μαμαγκάκη κ.ά.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Σχετικά θέματα: Μουσική
Φωνή χωρίς συναίσθημα no me importa nada
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Λογοτεχνία
Ο Χριστόδουλος, ο μοναχός και η σκύλα του
Αρχαιολογία
Για SMS οι Μινωίτες είχαν τις φρυκτωρίες τους
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Το μουσείο - γιαπί ψάχνει νέο εργολάβο
Εικαστικά
Οι γρήγορες, νευρικές, άυλες ακουαρέλες
Θέατρο
Συνάντηση δύο μοναχικών ανθρώπων
Το «Χειμωνιάτικο παραμύθι» είναι γραμμένο για ανοιχτό θέατρο
Κινηματογράφος
Campus για νέα κινηματογραφικά ταλέντα
Μουσική
Μουσικά μεσογειακά κύματα σκάνε στην Ακρόπολη
Φωνή χωρίς συναίσθημα no me importa nada
Τηλεόραση
Θέλουν να σκοράρουν και στην τηλεθέαση
«Η μυστική ιστορία της Αμερικής»
Θάνατος παρουσιαστή στο Ισραήλ
Άλλες ειδήσεις
Μνήμη ιεραποστόλων στη Γερμανία