Έντυπη Έκδοση

Οι γρήγορες, νευρικές, άυλες ακουαρέλες

«Η ακουαρέλα είναι η τέχνη του νερού.

Η προσπάθεια του καλλιτέχνη να συγκρατήσει την πρώτη εντύπωση ή μια ιδέα που φοβάται να μη χαθεί. Γι' αυτό είναι γρήγορη, νευρική, ατελείωτη. Μπορεί να μοιάζει με μια πρόχειρη σημείωση πάνω σε πακέτο από τσιγάρα, η οποία σε άλλη στιγμή θα βοηθήσει ένα κείμενο... Το χαρτί κάθετα στημένο, ώστε να κυλάει το νερό. Το πινέλο θα περάσει γοργά για μια και μοναδική φορά, χωρίς επαναλήψεις και χωρίς άσπρο χρώμα, αφού το άσπρο το προσφέρει το χαρτί λόγω της διαφάνειας του χρώματος και η ευχή, όταν τελειώσω να 'χω το αίσθημα ότι δεν πρόλαβα να κάνω αυτό που ήθελα», έγραφε για την τέχνη της ακουαρέλας ο Πάρις Πρέκας, ένας από τους κορυφαίους Ελληνες εκπροσώπους του είδους που ασχολήθηκε παθιασμένα και με λαμπρά αποτελέσματα με την υδατογραφία.

Η απεικόνιση του Κάστρου της Λήμνου είναι μια από τις ακουαρέλες του Πάριδος Πρέκα που παρουσιάζονται, μαζί με αρκετές ακόμα υδατογραφίες Ελλήνων καλλιτεχνών, στην έκθεση «Υδατογραφώντας το Ελληνικό Τοπίο» στην Πινακοθήκη Σύγχρονης Βαλκανικής Τέχνης Κοντιά Λήμνου. Οι περισσότεροι ζωγράφοι που συμμετέχουν έχουν διακριθεί στη χρήση αυτού του ευαίσθητου και ιδιαίτερα πλαστικού μέσου. Η έκθεση, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ιριδας Κρητικού, εγκαινιάστηκε στα μέσα Ιουλίου και παραμένει ανοιχτή έως και τις 20 Σεπτεμβρίου. Οργανώθηκε με την ευγενική υποστήριξη του υπουργείου Αιγαίου, του Επαρχείου Λήμνου και του Δήμου Νέας Κουτάλης.

Αντικείμενό της είναι, όπως σημειώνεται στον κατάλογο, το ελληνικό ηπειρωτικό και νησιωτικό τοπίο, ιδωμένο μέσα από την ιδιαίτερη ματιά του κάθε ζωγράφου, ώστε να διερευνηθούν οι εναλλασσόμενες όψεις του αλλά και οι τονικότητες, οι ανεπαίσθητες χροιές και οι πλαστικές αξίες της υδατογραφίας.

Η έκθεση περιλαμβάνει παλαιότερα έργα σημαντικών καλλιτεχνών που διερεύνησαν εξαντλητικά το συγκεκριμένο εικαστικό μέσο και παράλληλα συγκεντρώνει πίνακες σημαντικών σύγχρονων παραστατικών καλλιτεχνών. Η Ιριδα Κρητικού αναφέρεται αναλυτικά στα έργα, κάνοντας λόγο για τις ακουαρέλες που αποτυπώνουν μοναδικά το αστικό ή το υπαίθριο τοπίο (Ακύλα, Ηλιοπούλου, Κεχαγιόγλου), την Αττική (Κοντογιαννοπούλου, Πατράκης, Παπατριανταφυλλόπουλος), την Αθήνα, του Λυκαβητού, του Υμηττού, του Πειραιά (Βουρλούμης, Μπελντέκος, Σαρασίτης), την Αίγινα (Γεωργιάδης, Κοντοβράκης, Μανουσάκης, Μπαρκώφ, Πωπ), την Υδρα (Δημητρακοπούλου, Μαδένης, Ρόρρης, Σούτογλου, Τηνιακού), την Πελοπόννησο (Μακρής, Νικολάου), τους Δελφούς (Στελλάτου), τα Ιωάννινα (Πασχαλίδης), το Πήλιο (Καφίδα), τη Θεσσαλονίκη (Μπότσογλου), την Κέρκυρα (Τσιροπούλου), τα Κύθηρα (Χάρος), την Τήνο (Στάβερης), το νησί της Λήμνου που φιλοξενεί και την έκθεση με τις υδατογραφίες των Γιαννακάκη, Πρέκα, Κοντέλλη, Καμπάνη, Κοψίδη, Λιαούρη, Στυψιανού και Σφούνη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Εικαστικά
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Λογοτεχνία
Ο Χριστόδουλος, ο μοναχός και η σκύλα του
Αρχαιολογία
Για SMS οι Μινωίτες είχαν τις φρυκτωρίες τους
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Το μουσείο - γιαπί ψάχνει νέο εργολάβο
Εικαστικά
Οι γρήγορες, νευρικές, άυλες ακουαρέλες
Θέατρο
Συνάντηση δύο μοναχικών ανθρώπων
Το «Χειμωνιάτικο παραμύθι» είναι γραμμένο για ανοιχτό θέατρο
Κινηματογράφος
Campus για νέα κινηματογραφικά ταλέντα
Μουσική
Μουσικά μεσογειακά κύματα σκάνε στην Ακρόπολη
Φωνή χωρίς συναίσθημα no me importa nada
Τηλεόραση
Θέλουν να σκοράρουν και στην τηλεθέαση
«Η μυστική ιστορία της Αμερικής»
Θάνατος παρουσιαστή στο Ισραήλ
Άλλες ειδήσεις
Μνήμη ιεραποστόλων στη Γερμανία