Έντυπη Έκδοση

Θεραπευτές από τον Τρωικό Πόλεμο

Ετοιμάζεται μεγάλη έκθεση από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης με θέμα «ΙΑΣΙΣ: Υγεία, νόσος, θεραπεία από τον Ομηρο στον Γαληνό»

«Η θεά της παπαρούνας». Ανακαλύφθηκε το 1936 στο Γάζι της Κρήτης, πιο κάτω από την Κνωσό. Το διάδημα έχει κάλυκες από παπαρούνες και η θεά έχει βλέμμα εκστασιασμένο
Κάψες από παπαρούνες φαίνεται να ξεφυτρώνουν από τα μαλλιά της πήλινης θεάς με τα υψωμένα χέρια που λάτρευαν οι Μινωίτες της Κρήτης. «Απεικονίζεται έτσι γιατί παράγει και ελέγχει το φυτό, τις ιδιότητες του οποίου γνώριζε η ίδια, οι υπηρέτες της, ιερείς και ιέρειες, οι γιατροί του ανθρώπινου πόνου, καθώς το γάλα από την κάψα του φυτού είναι το όπιο, ισχυρό παυσίπονο και αναλγητικό».

Πλήρες θέμα...

  • Υπουργείο Πολιτισμού

    • Μέτρα για την «προστασία» του Εθνικού Υμνου
      Το υπουργείο Πολιτισμού παρενέβη στις διαδικτυακές πλατφόρμες που παρουσίαζαν τον Εθνικό μας Υμνο «συνοδεία» διαφημίσεων και αυτές αναγνώρισαν το λάθος τους, δήλωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Πολιτισμού Π.Παναγιωτόπουλος. «Ο Εθνικός Υμνος δεν είναι ένα απλό πνευματικό δημιούργημα σε μουσική του Νικολάου Μάντζαρου και ποίηση του Διονυσίου Σολωμού. Είναι η ψυχή του έθνους. Εχει απολύτως εμβληματική αξία για κάθε Ελληνα και για κάθε Ελληνίδα», τόνισε ο κ. Παναγιωτόπολος, διαβεβαιώνοντας το Σώμα ότι λαμβάνονται «μέτρα ώστε να μην έχουμε παρόμοια φαινόμενα ξανά».
  • Βιβλιοπωλεία

    • «Εστία» ξανά
      Κοντά επτά μήνες αφ' ότου έκλεισε το ιστορικό «Βιβλιοπωλείον της Εστίας», ο ομώνυμος εκδοτικός οίκος ετοιμάζεται να εγκαινιάσει μια νέα βιβλιοφιλική γωνιά, όχι μακριά από τη Σόλωνος, στο σημείο όπου η Διδότου συναντά τη Δελφών, στην οποία όμως θα φιλοξενείται η δική του και μόνο παραγωγή.
  • Εικαστικά

    • Κουρεύτηκαν τα αποθεματικά του Ιδρύματος, κινδυνεύει η παρακαταθήκη του καλλιτέχνη PSI και για τον Ζογγολόπουλο
      Συνέντευξη με τον ανιψιό του και πρόεδρο του Ιδρύματος, Αγγελο Μωρέτη Στο Παλαιό Ψυχικό, στη λεωφόρο Δημοκρατίας, ανάμεσα σε βίλες-μεγαθήρια υπάρχει σχεδόν κρυμμένο ένα ισόγειο διαμέρισμα 40 τ.μ. που υπήρξε κάποτε το σπίτι και το ατελιέ του Γιώργου Ζογγολόπουλου.
  • Συνεντεύξεις

    • Η Κάτια Γέρου επί σκηνής σε φιλμικό ρόλο της Σοφίας Λόρεν («Μια ξεχωριστή μέρα» του Σκόλα) «Ο φασισμός απλώνεται σαν δηλητήριο στην Ευρώπη»
      Αν ζούσε σήμερα ο Κάλβος (που έγραψε «Καλήτερα, καλήτερα διασκορπισμένοι οι Ελληνες (...) ψωμοζητούντες· παρά προστάτας 'νάχωμεν»), θα τον περιλάμβαναν τα πρωινάδικα και θα τον εξευτέλιζαν. Θα του 'λεγαν «είσαι προδότης και υπερβολικός» Η Κάτια Γέρου-Αντονιέτα στην αγκαλιά του Γκαμπριέλε-Νίκου Νίκα, στη σκηνή του «Scrow» Στο φόντο τρέχουν επίκαιρα στιγμιότυπα από την επίσκεψη του Χίτλερ στον Μουσολίνι (Ρώμη, 1938) «Τι είναι ο φασισμός; Μα ο γκροτέσκο διαχωρισμός των ανθρώπων σε αναλώσιμους -όπως η οικογένεια από τη Συρία που θαλασσοπνίγηκε- και σε εκλεκτούς -όπως ο τροϊκανός που πάει για σκι, κι όταν επιστρέψει θα πει το «χρησμό» του κι εμείς θα κρεμαστούμε απ' τα χείλη του και θα τρέμουμε αν θα γλιτώσουμε τα σπίτια και τις συντάξεις μας», λέει με αγανάκτηση η Κάτια Γέρου, η οποία, σε μια συγκινητική, ώριμη, «γήινη» ερμηνεία, ενσαρκώνει την αστοιχείωτη, αγαθή Αντονιέτα, κινηματογραφικό ρόλο που υποδύθηκε η Σοφία Λόρεν, δίπλα στον Γκαμπριέλε-Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, στο «Μια ξεχωριστή μέρα» του Ετορε Σκόλα.
    • ΣΤΙΒ ΚΟΥΓΚΑΝ: ο νέος Πίτερ Σέλερς μιλάει στην «Ε» «Η Εκκλησία προτιμά να κρύβει τα σκάνδαλα»
      Μ' έκανε να κλάψω και να εξοργιστώ, τρεις μέρες ήμουν πολύ συγκινημένος, αλλά αισθάνθηκα πως έπρεπε να πω αυτή την ιστορία Εξαιρετικός μίμος και κωμικός με μεγάλη γκάμα, με πολλούς να τον παρομοιάζουν με τον Πίτερ Σέλερς, ο ιρλανδικής καταγωγής Στιβ Κούγκαν ξεκίνησε την καριέρα του ως standup comedian αρχικά στο αγγλικό ραδιόφωνο και στη συνέχεια στην τηλεόραση, προτού στραφεί, τα τελευταία χρόνια, στον κινηματογράφο, με ταινίες όπως «Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες», «Το ταξίδι», «Το μυστικό της Μέιζι». Στην ταινία «Φιλομένα», σε σκηνοθεσία του Στίβεν Φρίαρς, που προβάλλεται, σε πρώτη ευρωπαϊκή προβολή, απόψε («Ιντεάλ», 9.40 μ.μ.), στο πλαίσιο του 26ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, ο Στιβ Κούγκαν δεν είναι μόνο συν-σεναριογράφος αλλά και συμπαραγωγός και συμπρωταγωνιστής, στο πλάι της Τζούντι Ντεντς, η οποία ερμηνεύει την ηρωίδα του τίτλου.
    • Οποιαδήποτε ομοιότητα με τον... Ακη Πάνου είναι συμπτωματική
      Η Λεία Βιτάλη υποστηρίζει πως δεν φωτίζει τον κορυφαίο τραγουδοποιό στο «Ζεϊμπέκικό» της Ο Γιώργος Νινιός (πλαισιώνεται από τις Στέλλα Κρούσκα και Μαρία Κατσούλη) ενσαρκώνει έναν ήρωα που «στέκεται απέναντι στην εξουσία και δεν του συγχωρείται» Μία από τις πιο γερές πένες της εγχώριας δραματουργίας, η Λεία Βιτάλη, βρέθηκε στο στόχαστο των κληρονόμων του Ακη Πάνου. Το «Ζεϊμπέκικό» της, που παρουσιάζεται με τον Γιώργο Νινιό στο Στούντιο Μαυρομιχάλη, θεωρήθηκε από τους συγγενείς του μεγάλου τραγουδοποιού η σκηνική βιογραφία του.
  • Κι αυτά

    • Πετώντας με τον «Καρυοθραύστη»
      Μια υπέροχη χριστουγεννιάτικη ιστορία αφηγείται ο «Καρυοθραύστης», που ανεβαίνει αύριο βράδυ (ώς τις 5 Ιανουαρίου) στα «Ολύμπια», μια ιστορία έρωτα, βάσανου και δικαίωσης.Μια φαντασμαγορία για μικρούς και μεγάλους είναι το χορόδραμα του Τσαϊκόφσκι, από τα διασημότερα του ρεπερτορίου, τόσο για τις υπέροχες μουσικές όσο και για τις «πάσες» που δίνει στους χορογράφους να αναδείξουν τις αρετές των άξιων χορευτών.
  • Κι εκείνα

    • Το αδιέξοδο της Ορχήστρας
      Σε τραγικό αδιέξοδο βρίσκεται η «Ορχήστρα των Χρωμάτων», που αποτέλεσε όραμα και δημιούργημα του Μάνου Χατζιδάκι. Παραμένει εδώ και δύο χρόνια σε οριακό σημείο, με τους μουσικούς της απλήρωτους και ακέφαλη, δίχως καλλιτεχνικό διευθυντή. Παράλληλα, αδυνατεί ακόμη και να εκταμιεύσει το ελάχιστο ποσό των 50.000 ευρώ που έχει ήδη εγκριθεί από το υπουργείο Οικονομικών λόγω έλλειψης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, ενώ για τον ίδιο λόγο δεν μπορεί να εισπράξει δωρεές και χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς.
    • Αποκατάσταση τώρα
      Κι όμως, κάτι γίνεται για την αποκατάσταση των διατηρητέων κτηρίων του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου, παρ' όλο που δεν φαίνεται τίποτα να κινείται προς αυτή την καταύθυνση.
  • TV & Media

    • ΟΙ ΠΡΩΗΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΡΤ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΣΗΕΑ Συνεχίζουν ακάθεκτοι, σήμερα οι αποφάσεις
      Αποφασισμένοι να εκπέμπουν και από τα σπίτια τους Με κεντρικό σύνθημα «Συνεχίζουμε», ολοκληρώθηκε κατ' αρχάς η συνέλευση των πρώην εργαζομένων της ΕΡΤ, με τη συμμετοχή όλων των ειδικοτήτων, που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΗΕΑ. Οι διαδικασίες θα συνεχιστούν σήμερα, όποτε αναμένεται να ανακοινωθούν και οι αποφάσεις της συνέλευσης για την περαιτέρω πορεία των κινητοποιήσεων.
    • Η «Εμμα» θα κλέψει την παράσταση
      «Ποτέ μην παίζεις δίπλα σε παιδιά ή σκυλιά». Τα παιδιά, όπως βέβαια και τα σκυλιά, έχουν το ίδιον να «κλέβουν» την παράσταση από τους μεγάλους. Οταν έχεις μια ταινία, π.χ. με τη Λάσι ή τον Γκάρφιλντ, είναι δυνατόν να θυμάσαι τους «συμπρωταγωνιστές»; Και αυτό δεν το λέμε εμείς. Είναι παλιά, καλή συνταγή του Χόλιγουντ, όταν οι μεγαλοπαραγωγοί έδιναν τους καλύτερους ρόλους σε σκυλιά ή παιδιά-θαύματα, όταν ήθελαν να σπάσει ταμεία η ταινία.
    • Ελληνική σειρά και στον ΣΚΑΪ
      Αυτό κι αν είναι είδηση. Η ελληνική μυθοπλασία έρχεται φέτος και στον ΣΚΑΪ με «Το μεζεδοπωλείο», μια μίνι κωμική σειρά αυτοτελών επεισοδίων, με πρωταγωνιστή τον Παύλο Χαϊκάλη.
    • 929.405 ευρώ σε «Πήγασος Εκδοτική», «Πρώτο Θέμα» και «Realmedia»
      Σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ, για την ακρίβεια 929.405 ευρώ, «εκχώρησε» με πρόσχημα την ενίσχυση των σχολικών βιβλιοθηκών, λίγα 24ωρα πριν από τις εκλογές του 2009, ο πρώην υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος στους εκδοτικούς οίκους γνωστών μιντιαρχών «Πήγασος Εκδοτική», «Πρώτο Θέμα» και «Realmedia».
  • Άλλες ειδήσεις

    • Ο Κώστας Ρηγόπουλος δηλώνει στα απομνημονεύματά του υπερήφανος «Δεν φίλησα κατουρημένες ποδιές»
      «Το παραμύθι της ζωής» κυκλοφορεί την Τρίτη από τον Γκοβόστη Ο Κώστας Ρηγόπουλος και η Κάκια Αναλυτή, το μακροβιότερο ζευγάρι του ελληνικού θεάτρου Τι είναι ο ηθοποιός; «Ενας αέρας, ένα φύσημα», έλεγε ο Κώστας Ρηγόπουλος. «Δεν αφήνει τίποτε χειροπιαστό μετά το τέλος κάθε παράστασης, παρά μόνο την ανάμνηση στους θεατές που τον είδανε και από στόμα σε στόμα μένει ο θρύλος του, αν είναι σπουδαίος... Θέατρο μπορεί να γίνει χωρίς έργο, χωρίς σκηνοθέτη, χωρίς σκηνογράφο, χωρίς μουσική, χωρίς καν θεατρικό χώρο.