Έντυπη Έκδοση

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΟΡΝΟΖΗΣ (πρόεδρος της επιχείρησης Capital Link)

Χαμόγελα ελπίδας φέρνει ο κλάδος ξηρού φορτίου

ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ της μεταφοράς ξηρού φορτίου εστιάζεται αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον στο χώρο της ναυλαγοράς, υποστηρίζει ο πρόεδρος της Capital Link, Νικόλαος Μπορνόζης. Ο ίδιος εκτιμά ότι έχουν δημιουργηθεί επενδυτικές ευκαιρίες μεταξύ των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς ο κλάδος είναι προπομπός των εξελίξεων στην πραγματική οικονομία.

«Το ενδιαφέρον σήμερα επικεντρώνεται κυρίως στον κλάδο ξηρού φορτίου και μετά στα δεξαμενόπλοια» λέει ο Νικόλαος Μπορνόζης. «Το ενδιαφέρον σήμερα επικεντρώνεται κυρίως στον κλάδο ξηρού φορτίου και μετά στα δεξαμενόπλοια» λέει ο Νικόλαος Μπορνόζης. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία της ναυλαγοράς, και σε ποιους τομείς της βλέπετε να επικεντρώνονται ενδιαφέρον και επενδυτικά κεφάλαια;

Το ενδιαφέρον των επενδυτών συγκεντρώνεται κυρίως στον κλάδο του ξηρού φορτίου και μετά στα δεξαμενόπλοια. Ο τομέας του ξηρού φορτίου ευνοείται από τη συνεχιζόμενη ζήτηση από τις αναπτυσσόμενες αγορές και ιδιαίτερα της Κίνας, που έχουν ανάγκη βασικών πρώτων υλών για την ανάπτυξη της υποδομής τους. Ο προβληματισμός για τον τομέα του ξηρού φορτίου σχετίζεται με τον μεγάλο όγκο των παραγγελιών για νέα πλοία, αλλά εδώ υπάρχει μια καθυστέρηση στο ρυθμό παραδόσεων και ακυρώσεις παραγγελιών λόγω ελλείψεως τραπεζικής χρηματοδότησης, πράγμα που μπορεί να ευνοήσει την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης και τους ναύλους. Για τα δεξαμενόπλοια, υπάρχει πάλι το δεδομένο του μεγάλου όγκου των παραγγελιών για νέα πλοία, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου και προϊόντων λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Ομως η οικονομική ανάκαμψη και παράλληλα η απόσυρση των πλοίων μονού τοιχώματος μπορούν να έχουν θετική επίδραση στην αγορά. Τέλος, ο τομέας των κοντέινερ παρουσιάζει σήμερα τις μεγαλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες, έχοντας όμως υπόψη ότι ο κλάδος αναμένεται να ανακάμψει τελευταίος, μια και συνδέεται κυρίως με τη μεταφορά καταναλωτικών αγαθών και έτοιμων προϊόντων.

Ποια θα είναι η θέση των ελλήνων εφοπλιστών στο διεθνές σκηνικό μετά την κρίση;

Η ναυτιλία είναι και θα παραμείνει ο απαραίτητος συνδετικός κρίκος στην παγκόσμια οικονομία και το διεθνές εμπόριο. Οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παγκοσμίως την πρωτοπορία, ελέγχοντας πάνω από το 20% του παγκόσμιου στόλου και φημίζονται για την ικανότητά τους να ξεπερνούν τις κρίσεις και να βγαίνουν ισχυρότεροι. Η σημερινή πραγματικότητα ευνοεί τις ναυτιλιακές εταιρείες που είναι πιο οργανωμένες και οικονομικά ισχυρές και που μπορούν να εκμεταλλευθούν την κρίση για περαιτέρω ανάπτυξη.

Πώς αντιμετωπίζουν οι επενδυτές τη ναυτιλία σήμερα;

Η ναυτιλία έχει σημαντική παρουσία στις κεφαλαιαγορές και έχει εισχωρήσει στα χαρτοφυλάκια των θεσμικών και ιδιωτών επενδυτών, ιδιαίτερα στην Αμερική, οι οποίοι είναι πλέον πολύ πιο ενήμεροι για τη ναυτιλία, τη σημασία της για το παγκόσμιο εμπόριο, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και τις προοπτικές που έχει. Με τη ναυτιλία να θεωρείται ο προπομπός της οικονομικής ανάπτυξης, τοποθετούνται σταδιακά στις σημερινές χαμηλές τιμές αναμένοντας τη χρηματιστηριακή άνθηση των μετοχών. Ειδικά στην Αμερική, θα εκπλαγείτε με τον αριθμό των μετόχων των ναυτιλιακών εταιρειών, που είναι πραγματικά πολύ μεγάλος.

Πού το στηρίζετε αυτό, δεδομένου ότι δεν υπάρχει εισαγωγή νέων εταιρειών στα χρηματιστήρια;

Το γεγονός ότι ελάχιστες νέες εταιρείες έχουν εισαχθεί τον τελευταίο καιρό είναι απόρροια κυρίως των χαμηλών αποτιμήσεων που κάνουν τους εφοπλιστές διστακτικούς να εισάγουν την εταιρεία τους, ιδιαίτερα αν δεν έχουν άμεση ανάγκη κεφαλαίων. Οι ήδη εισηγμένες όμως μπορούν να αντλήσουν πληθώρα κεφαλαίων από την αγορά με αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου, έκδοση απλών ομολόγων ή μετατρέψιμων σε μετοχές. Αντλούν τα κεφάλαια αυτά είτε για αναχρηματοδότηση των δανειακών τους υποχρεώσεων, αναπληρώνοντας το «στένεμα» λόγω της μείωσης τραπεζικής χρηματοδότησης, είτε για να έχουν διαθέσιμο ρευστό για επέκταση, επωφελούμενες των σημερινών χαμηλών τιμών των πλοίων - γεγονός που δεν θα διαρκέσει για πάντα. Υπάρχουν όμως και σημαντικά ιδιωτικά κεφάλαια που ψάχνουν για επενδύσεις στη ναυτιλία.

WHO is who?

Η Capital Link προσφέρει υπηρεσίες επενδυτικών σχέσεων και επενδυτικής επικοινωνίας, με στρατηγική εστίαση, μεταξύ άλλων, στη ναυτιλία. Είναι ο ηγέτης της προσφοράς υπηρεσιών στον κλάδο της ναυτιλίας και συνεργάζεται με την πλειονότητα των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στα χρηματιστήρια των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Η έδρα της Capital Link είναι στη Νέα Υόρκη, με γραφεία στο Λονδίνο και την Αθήνα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Βραβεία επιχειρηματικότητας «Κούρος»
Αυτοί είναι οι πρωτοπόροι του 2009
Νομοσχέδιο ρύθμισης χρεών
Ρύθμιση των χρεών με όρους Δημοσίου
Αντιδράσεις τραπεζιτών
Στάχτη στα μάτια του... «Τειρεσία»
Φορολογία
Και τα μεσαία ακίνητα «χτύπησε» η έκτακτη εισφορά
Απόχες θα βγάλουν στον αφρό τη φοροδιαφυγή
Παρελθόν η «αυτοπεραίωση»
Ελληνες καταθέτες πάνε στα Βαλκάνια
Υπεράκτια... φοροδιαφυγή
Από τις off shore στα επενδυτικά funds
Χ.Α.: Οποια πέτρα σηκώσεις μια υπεράκτια θα βρεις
Απασχόληση
Επιδότηση εταιρειών για 20 χιλιάδες προσλήψεις
Τράπεζες
Πιέσεις και παιχνίδια με πωλήσεις ομολόγων
Μεταφέρετε τις καταθέσεις σας δίχως να πονοκεφαλιάσετε
Στα εναλλακτικά δίκτυα ρίχνει το βάρος η Εθνική Τράπεζα
Δημόσιο χρέος
Η κυβέρνηση βάζει τους ξένους ξανά στο παιχνίδι του δανεισμού
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
«Ελλιπή στοιχεία» βρήκε το κλιμάκιο της Eurostat
Συνέντευξη: Richard Wolff
Οι εργαζόμενοι ανακάλυψαν και πάλι ταξικούς αγώνες και κινητοποιήσεις
Διεθνή
Τα σκληρά μέτρα ξεσηκώνουν τους Ιρλανδούς
Τρόφιμα από κλώνους
Πράσινο σχέδιο
Ανάκαμψη ή νοικοκύρεμα;
Το ταμείο βγάζει πρωταθλητές
Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων
Τα εμπόδια στην «απελευθέρωση» της αγοράς
Παίρνει πολλούς η μπάλα των αλλαγών
Η μαύρη λίστα
Ασφαλιστικό
Τρία καυτά θέματα μπαίνουν στο τραπέζι
Κοινοτικές επιδοτήσεις
Επιδότηση; Οχι, ευχαριστώ
Ολα τα λεφτά στους δρόμους
Χερσαίες μεταφορές
Οι Τούρκοι κερδίζουν το στοίχημα της νταλίκας
Ασφαλιστική αγορά
Ασπίς: Οι πληρωμές από το Επικουρικό
Ναυτιλία
Κινδυνεύουν να γράψουν ζημιές οι «αποθηκάριοι του πετρελαίου»
Συνέντευξη: Νικόλαος Μπορνόζης
Χαμόγελα ελπίδας φέρνει ο κλάδος ξηρού φορτίου
Επιθετικές εξαγορές και συγχωνεύσεις
Ερχεται νέο... κύμα επιθετικών εξαγορών
Χρηματιστήριο
Χορταστικά κέρδη στις μετοχές τροφίμων
Μεγάλες, αλλά αβάσιμες, προσδοκίες
Βαρύ κλίμα και μικρό ενδιαφέρον
Ζητείται φάρμακο στα χαμηλά p/e
Άλλες ειδήσεις
Ακριβότερο το χρήμα για όλους