Έντυπη Έκδοση

Οι Τούρκοι κερδίζουν το στοίχημα της νταλίκας

ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙ ΤΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΣΤΙΣ ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΟΣ

ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ των τούρκων νταλικέρηδων έχει περάσει ο απόλυτος έλεγχος της διακίνησης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια ύστερα από τα όσα ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Θ. Ρομπόπουλου.

Σύμφωνα με τον Δ. Ρέππα, ενώ τούρκοι και έλληνες μεταφορείς δικαιούνται συνολικά τον ίδιο αριθμό αδειών διέλευσης των φορτηγών τους από τα σύνορα των δύο χωρών, εντούτοις οι γείτονες έχουν πραγματοποιήσει τη φετινή χρονιά 25.000 δρομολόγια έναντι μόλις 1.000 των ελλήνων συναδέλφων τους.

Επιχειρηματίες εξηγούν ότι κάθε χρόνο αυτή την εποχή σχεδόν παγώνει η διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, επειδή οι άδειες διέλευσης έχουν τελειώσει. Τα προηγούμενα χρόνια τέτοιο καιρό τα εμπορεύματα διακινούνταν με «κατ' εξαίρεσιν» άδειες, τις οποίες κυρίως εξασφαλίζουν οι Τούρκοι. Αιτία, το κόστος μεταφοράς. Ενα δρομολόγιο προς Τουρκία κοστίζει 2.600 ευρώ με ελληνικό φορτηγό αλλά μόλις 1.200 με τουρκικό.

Ελληνες επιχειρηματίες λένε πως: «Οι τούρκοι μεταφορείς έρχονται με κανονική άδεια διέλευσης στην Ελλάδα μεταφέροντας προϊόντα. Οταν επιστρέφουν στη χώρα τους, για να μη γυρίζουν "άδειοι", παίρνουν και φορτία ελληνικών εταιρειών που κατευθύνονται στη γειτονική χώρα, προσφέροντας ακόμα χαμηλότερη τιμή. Ετσι, βολεύονται όλοι. Οταν, όμως, οι άδειες διέλευσης τελειώνουν, γύρω στον Οκτώβριο, η διακίνηση εμπορευμάτων γίνεται αναγκαστικά με τη μέθοδο του "κατ' εξαίρεσιν".

Ταυτόχρονα, μαθαίνουμε ότι οι άδειες διέλευσης βγαίνουν ακόμα και στη μαύρη αγορά στην Τουρκία, αφού καθεμιά από αυτές ισοδυναμεί με πολύ σημαντικά έσοδα».

Στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας έχει δημιουργηθεί «μποτιλιάρισμα» αυτή τη στιγμή, καθώς τα φορτηγά δεν μπορούν να περάσουν από τη μια χώρα στην άλλη. Εξαιρούνται μόνο τα οχήματα που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα (κηπευτικά, κρέατα).

Ψάχνουν

Την ίδια στιγμή, όμως, πιέζονται ασφυκτικά αρκετές επιχειρήσεις -ιδιαίτερα της Β. Ελλάδας- οι οποίες εισάγουν πρώτες ύλες από την Τουρκία ή εξάγουν προϊόντα σε αυτήν.

Κορυφαίο στέλεχος ελληνικής εταιρείας ξυλείας έλεγε χαρακτηριστικά ότι κινδυνεύει να χάσει συβόλαιο ενός εκατ. ευρώ (δυσεύρετα σε τέτοιες εποχές) καθώς δεν βρίσκει φορτηγό για να στείλει το εμπόρευμα. Ταυτόχρονα, εξηγούσε ότι η εταιρεία, που απασχολεί περί τους 300 εργαζόμενους, αντιμετωπίζει προβλήματα στην παραγωγή, καθώς δεν μπορεί να εισάγει σε τακτά χρονικά διαστήματα απαραίτητες πρώτες ύλες (ξυλόκολλα) από τη γειτονική χώρα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να σταματήσει η παραγωγή.

Η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου βρίσκεται σήμερα σε διαβουλεύσεις με τα συνδικάτα των ελλήνων μεταφορέων για να βρεθεί λύση.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Βραβεία επιχειρηματικότητας «Κούρος»
Αυτοί είναι οι πρωτοπόροι του 2009
Νομοσχέδιο ρύθμισης χρεών
Ρύθμιση των χρεών με όρους Δημοσίου
Αντιδράσεις τραπεζιτών
Στάχτη στα μάτια του... «Τειρεσία»
Φορολογία
Και τα μεσαία ακίνητα «χτύπησε» η έκτακτη εισφορά
Απόχες θα βγάλουν στον αφρό τη φοροδιαφυγή
Παρελθόν η «αυτοπεραίωση»
Ελληνες καταθέτες πάνε στα Βαλκάνια
Υπεράκτια... φοροδιαφυγή
Από τις off shore στα επενδυτικά funds
Χ.Α.: Οποια πέτρα σηκώσεις μια υπεράκτια θα βρεις
Απασχόληση
Επιδότηση εταιρειών για 20 χιλιάδες προσλήψεις
Τράπεζες
Πιέσεις και παιχνίδια με πωλήσεις ομολόγων
Μεταφέρετε τις καταθέσεις σας δίχως να πονοκεφαλιάσετε
Στα εναλλακτικά δίκτυα ρίχνει το βάρος η Εθνική Τράπεζα
Δημόσιο χρέος
Η κυβέρνηση βάζει τους ξένους ξανά στο παιχνίδι του δανεισμού
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
«Ελλιπή στοιχεία» βρήκε το κλιμάκιο της Eurostat
Συνέντευξη: Richard Wolff
Οι εργαζόμενοι ανακάλυψαν και πάλι ταξικούς αγώνες και κινητοποιήσεις
Διεθνή
Τα σκληρά μέτρα ξεσηκώνουν τους Ιρλανδούς
Τρόφιμα από κλώνους
Πράσινο σχέδιο
Ανάκαμψη ή νοικοκύρεμα;
Το ταμείο βγάζει πρωταθλητές
Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων
Τα εμπόδια στην «απελευθέρωση» της αγοράς
Παίρνει πολλούς η μπάλα των αλλαγών
Η μαύρη λίστα
Ασφαλιστικό
Τρία καυτά θέματα μπαίνουν στο τραπέζι
Κοινοτικές επιδοτήσεις
Επιδότηση; Οχι, ευχαριστώ
Ολα τα λεφτά στους δρόμους
Χερσαίες μεταφορές
Οι Τούρκοι κερδίζουν το στοίχημα της νταλίκας
Ασφαλιστική αγορά
Ασπίς: Οι πληρωμές από το Επικουρικό
Ναυτιλία
Κινδυνεύουν να γράψουν ζημιές οι «αποθηκάριοι του πετρελαίου»
Συνέντευξη: Νικόλαος Μπορνόζης
Χαμόγελα ελπίδας φέρνει ο κλάδος ξηρού φορτίου
Επιθετικές εξαγορές και συγχωνεύσεις
Ερχεται νέο... κύμα επιθετικών εξαγορών
Χρηματιστήριο
Χορταστικά κέρδη στις μετοχές τροφίμων
Μεγάλες, αλλά αβάσιμες, προσδοκίες
Βαρύ κλίμα και μικρό ενδιαφέρον
Ζητείται φάρμακο στα χαμηλά p/e
Άλλες ειδήσεις
Ακριβότερο το χρήμα για όλους