Έντυπη Έκδοση

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών καταγγέλλει

Και ξαφνικά, φέτος το καλοκαίρι, το Ελληνικό Φεστιβάλ απέκτησε μερικούς σταθερούς φίλους. Τους συνδικαλιστές του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Οχι. Δεν ανέκρουσαν πρύμναν από τότε (2007) που κατήγγειλαν τον Γιώργο Λούκο για αφελληνισμό του θεσμού με αποτέλεσμα να συσπειρώσουν υπέρ του και εναντίον τους την αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου (170 υπογραφές). Τώρα το ΣΕΗ εμφανίζεται, σχεδόν καθημερινά, στην «Πειραιώς 260». Δεν απολαμβάνει τις περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά ελληνικές παραστάσεις και, μάλιστα, νέων καλλιτεχνών. Κάνει «παρεμβάσεις». Καταγγέλλει και ελέγχει το Φεστιβάλ, το οποίο, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του σωματείου Νίκο Μόσχοβο, «καταπατά εργασιακά δικαιώματα», σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις.

- Η πρώτη αφορά τη χρήση εθελοντών. Το βράδυ της Δευτέρας ο «Νάρκισσος» της Ελενας Πέγκα, στον οποίο, εκτός από τον πρωταγωνιστή Αγγελο Παπαδημητρίου, συμμετείχαν και 20 εθελοντές, για να δώσει τελικά την παράστασή του έπρεπε πρώτα να υποστεί μιαν άλλη: συνδικαλιστική. Ομάδα του ΣΕΗ διαμήνυσε έντονα σε εκπρόσωπο του φεστιβάλ ότι οι εθελοντές κάνουν «μαύρη, απλήρωτη εργασία». Το ότι η παράσταση τελικά δόθηκε οφείλεται, σύμφωνα με τον κ. Μόσχοβο, στο ότι το ΣΕΗ «δεν είναι αστυνομία για να εμποδίζει παραστάσεις. Αυτή είναι δουλειά των μηχανισμών του κράτους». Αλλωστε είχαν φροντίσει να τους κινητοποιήσουν. Στο κυλικείο, έξω από τον Χώρο Ε, ένας κύριος από το ΙΚΑ με τα κιτάπια του έλεγχε την υπάλληλο.

Ο «Νάρκισσος» δεν είναι η μόνη παράσταση που χρησιμοποιεί εθελοντές. Το ίδιο συνέβη και στη «Μέδουσα» του Θωμά Μοσχόπουλου. Είκοσι εννέα μαθητές του στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο πειραματικό πρότζεκτ ενός ανθρώπου, που θεωρούν, όπως μας λέει ο δευτεροετής Κλήμης Εμπέογλου, «δάσκαλο με δέλτα κεφάλαιο». Οχι μόνο αρνείται ότι αυτός και οι συμμαθητές του «έπεσαν θύματα εκμετάλλευσης», αλλά όπως λέει, «δέχτηκαν με χαρά και ευγνωμοσύνη να πάρουν μέρος σε μια δουλειά που τους δίδαξε τέχνη, αλλά και επαγγελματισμό κάτω από τόσο καλές συνθήκες, που αμφιβάλλουν αν θα βρουν εύκολα στη μετέπειτα πορεία τους».

Ο ίδιος ο Θωμάς Μοσχόπουλος θυμάται ότι πολλές φορές στη δική του πορεία συμμετείχε εθελοντικά στις δουλειές άλλων «για να κερδίσει πολύτιμη πείρα» και τονίζει κάτι ενδιαφέρον: «Οι νέοι ηθοποιοί πληρώνουν ακριβά για να συμμετάσχουν σε σεμινάρια. Η εθελοντική συμμετοχή είναι ένα δωρεάν σεμινάριο».

- Το δεύτερο ατόπημα του Ελληνικού Φεστιβάλ είναι, πάντα σύμφωνα με το ΣΕΗ, ότι «δεν υπογράφει με τους ηθοποιούς που παίζουν στις παραστάσεις του τρίμηνη συλλογική σύμβαση εργασίας, αλλά τους πληρώνει με μπλοκάκι». Επίσημη απάντηση από το φεστιβάλ πάνω στο θέμα δεν υπάρχει ακόμα. Σύμφωνα, όμως, με όσα είναι γνωστά, το φεστιβάλ υπογράφει δύο ειδών συμβάσεις. Η μία με εταιρείες (π.χ. Θέατρο Νέου Κόσμου) κι αυτές είναι υποχρεωμένες να προσλαμβάνουν ηθοποιούς με τρίμηνες συμβάσεις. Η δεύτερη με άτομα, που πληρώνονται με μπλοκάκι, πρακτική που το ΣΕΗ θεωρεί παράνομη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Φεστιβάλ
Θέατρο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αρχιτεκτονική
Αρχιτέκτονες από χρυσό
Εικαστικά
Εβδομήντα αριστουργήματα εκ Λαρίσης
Θερμή υποδοχή για τους Ρωμιούς ζωγράφους
Αρχαιολογία
Οταν ο Παρθενώνας ήταν... Παναγία
Λογοτεχνία
Αναγνωστάκης αυτοβιογραφούμενος
Θέατρο
Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών καταγγέλλει
Κινηματογράφος
Αργεί η άνοιξη του σινεμά
ΜΜΕ
Ζήτησαν προληπτικά εξηγήσεις!
Για τις απολύσεις στο «Εθνος»
24ωρες απεργίες
Νέος διευθυντής στην ERTworld
Στάση της ΕΤΙΤΑ