Έντυπη Έκδοση

Αχρηστα πια τα μολύβια!

Το προπύργιο του χειρογράφου φαίνεται ότι πέφτει άδοξα και στην τεράστια επικράτεια των ΗΠΑ. Η Πολιτεία της Ιντιάνα είναι η τελευταία που υιοθέτησε το εθνικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο έχει αφαιρέσει από τις αξιώσεις του για τα παιδιά του Δημοτικού τη διδασκαλία και γνώση της συνεχούς, ρέουσας γραφής.

 Αντιθέτως, επιβάλλει στα παιδιά Δημοτικού να είναι σε θέση στην ηλικία των 11 ετών να πληκτρολογούν για μια εργασία στην τάξη τουλάχιστον τρεις σελίδες.

Στην Ιστορία περνάει πια το «πάρε χαρτί και μολύβι και γράφε». Συλλεκτικά αντικείμενα θα γίνουν σιγά σιγά τα μολύβια, οι γόμες, οι ξύστρες και τα συναφή. Αφήστε δε τα τετράδια καλλιγραφίας... Στη νέα, ψηφιακή εποχή τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν πώς να πληκτρολογούν. Οι υπέρμαχοι του εκσυγχρονισμού της γραφής διατείνονται ότι η εμμονή στο χειρόγραφο είναι σαν να επιμένει κάποιος σήμερα να δαπανήσει χρόνο για να μάθει πώς θα δέσει ένα άλογο στο κάρο. Απέναντί τους βρίσκουν αυτούς που θέλουν να διατηρηθεί το μάθημα της καλλιγραφίας όχι μόνο από νοσταλγία για όσα οι μεγαλύτεροι στην ηλικία έχουν ζήσει αλλά και με επιστημονικά βασισμένα επιχειρήματα που αφορούν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού.

Μελέτη του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα αποτύπωσε τη δραστηριότητα στον εγκέφαλο παιδιών στα οποία παρουσιάζονταν γράμματα. Αυτά που είχαν μπροστά τους χαρτί και μολύβι και επιχειρούσαν να τα αντιγράψουν έδειξαν μεγαλύτερη ικανότητα αναγνώρισης και οξύτερη αντίληψη. Κατά τη βοηθό καθηγήτρια σε τμήμα επιστημών ψυχολογίας και εγκεφάλου Κάριν Χάρμαν Τζέιμς, «το γράψιμο με το χέρι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα παιδιά. Και δεν είναι το πόσο καλά γράφουν που έχει αξία αλλά το ότι το κάνουν. Τα πλήκτρα δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα».

Οι αρχές που αφαίρεσαν την καλλιγραφία από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών των ΗΠΑ επιμένουν ότι ο χρόνος που θα εξοικονομηθεί από εκεί θα δαπανηθεί για άλλες, σημαντικές στη σύγχρονη εποχή δραστηριότητες. «Είναι μια προοδευτική προσέγγιση», δήλωσε στέλεχος της εκπαίδευσης στην Ιντιάνα. «Ναι, αλλά έτσι τα παιδιά δεν θα έχουν την ίδια ικανότητα στην ορθογραφία ενώ η ανάγνωση και η κατανόηση κειμένων -και λογοτεχνικών- θα είναι ανεπαρκείς», αντιτάσσει μιλώντας στο CNN ο διευθυντής ενός σχολείου. Και ένας γονιός που αρνείται τέτοιου είδους νεωτερισμούς προβλέπει: «Θα έρθει η ημέρα που τα παιδιά μας δεν θα μπορούν να βάλουν ούτε την υπογραφή τους».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Διεθνή
Άλλα θέματα στην κατηγορία Διεθνή της έντυπης έκδοσης
ΟΗΕ
«Απειλή, αλλά όχι και τόοσο μεγάλη»
Τουρκία
Για πυρηνικό σταθμό στα κατεχόμενα μιλάει η Τουρκία
«Ατλαντίς»
«Χιούστον, αποστολή εξετελέσθη»
"Anonymous"
Χάκεψαν το ΝΑΤΟ οι Anonymous
Ιταλία
Οι πολλές αμαρτίες του Πάπα
Αίγυπτος
Νέο υπουργικό συμβούλιο, νέος εκλογικός νόμος στην Αίγυπτο
Σερβία
Επιχαίρουν Σλοβενία-Κροατία για τη σύλληψη Χάτζιτς
ΗΠΑ
Οσο πλησιάζει η 11/9, τόσο σπέρνουν φόβο
50%-50% πιθανότητες δίνουν στον Ομπάμα
Γερμανία
Στη θάλασσα τα οστά του Ρούντολφ Ες
Άλλες ειδήσεις
Αχρηστα πια τα μολύβια!