Έντυπη Έκδοση

«Εναέριες» συμμαχίες

Ο ταλαιπωρημένος κλάδος των αερομεταφορών συγχωνεύεται, με στόχο την ενδυνάμωση και την ευκολότερη αντιμετώπιση των οικονομικών σοκ.

Ολες σχεδόν οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου προχώρησαν σε ευρύτερους συνασπισμούς, συγχωνεύσεις ή εξαγορές μικρότερων παικτών. Στόχος τους, από τη μια πλευρά οι συνεργίες και η μείωση του κόστους και από την άλλη η αύξηση των εσόδων μέσω της προσφοράς ευρύτερης γκάμας προορισμών.

Ετσι, μετά τη συμμαχία της British Airways και της ισπανικής Iberia στην Ευρώπη, την εξαγορά της Continental από την United Airlines στις ΗΠΑ, σειρά είχε φέτος η Λατινική Αμερική. Η χιλιανή LAN και η βραζιλιάνικη LAN αποφάσισαν πριν από λίγες ημέρες να ενωθούν υπό την στέγη μιας εταιρείας holding, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη σε χρημαστιστηριακή αξία αεροπορική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής και την 11η μεγαλύτερη σε όγκο επιβατών στον κόσμο. Με κοινό στόλο 241 αεροσκαφών και 40.000 υπαλλήλους ο -υπό την επωνυμία LATAM Airlines- νέος όμιλος θα ταξιδεύει σε περισσότερους από 115 προορισμούς σε 23 χώρες. Οι δύο εταιρείες πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να εξοικονομήσουν περί τα 400 εκατ. δολάρια από την κοινή λειτουργία τους. Προσβλέπουν:

1. Στα επιπλέον έσοδα που θα τους αποφέρει η διοργάνωση του Παγκόσμιου Κυπέλου Ποδοσφαίρου (2014) και των Ολυμπιακών Αγώνων (2016) από τη Βραζιλία.

2. Στην ανάπτυξη νέων γραμμών προς Ευρώπη, ΗΠΑ και Μεξικό.

3. Στην εγκατάσταση νέων κόμβων για σύνδεση Ευρώπης-ΗΠΑ.

4. Στη ραγδαία αύξηση των φορτίων κάργκο από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες της περιοχής τους προς τις δυτικές αγορές.

Ετσι, ο νέος όμιλος θα πιάσει στη διεθνή κατάταξη τις Singapore Airlines, Cathay Pacific and Air Canada, ενώ θα μεταφέρει τον ίδιο αριθμό επιβατών με αυτούς των US Airways, China Eastern και των British Airways-Iberia.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων
Σχετικά θέματα: Διεθνή
Τα επικίνδυνα παιχνίδια του Κάμερον και η επερχόμενη θύελλα
Δυστρόπησαν οι αγοραστές στη δημοπρασία της Ντοβίλ
Το «άνοιγμα» της αγοράς ενέργειας έφερε μπλακάουτ
Πωλήσεις-ρεκόρ για τα είδη πολυτελείας
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Τουρισμός
Χρεοκόπησε το μοντέλο του θερινού προορισμού
"Θερμή" υποδοχή στη ΔΕΘ
Μεταξύ τρόικας και... κοινωνίας
Δημόσιο χρέος
Διεθνές σοκ και δέος για το ελληνικό χρέος
Νέο ψαλίδι σε μισθούς-συντάξεις
Οι... πονηριές πληρώνονται
Μέτρα-σοκ για την τρίτη δόση του δανείου
Λύσεις ανάγκης για 500 εκατ. ευρώ
Αγορά
Η κερδοσκοπία «ταΐζει» το τέρας της ακρίβειας
Βεντέτα μεταξύ «καρτέλ» και Επιτροπής Ανταγωνισμού
ΦΠΑ και στρεβλώσεις «πνίγουν» τις εταιρείες
Παζάρια με τους αλευροβιομήχανους
Κερδοσκοπία
Νέα κόλπα με τα τρόφιμα
Φόβοι για ντόμινο στις αγορές αγροτικών πρώτων υλών
Τράπεζες
Καταλύτης εξελίξεων το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
Η κρίση μείωσε την κερδοφορία
Διεθνή
Τα επικίνδυνα παιχνίδια του Κάμερον και η επερχόμενη θύελλα
Δυστρόπησαν οι αγοραστές στη δημοπρασία της Ντοβίλ
«Εναέριες» συμμαχίες
Το «άνοιγμα» της αγοράς ενέργειας έφερε μπλακάουτ
Πωλήσεις-ρεκόρ για τα είδη πολυτελείας
Επιχειρήσεις
Συρρικνώνονται για να επιβιώσουν
Στροφή προς τις εξαγωγές
Σε άνοδο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Στα χέρια ιδιωτών για 6,5 εκατ. ευρώ
Νέος πονοκέφαλος με την ΕΛΒΟ
Δανεισμός
Οι υπερχρεωμένοι ανάβουν τώρα φωτιές στις τράπεζες
«Λυπητερές» 5 εκατ. ευρώ
Συνέντευξη: Giuseppe Fontana
«Να σώσουμε τις θέσεις εργασίας»
Ομόλογα
Γερμανική προέλαση στις αγορές
Καλύτερο το κλίμα στη διατραπεζική
Χρηματιστήριο
Ψάχνει σωσίβιο η παγκόσμια αγορά
Σύννεφα πάνω απ' τις μετοχές
Αντιδρά ο ΣΜΕΧΑ για τους ξένους συμβούλους