Έντυπη Έκδοση

ΥΠΕΡΜΕΤΡΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ ΑΠΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ Ι.Χ. ΓΙΑ ΑΜΦΙΒΟΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

Υπέρ των ξένων οικονομιών τα μέτρα για την ελληνική

Σπατάλη πόρων εκατομμυρίων ευρώ από κονοτικά κονδύλια και επιβάρυνση του ελλείμματος του ισοζυγίου πληρωμών από εισαγωγές προκάλεσαν οι κυβερνητικές αποφάσεις για στήριξη των κλάδων εμπορίας συσκευών κλιματισμού και αυτοκινήτων.

Σε μια χώρα με παραγωγή αυτοκινήτων μηδέν, τα μέτρα μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης είχαν επίδραση μόνο στα έσοδα του κράτους και εν μέρει στην απασχόληση Σε μια χώρα με παραγωγή αυτοκινήτων μηδέν, τα μέτρα μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης είχαν επίδραση μόνο στα έσοδα του κράτους και εν μέρει στην απασχόληση Με βάση στοιχεία των υπουργείων και των οργανωμένων επαγγελματικών ομάδων που εμπορεύονται τα συγκεκριμένα «αγαθά»:

* Τα πωληθέντα κλιματιστικά έφθασαν τα 143.000, αντικαθιστώντας ισάριθμες παλαιές συσκευές, όταν το αρχικό σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης προέβλεπε την αντικατάσταση των παλαιών και επιδότηση της αγοράς περίπου 45.000 συσκευών. Είναι γεγονός ότι η ζήτηση των συσκευών ήταν ισχυρή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η κρατική μέριμνα θα έπρεπε να την καλύψει εξ ολοκλήρου, πολύ περισσότερο γιατί πρόκειται για στήριξη των εισαγωγέων και των εξαγωγικών βιομηχανιών της Ιαπωνίας, της Γερμανίας, ήταν ΗΠΑ κ.λπ. και όχι κλάδων της εγχώριας βιομηχανίας, η οποία πάσχει σοβαρά. Το μερίδιό της βιομηχανίας, εξάλλου, στο ΑΕΠ είναι μόλις 10%, ενώ τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία δείχνουν κατακρήμνιση του τζίρου κατά 26% και των νέων παραγγελιών κατά 36%.

* Επαμφοτερίζοντα είναι τα οφέλη για τη στήριξη των εμπόρων αυτοκινήτων και των καταναλωτών (στήριξη και πάλι εισαγωγέων και απασχόλησης, στήριξη των φορολογικών εσόδων που είχαν υποστεί καθίζηση). Ομως η κυβέρνηση και ειδικότερα ο κ. Παπαθανασίου είχε δηλώσει ότι η μείωση του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50% είχε αποφασιστεί για να απορροφηθεί το στοκ αυτοκινήτων, το οποίο είχε μείνει απούλητο στα χέρια των εμπόρων με την εμφάνιση της κρίσης.

Εχουν «στοκάρει» 30.000 καινούργια Ι.Χ.

Ουδέποτε είχε «διαγνωσθεί» επίσημα σε πόσα Ι.Χ. αντιστοιχούσε το «απόθεμα» αυτό. Τώρα, όμως, αποδεικνύεται ότι όχι μόνο έχει εξαντληθεί το στοκ, αλλά οι έμποροι παρήγγειλαν από μόνοι τους άλλα 30.000 και πλέον αυτοκίνητα μέσα στις προθεσμίες του νόμου, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα μέχρι τον Οκτώβριο και, μάλιστα, με μειωμένο το φόρο. Και επομένως οι έμποροι-εισαγωγείς θα μπορούν να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα τον κύκλο εργασιών τους, πολύ πέραν της 7ης Αυγούστου, οπότε έληξε η ισχύς του μειωμένου φορολογικού καθεστώτος των καινούργιων Ι.Χ.

Η κυβέρνηση, τονίζουν αναλυτές, θα πρέπει πολύ σύντομα να προχωρήσει σε απολογισμό των δύο προγραμμάτων της, με αντιπαράθεση κόστους - ωφελειών. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Περιβάλλον & οικολογία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Απασχόληση
«Τουλάχιστον τους ασφαλίζουμε σε μία πόλη με μικρές δυνατότητες»
Ευρωπαϊκή Ένωση
Επενδύει 18 εκατ. ευρώ για νέο 3G, 10 φορές ταχύτερο
Οικονομική πολιτική
Υπέρ των ξένων οικονομιών τα μέτρα για την ελληνική
Τράπεζες
Ακριβοπούλησε το 9% τής UBS
Φοροδιαφυγή
Φοροφυγάδες, on line
Ε.Σ .Θεσσαλονίκης: SOS, παρεμπόριο
Χρηματιστήριο Αθηνών
Αγόρασαν στη φήμη για να πουλήσουν στην είδηση
Άλλες ειδήσεις
Βεύη: νέος διαγωνισμός για το λιγνιτωρυχείο
Απλήρωτοι στην Υδρευση Ζακύνθου
2η ευκαιρία για τα φωτοβολταϊκά