Έντυπη Έκδοση

Καθ' οδόν νομοσχέδιο-σκούπα για τη ναυτιλία

«Ολοι μαζί θα δώσουμε λύσεις στα προβλήματα, η πόρτα μου είναι ανοιχτή», δήλωνε τις πρώτες μέρες του Αυγούστου, κατά τη διάρκεια μιας άτυπης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα ναυτιλίας, Χ. Παμπούκης.

Ανοιχτό παραμένει το θέμα της επιστράτευσης, στην οποία βρίσκονται οι ναυτεργάτες από τον περασμένο Νοέμβριο Ανοιχτό παραμένει το θέμα της επιστράτευσης, στην οποία βρίσκονται οι ναυτεργάτες από τον περασμένο Νοέμβριο Λίγες μέρες πριν, η ΠΝΟ είχε αποφασίσει να μην προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο καλοκαίρι και να επανέλθει στα τέλη Αυγούστου, δίνοντας έτσι το χρόνο στην κυβέρνηση και στον αρμόδιο υπουργό να βρουν λύσεις στα αιτήματα των ναυτεργατών.

Οι ήρεμες μέρες που μεσολάβησαν φτάνουν όμως στο τέλος τους, τα χρονικά περιθώρια για τον υπουργό στενεύουν και τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου, ίσως και λίγο νωρίτερα, θα κληθεί να δώσει λύσεις σε μια σειρά σημαντικών προβλημάτων.

Με σοβαρότερο όλων, βέβαια, εκείνο των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών για τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους ζητήματα.

Στα τέλη Αυγούστου, η ΠΝΟ περιμένει τις προτάσεις του υπουργού και στη συνέχεια θα συνεδριάσει για να προσδιορίσει τις παραπέρα ενέργειές της.

Να σημειωθεί ότι ο Χ. Παμπούκης έχει μιλήσει για «δίκαια αιτήματα» που αφορούν την ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος, που, όπως έχει πει, δεν είναι μόνο «βαρύ και ανθυγιεινό, αλλά και επικίνδυνο».

Από την άλλη, ανοιχτό παραμένει το θέμα της πολιτικής επιστράτευσης, στην οποία βρίσκονται οι ναυτεργάτες από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως λένε οι πληροφορίες, ο υπουργός σκέφτεται να ζητήσει την άρση της από τον πρωθυπουργό, ως ένδειξη καλής θέλησης απέναντι στους ναυτικούς.

Κάτι που φυσικά θα εξαρτηθεί από το τι θα αποφασίσει η ΠΝΟ στη συνεδρίασή της στα τέλη Αυγούστου.

Ερωτηθείς μάλιστα γι'αυτό στις αρχές Ιουλίου, ο Χ. Παμπούκης είχε δηλώσει ότι «κανείς δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος με μια τέτοια κατάσταση».

Εκτός όμως από τους ναυτικούς, ο Χ. Παμπούκης θα πρέπει να συναντήσει και να δώσει απαντήσεις και στους ακτοπλόους, οι οποίοι ήδη του έχουν θέσει τα προβλήματά τους και τα αιτήματά τους.

Οι ακτοπλόοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις εταιρείες τους, υποστηρίζουν ότι οι ζημιές το 2011 θα είναι μεγαλύτερες από το 2010 και αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο από το φθινόπωρο να αποσύρουν πλοία από το Αιγαίο. Εάν αυτό συμβεί, οι κάτοικοι των μικρών νησιών αλλά και οι ναυτικοί θα είναι οι μεγάλοι χαμένοι.

Ενα άλλο, επίσης μεγάλο κεφάλαιο, στο οποίο ο υπουργός καλείται να βρει λύσεις, είναι αυτό της κρουαζιέρας και των προβλημάτων που έχουν προκύψει μετά το νόμο για την άρση του καμποτάζ, με τις μεγάλες ξένες εταιρείες να αρνούνται κατηγορηματικά να υπογράψουν την προτεινόμενη σύμβαση, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από το πρώην ΥΘΥΝΑΛ.

Μέχρι σήμερα, καμία μεγάλη ξένη εταιρεία δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για να υπογράψει την προτεινόμενη σύμβαση, καθώς θεωρούν το μέτρο αυτό αναχρονιστικό και περιμένουν τη βελτίωση που έχουν ζητήσει. Ηδη το 2012 θεωρείται χαμένος χρόνος, καθώς όλες οι μεγάλες εταιρείες έχουν κλείσει τα προγράμματά τους.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, ο Χ. Παμπούκης, στο πλαίσιο πρόσφατων δηλώσεών του ότι η «ναυτιλία χρειάζεται ένα "new deal"», ετοιμάζει νομοσχέδιο, που θα παρουσιάσει πριν από τη ΔΕΘ και στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Υπουργείο Ανάπτυξης
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Δάνεια
Το κίνημα των δανειοληπτών τώρα δικαιώνεται
Τράπεζες
Σκύλλα ομολόγων - Χάρυβδη υπερχρεωμένων
Τελωνεία
Κατεβάζουν ρολά και τα τελωνεία
Ναυτιλία
Καθ' οδόν νομοσχέδιο-σκούπα για τη ναυτιλία
Χρηματιστήριο Αθηνών
Στη στενωπό της οικονομίας το Χ.Α. - Τελευταίο σε απόδοση στις ώριμες αγορές
Χρυσωρυχεία
Κατά της επένδυσης χρυσού και ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης
Αγροτικά θέματα
Καταγραφή ζημιών από περονόσπορο
Κρατικός προϋπολογισμός
Σαφάρι για έσοδα 27,2 δισ. μέχρι το τέλος του έτους
Οικοδομή
5η χειρότερη επίδοση στις τιμές διαμερισμάτων με ακόμα - 5%